Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rotterdam zeg je? Welke trein had je dan?
ik heb vandaag heel wat conductrices gezien in ieder geval
pak dagelijks de 8.23 op nwk, de 8.39 op gd richting ut, en op ut de 9.08 naar hvs

Inoterry schreef:Sommige reizigers zijn zo grappig. Komt er in Rotterdam een jongeman naar me toe:
J-Hoe laat vertrekt deze trein?
I-Nu![]()
J-Ja maar wanneer vertrekt hij dan?
I-NU(ondertussen ben ik de deuren aan het sluiten)
J-En hoe laat gaat hij dan rijden?
I-Wat dacht je van NU
![]()
J-Oh, gaat hij al weg?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
. In roosendaal hebben we inmiddels 4 vrouwelijke machinisten,en er zijn standplaatsen met meer. EdskoTakens schreef:Maakt het uit dan of je wordt gereden door een vrouw of een man? Is volgens mij een baan die iedereen kan doen die helemaal in orde is.
Ben inmiddels 50 en had een tante die destijds de enige vrouwelijke nederlandse aannemer was. M'n moeder was 1 van de weinige vrouwelijke makelaars toen. Het gaat volgens mij niet om de hoeveelheid van welk geslacht op welke baan maar om de juiste persoon op de juiste plaats. Niet discrimineren!

En toen gewacht toen we gingen rijden, om vervolgens nog even naar de wc te gaan (en weer handen wassen). Al toen ik net in de wc was was er iemand aan de deur aan het trekken, maar ik dacht laat maar, bezet dus. Maar op een gegeven moment wordt het slot omgedraaid! Ik was net klaar en pakte mijn tas om weg te gaan, maargoed, sta ik dus oog in oog met de conducteur die doodleuk tegen een reiziger zegt, "zo nu is ie weer open", en vervolgens weer verder gaat met de kaartjes controleren. Net als altijd ga ik op de treugweg aan de voorkant van de trein zitten, dus ik dacht die zie ik zo wel weer omdat ie mn kaartje nog wil zien. Helaas niet weer gezien, anders toch wel even beleefd gevraagd of ie wel vaker wc's open breekt 
EdskoTakens schreef:Een machinist is een machinist.
Ik hoor niemand negatief praten over vrouwen als machinist en dan een reactie als "een machinist is een machinist"...
Vind dit helemaal niets toevoegen aan de strekking van dit topic maar ach, wie ben ik
Jans schreef:Heb dankzij kantoor ook netjes elke maand een netabbo, kan ik gewoon heel NL door

Tja, het regent en de blaadjes vallen. Vrijdag ben ik 2x gecontroleerd, maar geen van beide deed de moeite om mijn OV chip te scannen, weten ze nog niet of ik een geldig vervoersbewijs heb. Alleen dat die OV chip van mij is. 

Meestal rond 12 uur, half 1.