USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:22

MoniqueT schreef:
Leef je uit, met mijn reisverslagen ben je wel een dagje zoet ;-)

en ze zijn heeeeel leuk om te lezen :D

Denk toch dat we vanaf Denver een rondreis maken, en dan misschien op de terugvlucht een stop in New York ofzo, we zijn druk aan het nadenken!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:30

New York in April is prima te doen, zelfs een van de betere tijden om er te zijn imo.

@Nadir, ik weet dat de vraag niet voor mij bedoeld was, maar ik vind Palm Springs heerlijk. Ik ben er zelf elke keer maar een dag of twee geweest, maar volgens mij kan je er wel voor langere tijd vermaken, zeker als je in zo'n luxe resort verblijft. Wij gaan altijd 's paardrijden in de woestijn en dan met de aerial tramway omhoog en boven wandelen of in de sneeuw spelen. Er is ook een nabijgelegen Indian trading post en je kan natuurlijk ook mooi wandelen in de vele canyons (er is een hele mooie met een soort van oase, Palm Canyon geloof ik?). Village Fest op donderdag mag je ook niet missen. Ik kan me daar echt uren mee zoet maken. Verder natuurlijk veel golf, spas, etc.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:09

New York is rond die tijd tof. Ik ben 2 jaar geleden begin mei geweest, beetje druilerig weer - maar dat is zoveel beter dan vanuit de airco 35 graden in, dan weer airco-ruimte in, dan weer buiten... En op die ene hele mooie warme zonnige dag bovenin Yankee Stadium gaan zitten kijken naar een baseball wedstrijd, de mensen, de sfeer... awesome!

Edit: Ik vlieg naar Oahu, om heel diverse redenen, van openbaar vervoer beschikbaar tot aan meer hostels en betere recencies. Had graag Maui of Kauai gedaan, maar dat zie ik met alles wat ik er nu van weet niet zitten :) Misschien dat ik nog overvlieg naar Volcanic National Park, zie 't wel als ik er ben. Weet niet zo heel goed waarom ik er nog niet naar uitkijk, misschien dat ik er na alle verhalen een klein beetje tegenop zie en ik moet hier nog een paar weken en daar wil ik eigenlijk ook gewoon van genieten. Beetje in het nu leven dus. Ach, eenmaal vanuit de regen in de zon komt het vast helemaal goed! :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:57

liberty schreef:
MoniqueT schreef:
Leef je uit, met mijn reisverslagen ben je wel een dagje zoet ;-)

en ze zijn heeeeel leuk om te lezen :D

Denk toch dat we vanaf Denver een rondreis maken, en dan misschien op de terugvlucht een stop in New York ofzo, we zijn druk aan het nadenken!

Ik heb ook een hele berg foto-albums om inspiratie op te doen én ik kan heel goed routes maken. Keertje afspreken?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 20:48

Guinevere schreef:
@Nadir, ik weet dat de vraag niet voor mij bedoeld was, maar ik vind Palm Springs heerlijk. Ik ben er zelf elke keer maar een dag of twee geweest, maar volgens mij kan je er wel voor langere tijd vermaken, zeker als je in zo'n luxe resort verblijft. Wij gaan altijd 's paardrijden in de woestijn en dan met de aerial tramway omhoog en boven wandelen of in de sneeuw spelen. Er is ook een nabijgelegen Indian trading post en je kan natuurlijk ook mooi wandelen in de vele canyons (er is een hele mooie met een soort van oase, Palm Canyon geloof ik?). Village Fest op donderdag mag je ook niet missen. Ik kan me daar echt uren mee zoet maken. Verder natuurlijk veel golf, spas, etc.

Die tramway vond ik inderdaad ook wel leuk ja! :j
Verder zal het inderdaad wel lekker zijn in een luxe resort, maar daar hoef ik niet voor naar de VS. Leuk dat je daar bent wezen paardrijden, dat lijkt mij wel erg gaaf! Toen wij er waren was het overigens bloedheet, wandelen was niet echt een optie. :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:54

MoniqueT schreef:
Ik heb ook een hele berg foto-albums om inspiratie op te doen én ik kan heel goed routes maken. Keertje afspreken?

ja goed idee!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 08:58

liberty schreef:
MoniqueT schreef:

ja goed idee!!

