London

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmikky

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:42

hoeveel kost zo'n oyster card eigenlijk? :+

ik heb gewoon 2 portemonnees, 1 voor buitenland, 1 voor nederlands geld :P

ik ben poging aan t doen uit te zoeken of ik in UK m'n stage en minor kan doen := maar geen idee of dat gaat lukken :=

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:43

Weetje, bij ons gingen ze vrijdag heel raar lopen doen toen we om een Oyster vroegen, die hadden ze niet voor 3 dagen, alleen voor 7. Dat is natuurlijk niet zo, maarja mams weet dat niet, die deedt al moeilijk over het uitspreken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:44

Oyster is zelfs maanden geldig ;) Kan je hergebruiken, net als een Nederlandse OV chipkaart

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:50

Daarom :0

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:29

akci schreef:
haha....dat is nog niks.....in onze portomonee zit nog steeds engels geld.
Laatst nog.....wou ik betalen met 2 pond....dacht dat het een euro was :o

Leuk zo'n topic,
Wij missen engeland gigantisch......vooral de tesco :P
We zijn momenteel weer bezig om te boeken *\o/*

En we hopen dat we binnen een aantal jaar kunnen emigreren :):)
Nog meer mensen die in engelnad wonen?of is het alleen voor de studie?

Ik, als au pair. Maar heb al besloten dat ik hier blijf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:30

Kimmikky schreef:
hoeveel kost zo'n oyster card eigenlijk? :+

ik heb gewoon 2 portemonnees, 1 voor buitenland, 1 voor nederlands geld :P

ik ben poging aan t doen uit te zoeken of ik in UK m'n stage en minor kan doen := maar geen idee of dat gaat lukken :=

3 pond ofzo? Ik heb 'm gekregen. Volgens mij is het 3 pond en dan staat er 5 op ofzo?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:41

Ik ben hier nu een maand en wil ook niet meer weg. Alhoewel, over 5 a 6 weken ga ik voor 8 maanden naar Australia, en misschien daarna wel weer terug naar de UK.

Ik ben net bij Skunkx geweest. Was best zenuwachtig, haha, maar een ontzettend open ontvangst en voelde me er gelijk thuis! :D Heb een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag, kan niet wachten! :D

Oh, en Bella, ik heb Kerry de groetjes van je gedaan hoor. :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:47

Karin, wist jij nou nog fijne goedkope hostels in London? Waar ik nu zit is wel heel fijn, maar toch redelijk aan de dure kant. En aangezien ik hier zometeen 2 weken ga zitten...

Ik heb nu trouwens de grootste moeite een slaapplaats voor 2 nachten in Leeds te vinden. :\

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:21

Meininger is fijn voor langere tijd. Maar ik weet niet of die nog steeds 12 pond per nacht is als je op heel korte termijn boekt.

Kijk anders voor beschikbaarheid, prijzen en ratings eens op Hostels.com - vind ik een heel fijne site. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:30

Unseen schreef:
Ik ben hier nu een maand en wil ook niet meer weg. Alhoewel, over 5 a 6 weken ga ik voor 8 maanden naar Australia, en misschien daarna wel weer terug naar de UK.

Ik ben net bij Skunkx geweest. Was best zenuwachtig, haha, maar een ontzettend open ontvangst en voelde me er gelijk thuis! :D Heb een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag, kan niet wachten! :D

Oh, en Bella, ik heb Kerry de groetjes van je gedaan hoor. :)

Gaaf!!! Thanks! :) Had ze nog wel een idee wie ik was? :=
Door wie laat je je tattoo zetten?

En wat gaaf dat je naar Australie gaat...wat ga je daar doen?

Het kriebelt bij mij ook...ik wil ook een half jaar weg naar de UK of US...

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:23

Ben er het weekend van 6 november weer! Aangezien ik er in het weekend zit ben ik benieuwd of jullie nog 'hippe' clubs (met leuke mensen) weten..?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:52

Oef Dinsdag nacht terug gekomen, en vandaag gelijk hele dag gewerkt.
Hebben echt geweldige dagen gehad, ben helemaal verliefd geworden op Londen!
Prachtige stad, en alles is zo makkelijk te voet bereikbaar! We hebben werkelijk alles gelopen en heel weinig met de metro gedaan.
Foto's volgens snel!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:57

Romytjuuh schreef:
Prachtige stad, en alles is zo makkelijk te voet bereikbaar! We hebben werkelijk alles gelopen en heel weinig met de metro gedaan.

