Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:45

Haha, van mij mogen ze op zich best stoppen, Nieuwerkerk is een van de drukkere stations op de route, en een rechtstreekse verbinding met utrecht zou erg fijn zijn :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:49

Sommige reizigers zijn zo grappig :D . Komt er in Rotterdam een jongeman naar me toe:
J-Hoe laat vertrekt deze trein?
I-Nu :D
J-Ja maar wanneer vertrekt hij dan?
I-NU :? (ondertussen ben ik de deuren aan het sluiten)
J-En hoe laat gaat hij dan rijden?
I- :oo Wat dacht je van NU :=
J-Oh, gaat hij al weg?
:= _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:50

Whaha :D Rotterdam zeg je? Welke trein had je dan?

Ik had tussen ut en hvs een vrouwelijke machinist. Die zie je niet veel, vond ik erg stoer :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:54

Die van 22:33 naar Bergen op Zoom :D

Toch zijn er al aardig wat vrouwlijke machinisten hoor :j . Vooral bij reizigers. Mijn zus is 1 van de weinige bij goederen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:00

Aar zat ik niet in :D ik heb vandaag heel wat conductrices gezien in ieder geval :j pak dagelijks de 8.23 op nwk, de 8.39 op gd richting ut, en op ut de 9.08 naar hvs :j

En terug verschilt het met hoe laat het werk klaar is :j

Ik kom eigenlijk bijna nooit vrouwelijke machinisten tegen, en ik trein heel veel.. Heb dankzij kantoor ook netjes elke maand een netabbo, kan ik gewoon heel NL door :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:09

Inoterry schreef:
Sommige reizigers zijn zo grappig :D . Komt er in Rotterdam een jongeman naar me toe:
J-Hoe laat vertrekt deze trein?
I-Nu :D
J-Ja maar wanneer vertrekt hij dan?
I-NU :? (ondertussen ben ik de deuren aan het sluiten)
J-En hoe laat gaat hij dan rijden?
I- :oo Wat dacht je van NU :=
J-Oh, gaat hij al weg?
:= _O- _O- _O- _O- _O- _O-

die was óf dronken, óf nog niet wakker, óf gewoon niet zo slim :Y)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:11

Dat lijntje heb ik vorige week nog gehad. Met 1 4tje SLT de spits in................ := := :=

Je kan het niet bij alle treinen even goed zien wie er voorop zit, en in sprinters en SLT kan je het ook niet meer horen :D . In roosendaal hebben we inmiddels 4 vrouwelijke machinisten,en er zijn standplaatsen met meer.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:16

die IC die bij nieuwerkerk stopte was trouwens die van 7.28 vanaf alexander.

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:22

Maakt het uit dan of je wordt gereden door een vrouw of een man? Is volgens mij een baan die iedereen kan doen die helemaal in orde is.

Ben inmiddels 50 en had een tante die destijds de enige vrouwelijke nederlandse aannemer was. M'n moeder was 1 van de weinige vrouwelijke makelaars toen. Het gaat volgens mij niet om de hoeveelheid van welk geslacht op welke baan maar om de juiste persoon op de juiste plaats. Niet discrimineren!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:26

EdskoTakens schreef:
Maakt het uit dan of je wordt gereden door een vrouw of een man? Is volgens mij een baan die iedereen kan doen die helemaal in orde is.

Ben inmiddels 50 en had een tante die destijds de enige vrouwelijke nederlandse aannemer was. M'n moeder was 1 van de weinige vrouwelijke makelaars toen. Het gaat volgens mij niet om de hoeveelheid van welk geslacht op welke baan maar om de juiste persoon op de juiste plaats. Niet discrimineren!

Ik kan nergens uit de bovenstaande posts iets opmaken dat er negatief of discriminerend gesproken word over vrouwelijke machinisten :?

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:29

Een machinist is een machinist.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:38

Ik meld mij hier :)
Ik ga per trein naar mijn verzorg- en bijrijdpaardjes, drie a vier keer per week dus Assen - Hoogeveen op en neer.

Al een aantal leuke dingen mee gemaakt inmiddels, vandaag een minder leuke. Ik kom terug van de paarden en stap de trein in, wou in Assen even gelijk door naar de stad een cadeautje halen, maar had handen zo zwart als roet, en moest ook eigenlijk best wel naar de wc :=
Dus ik gelijk de wc in om eerst mn handen te wassen, wat een behoorlijke klus was :Y) En toen gewacht toen we gingen rijden, om vervolgens nog even naar de wc te gaan (en weer handen wassen). Al toen ik net in de wc was was er iemand aan de deur aan het trekken, maar ik dacht laat maar, bezet dus. Maar op een gegeven moment wordt het slot omgedraaid! Ik was net klaar en pakte mijn tas om weg te gaan, maargoed, sta ik dus oog in oog met de conducteur die doodleuk tegen een reiziger zegt, "zo nu is ie weer open", en vervolgens weer verder gaat met de kaartjes controleren. Net als altijd ga ik op de treugweg aan de voorkant van de trein zitten, dus ik dacht die zie ik zo wel weer omdat ie mn kaartje nog wil zien. Helaas niet weer gezien, anders toch wel even beleefd gevraagd of ie wel vaker wc's open breekt :=
Al met al ben ik nog geen 10 minuten binnen geweest, dus zo drastisch lang vind ik dat nou ook weer niet.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 01:02

EdskoTakens schreef:
Een machinist is een machinist.

