Turkije 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Turkije 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:38

Dat klinkt goed Kieffer! Leuk dat jullie met een grote groep gaan!
Ik ben zelf nog nooit in Kusadasi geweest, maar ik hoor er altijd wel leuke dingen over. :)

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:55

dat hotel lijkt me wel erg leuk @ kieffer!:D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:57

Hallo iedereen. Ik ben helaas net thuis gekomen. Vanochtend om kwart over 5 op gestaan dus ben wel behoorlijk moe :O . Het weer was echt slecht. Alleen de dag dat ik aankwam was het heerlijk! Was 29 graden, de zon scheen volop dus het was echt genieten. Ik was over mijn slaap heen dus heb het huis weer grondig gepoetst. Rond een uur of 4 kwam de man met de hamer :+ en lag ik uitgeteld op bed. De volgende dag had mijn vriend ergens een afspraak dus dacht ik lekker rond te gaan wandelen en te shoppen ... Regen , regen en nog eens regen. Dinsdag zijn we door de regen naar Adana gereden. Was goed om zijn familie te zien! We hadden maar 2 hele dagen daar dus hebben familie bezocht, gewinkeld en veel en lekker gegeten. Het was 5 graden, regen, onweer het stormde dus gewoon echt. Ik had spijt dat ik mijn winterjas niet bij had. Als je geen centrale verwarming hebt wordt een huis goed fris! Gisteravond zijn we terug in Alanya aangekomen waar het wederom regende >;) . Vanochtend bij mijn vertrek scheen de zon weer heerlijk! ~~}> De week was echt veel te kort om ook nog eens alle familie te bezoeken en door het weer hebben we er een paar af moeten zeggen maar we waren blij dat we de meeste toch hebben kunnen zien. Mijn vriend en ik hebben het samen erg naar ons zin gehad. Veel gelachen en pret samen gehad! :D Toch blijft afscheid nemen moeilijk..

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:24

jammer dat je zulk slecht weer hebt gehad zeg.. Bij ons was het net zo. De dag dat we aankwamen en de dag dat we weg gingen was het prachtig weer.

Een week zal inderdaad veel te kort zijn om iedereen weer te kunnen zien.. En te kort om samen te zijn met je vriend. Wanneer zie je hem nu weer? Of weet je dat nog niet..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:12

Wat jammer van het weer Ikkuh!
Wel fijn dat je het verder leuk hebt gehad met je vriend en zijn familie. :)

Wanneer ga je weer?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:07

Het was zeker veel te kort. Ik was al 2 dagen kwijt met de vliegreis en we waren 2 dagen kwijt om naar Adana te gaan. Maar ja beter als helemaal niets! Ik was blij om iedereen weer te kunnen zien. Ik hoop in de mei vakantie te kunnen gaan. Ligt een beetje aan mijn financiën. De prijzen gaan flink omhoog dit jaar omdat er veel te doen is geweest met Tunesië en Egypte. Ik weet dat veel goede hotels al helemaal zijn volgeboekt en de prijzen flink omhoog geschoten zijn. Het toerisme is nu al op gang terwijl veel hotels nog volop in de steigers staan. Er wordt een zeer druk seizoen verwacht. Als ik een betaalbaar ticket kan vinden dan ga ik zeker :j en anders misschien iets van een paar dagen als het te duur wordt. Het word denk ik een beetje passen en meten.

Vrienden van ons die waren afgelopen week naar Istanbul gegaan voor een stedentrip en die hebben daar mutsen en handschoenen moeten kopen voor de kou. :brr: Het vroor er en ze hadden een behoorlijke laag sneeuw!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:00

Balen he, dat die ticketprijzen zo omhoog zijn gegaan! Hopelijk kun je nog een goed ticket vinden voor de meivakantie! Komt hij ook nog een keer hier naar toe, of voorlopig nog niet?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:52

Nou de prijzen zijn niet grappig meer zeg! :n Ik heb zo eens rond zitten kijken maar ze zijn echt duur. :\ Voorlopig komt hij niet meer naar Nederland. Het seizoen is begonnen dus hij moet gewoon aan het werk. Als alle plannen voor Praag door gaan dan komt hij ook die kant op.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:54

Ja is het echt zoveel duurder geworden? Ik zal ook eens kijken.
Jammer dat hij niet deze kant op kan komen. Wanneer hoor je of je naar Praag kunt?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:57

Geen idee hoe duur ze nu zijn hadden nu de reis erbij inzitten.Vorig jaar aug 603 euro voor 2 personen retour!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:35

Helaas, we kregen bericht dat de boeking Aqua Fantasy toch niet door kan gaan, ze hebben te weinig 2-persoonskamers beschikbaar. Dat is het risico met zo'n grote groep... Nu gaan we naar een ander hotel in Kusadasi, het heet Pine Bay Holiday resort en heeft gelukkig ook een eigen (welliswaar kleiner) waterpark met glijbanen. Ik moet zegge, het ziet er prachtig uit en ik heb er echt zin in :D Heel leuk om weer eens met zijn allen op vakantie te gaan. Ik hoor ook veel goede verhalen over Kusadasi, dus het aftellen is begonnen!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:40

Het hoogseizoen is altijd vrij prijzig. Ik heb net even gekeken voor juni en daar lijken de prijzen ook hetzelfde gebleven te zijn...