Dat vergeten mensen inderdaad wel eens en is erg jammer - er is lopend zoveel meer te zien! Als ik familie/vrienden over had ging ik ook altijd lopen (al werd me dat niet altijd in dank afgenomen - ik was natuurlijk wel wat gewend maar zij niet! :+ ).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:15

Wij hebben toen ook veel gelopen...maar ook wel de metro gepakt...dan kom je net wat verder...zeker als je naar Skunkx tattoo moet. O:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:31

Ik loop ook altijd. Ik pak hoogstens de bus als ik in het centrum ben. Zeker in het weekend vind ik de tube te warm en te vol

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:02

Ja we zijn van de towerbridge helemaal naar Hyde park gelopen, en daar zijn we toen ook nog helemaal achter geweest omdat we een ritje wilden maken te paard door Hyde park. Maar het was 59 pound voor een ritje! en dat vind ik toch wel iets te gek :') Maar onze voeten zaten toen zo onder de blaren van het lopen dat we toen de metro naar Piccadily circus hebben gepakt! :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:04

Bellatrix heeft wel paardgereden in het Park :D

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:05

Ah dat leek mij ook prachtig maar wilde dat geld liever aan iets anders besteden in Holland rijd ik elke dag paard haha :') Ik ben ook nog bijna aangereden, ik keek naar rechts in plaats van links :') gelukkig had ik het net op tijd door. Dom he.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:56

Klopt, maar eigenlijk was het het geld niet waard. :+
Hebben alleen gestapt en wat gedraafd. :=
Mijn begeleidster daarentegen was Amerikaanse en ik heb al haar reisverhalen gehoord...*zucht* :')

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:18

Romytjuuh schreef:

Ja....alleen kwamen wij daar een paar maand later pas achter.
In mei hadden we een soort van rondleiding van iemand die er woonde.
Alles met de metro gedaan |o
M'n hemel....tis een leven apart daar onder de grond.
Wel een keer leuk om meegemaakt te hebben.
De keer daarna hebben we vanuit Chystal park (daar zitten we altijd op de camping) gewoon de bus gepakt.
En dan bovenin zitten :P met hoogtevrees dan de berg af :+

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:43

Ik lees al een tijdje mee, omdat ik dit weekend in Londen ben. :D We zijn hier deels voor ons PWS en deels voor de leuk. We zijn gisteravond met de nachtboot vertrokken en vanochtend vroeg aangekomen. We zitten in een hotel vlakbij Paddington, heel goedkoop hotel, maar het is te doen gelukkig. En gratis wifi. :Y)

Vanmiddag hebben we bij TKTS kaartjes voor Hairspray voor vanavond bemachtigd, dus daar heb ik echt zin in. :D We gaan zo eerst een hapje eten. Iemand nog een tip voor een leuk restaurantje? Onze PWS gaat over de eet- en kookcultuur van Engeland
dus die moeten we wel even goed onderzoeken natuurlijk. :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:11

In dat geval zou ik een echte Engelse pub opzoeken en voor een pub meal gaan! :j

Met fish & chips uiteraard. :D

Veel plezier bij Hairspray, die lijkt mij ook gaaf!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:11

Welk hotel zit je NieneWiep? :)

En wat is nou écht een goedkoop hotel/hostel? Het is voor 1 of 2 personen. Eigen kamer plus eigen badkamer&toilet. Eventueel met ontbijt. Weet niet of dat bij hostels ook mogelijk is?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:12

Heel soms tref je wel eens een hostel met eigen badkamer, maar dat komt niet vaak voor. In hostels heb je over het algemeen sowieso geen eenpersoonskamers.

Ik ben in Londen goed te spreken over Meininger (hostel, maar heeft ook hotelfaciliteiten) en Travelodge (motelachtig, maar netjes en eenvoudig, en niet duur). Via Booking.com en Hostels.com kun je beschikbaarheid en prijzen van hostels en hotels checken voor de periode dat jij gaat. Voor Meininger en Travelodge kun je dat ook op hun eigen website checken.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:20

Dat is denk ik net zoiets als Formule 1 Hotel hier bij ons? :) Cheapass en geen luxe, maar wel prima om te slapen.