Ach,en toch blijf ik het gewoon leuk vinden dat er steeds meer vrouwelijke machimsietn komen. Vele collega's kunnen zich de komst van de eerste conductrice nog herrinneren, nu word dat door iedereen normaal gevonden.

@_Lot, tip voor volgende keer, als er weer aan de deur word getrokken, even hard momentje of iets dergelijks roepen. Dan weet diegene aan de andere kant van de deur dat er echt iemand op de wc zit. Ik wil de mensen die, door de jaren heen, bij mij zijn gekomen in de volle overtuiging dat er niemand op het toilet zat omdat die al zo lang op slot zat de kost niet geven. En die mensen kunnen best overtuigend overkomen :=

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 07:23

Vrouwen zijn net zo goed leuke collega's en voor de meeste beroepen net zo geschikt als mannen. Maar zolang mensen het apart blijven vinden dat ergens vrouwen werken, blijft het voor velen iets wat anders of raar is. En dat bevordert juist dat er niet zo veel vrouwen worden aangenomen in veel bedrijven. NS is wat dat betreft een positieve uitzondering.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:13

Gut waar gaat het over := Ik hoor niemand negatief praten over vrouwen als machinist en dan een reactie als "een machinist is een machinist"... :? Vind dit helemaal niets toevoegen aan de strekking van dit topic maar ach, wie ben ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:21

*Komt hier binnen vallen en vindt dat die pipo "machinist is een machinist" misschien de laatste pagina nog maar eens goed door moet lezen*

Jans schreef:
Heb dankzij kantoor ook netjes elke maand een netabbo, kan ik gewoon heel NL door :D

Had ik toen ik in [***] werkte en in Hoofddorp & Amsterdam werkte ook, ideaal. Was voor mij gewoonweg de goedkoopste manier van reizen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:20

Nouks :wave:

Edsko, uhm.. als je goed leest zie je dat ik nergens negatief of discriminerend over vrouwelijke machinisten praat. Alleen dat ik ze niet vaak tegenkom in mijn dagelijkse ritjes, en dat ik het juist stoer vindt om als vrouw op zo'n monsterlijk groot voertuig te zitten :j

Ogod ik ga stuk hier :))

Dat is nummer 1 van pogingen: "Hoe haal ik de trein" :))

Nummer 2 is mensen die heel hard achter een rijdende trein aan rennen :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:48

ik heb dat filmpje eerder gezien maar vraag me af of ie niet in scene is gezet :P

Maar t is wel grappig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:48

Whahaha :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:01

Ik trein ook nog steeds lekker naar Utrecht heen en weer. Afgelopen week helaas wel aantal keer mijn aansluiting gemist :( Tja, het regent en de blaadjes vallen. Vrijdag ben ik 2x gecontroleerd, maar geen van beide deed de moeite om mijn OV chip te scannen, weten ze nog niet of ik een geldig vervoersbewijs heb. Alleen dat die OV chip van mij is.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:10

Dat was vast vrijdag na 12 uur dat de kaart niet gescand werd. Dan zijn zowel de week als de weekendabonnementen geldig, en scannen is behoorlijk tijdrovend ;)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 19:55

Snap de posten over vrouwelijke machinisten ook niet helemaal. :+

En dat filmpje is inderdaad geweldig. :))

Ik hobbel nog steeds fijn op en neer tussen Gouda en Utrecht/Almelo. :j

Had trouwens van de week een leuke conductrice uit een sprinter voor mijn IC,
die deed de deuren open, niemand in of uit, lachte ze naar me, zei goedemorgen en deed de deuren weer dicht. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:31

hoe laat doe jij meestal gouda utrecht marleen? Ik doe dat tegenwoordig daaglijks :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 21:38

Pas heel lui op studententijd rond de middag. :+ Meestal rond 12 uur, half 1.
Maar wel in de spits terug, tussen 5 en 6. :j

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:52

MarrieLeen schreef:
Pas heel lui op studententijd rond de middag. :+ Meestal rond 12 uur, half 1.
Maar wel in de spits terug, tussen 5 en 6. :j

ik ga altijd tussen alexander en utrecht, vaak 7.28 en dan terug verschilt beetje, soms dan 6 uur ook terug.