Jammer dat het niet kon Kieffer, maar fijn dat je nog een alternatief hebt. :)

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:28

Ik ben een aantal jaar terug bij pine bay geweest en dat beviel erg goed. ik geloof dat aqua fantasy heel dichtbij zat en dat je daar toch een keer kan zwemmen als je wil maar dat weet ik niet meer zeker..

ik zou er wel weer naar toe gaan maar geen geld helaas. dus deze zomer maar een goedkoper alternatief :)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:13

Ik heb tot nu altijd zo rond de 260 gezeten voor een retour ticket. In het hoogseizoen zelfs een keer 240! Nu vragen aanbieders als Corendon, Transavia, Condor, Neckerman, Arkefly ect bijna allemaal 400 a 500 euro! De jacht is weer officieel geopend ;) Ik ga geen 400 euro betalen voor alleen een ticket. Kijken of er niets goedkoper bijzit met een overstap.

Ik moet eerst zelf een stage plaats zien te regelen. Dat is het lastige. Voor hem zal het geen probleem worden om een visum te krijgen, dat hopen we tenminste.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:38

Wow, dat is wel een heel verschil ja! :wow:
Dan is het inderdaad wel een optie om een overstap te doen. Ik weet niet waar je woont, maar kun je niet via Düsseldorf of Brussel vliegen?

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:28

Ja wou ik ook zeggen Nadir! Vanuit Duitsland is het een stuk goedkoper. Als je de mogelijk hebt om in Duitsland te komen dan zou ik dat zeker overwegen.
Wij vliegen ook altijd vanuit Düsseldorf.

Wij vliegen morgen weer naar huis jammer genoeg. :\ We hebben wel geluk gehad eigen zouden we de vroege ochtend vlucht hebben van 6 uur, dus dat zou betekenen midden in de nacht opgehaald worden.
Maaaarrr de vlucht is verplaatst naar ' s middags dus nu hebben we nog lekker de ochtend om van het zonnetje te genieten.
Het is nu echt heerlijk weer tussen de 20 en 25 grade en ik ben ook flink verbrand. We hebben een heerlijke vakantie gehad. Het eten was hier echt super lekker, nog nooit zo'n fijn buffet en a la carte restaurants gehad. Ben ook zeker aan het overwegen om eind dit jaar nog een keertje terug te gaan naar dit hotel.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 08:48

Wow, die temperaturen klinken echt heerlijk perdjes!
Maar wij mogen ook niet klagen, het wordt hier vandaag rond de 15 graden!

Alvast een fijne terugreis!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:02

Kitty__ schreef:
Ik ben een aantal jaar terug bij pine bay geweest en dat beviel erg goed. ik geloof dat aqua fantasy heel dichtbij zat en dat je daar toch een keer kan zwemmen als je wil maar dat weet ik niet meer zeker..

ik zou er wel weer naar toe gaan maar geen geld helaas. dus deze zomer maar een goedkoper alternatief :)

Wat leuk dat je er al geweest bent :D Ik ben erg benieuwd hoe het is! Zat je in het hotel of in een bungalow?

Aqua fantasy zit inderdaad heel erg dichtbij, dus we kunnen er altijd nog een dagje naar toe :)

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:49

Mag ik me hier ook melden?
Ik ga waarschijnlijk met mijn vriend naar Turkije ergens in juli.
Er is nog niets geboekt, wij willen zo voordelig mogelijk (hij is student).
Iemand nog tips? Last-minute boeken, goedkoop goed hotel?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:20

Wat wil je gaan doen op vakantie?

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:22

Op het strand liggen, winkelen, eten en verder vooral NIKS. ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:20

Haha, dan is er genoeg keuze voor jullie! :D
De meest gewilde plaatsen zijn toch wel Bodrum, Marmaris, Kusadasi, Side, Belek, Antalya, Lara en Kemer. Dus dan moet je maar even kijken waar je het goedkoopst kunt verblijven.

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:53

Side ben ik al een keer geweest en Antalya is toch waar het vliegveld is?
Weet je wel welk plaatsje over het algemeen het goedkoopst is?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:12

Volgens mij verschillen de prijzen niet heel veel hoor.. Heb het zelf nog nooit gemerkt in ieder geval.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:41

Dat denk ik ook Nathalie...
Dus gewoon even kijken wat je aanspreekt en wat de prijs dan wordt.