Wordt vervolgd (via pb) :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:18

via monique een mooie reis samengesteld, wordt vervolgd!

Hoe noemen ze trouwens een ruitersportzaak in de USA?

Katja

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:34

Tack shop/store.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:47

Denver, Linda, mooie tackshops/stores ;-)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:47

Ja had er in Denver een gevonden, vlakbij Road Bear

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:21

Guggenheim of MoMa - iemand er geweest? Ik kan niet kiezen naar welke ik eerst wil gaan :D

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:25

Beiden doen en als je moet kiezen hangt dat erg af wat de huidige tentoonstellingen zijn en waar je interesse ligt :) Ik wilde het Guggenheim ook voor de architectuur graag zien, maar binnen was er weinig, gezien de wisseling van de tentoonstelling toen :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 16:05

Guinevere, ben je nu nog naar New York (Wicked) geweest? Of staat dat nog steeds op de planning?
Ik ben nog op zoek naar tips voor een leuke musical op Broadway, vroeg me af of Wicked iets is. :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:11

Wicked lijkt me echt geweldig.. _/-\o_ De nummers die ik eruit ken tenminste :=

Wil op zich ook nog wel een musical bezoeken (zit immers met mn hostel op broadway :o ) Maar tis zo duur :Y)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:04

Nee, ik ben nog steeds niet geweest. Als je Rock of Ages nog niet gezien heb is dat zeker een aanrader.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:06

Wij zijn naar Wicked geweest in 2009 en ik vond het een erg leuke en goede musical :j

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:23

Verjaardagskadootje aan mezelf: naar het Guggenheim museum vandaag :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:05

Van harte gefeliciteerd and have fun!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:09

Wat leuk een topic!
Mijn ouders gaan al vanaf 2004 elke zomer naar de USA en ik ben een paar keer mee geweest. Aankomend jaar ga ik waarschijnlijk voor de laatste keer mee, maar heb er wel veel zin in.
Er staat nog niks vast maar in de planning staat sowieso Las Vegas 4 dagen, en daar vandaan met een helicopter naar de Grand Canyon en dan echt een paar honderd meter boven de bodem van de GC gaan we dineren. Daarna vliegen we naar Florida, daar gaan we naar Key West waar we een huisje huren om o.a. te gaan zwemmen met dolfijnen. Het wordt een rustige vakantie, voorgaande jaren hebben ze steeds met een camper rond getrokken, en nu willen we eens iets anders :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 20:37

Debbie, het is idd duur. Maar als ik naar de VS ga dan ga ik zeker niet bezuinigen op een musicalkaartje. ;)

Goed om te horen Katja!

Ik ga ook even kijken naar Rock of Ages!

MacavityL, gefeliciteerd! Dat is een leuk cadeautje!

Jinte, gave plannen hebben jullie! :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:45

Debbie schreef:
Wicked lijkt me echt geweldig.. _/-\o_ De nummers die ik eruit ken tenminste :=

Wil op zich ook nog wel een musical bezoeken (zit immers met mn hostel op broadway :o ) Maar tis zo duur :Y)
Je moet ter plekke gewoon kaartjes halen voor die dag zelf dat scheelt soms 70%. Wij halen ze meestal op Time Square daar zit een soort van toeristen info ding waar ze die verkopen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:10

Ja dat ik heb inderdaad vaker gehoord. Sta je daar niet uren in de rij dan? :o

Kbegin er echt met de dag meer zin in te krijgen :j Droom minstens 1 nacht per week dat ik op weg ben maar dat ik van alles
vergeten ben. En dan het veel te snel al was dus dat we nog een heleboel dingen niet gekocht hadden. Oftewel: draamaaa! :')

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:36

Die op Times Square is erg druk, maar er is ook een Seaport booth (dichtbij het Vrijheidsbeeld) waar je vrijwel geen wachttijd hebt.

Pas wel op dat je van tevoren nooit weet wat het aanbod is. Wicked zal je daar bijvoorbeeld bijna niet/nooit aantreffen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 16:43

Ik denk dat ik gewoon hier online kaartjes ga bestellen...
Ik ben inderdaad veel te bang dat het aanbod gering is of dat je hele slechte plekken hebt.