Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:16

Kanelly schreef:
Oh nu ga ik echt over komen als een zeikerd := ( en daar heb ik een hekel aan, maar ja)
Maar boot=eng. Ik ben gewoon echt een schijterd op open water, zwemmen, boten (helemaal met een glazen bodem), waterfietsen etc. Ik vind de boot naar texel met windkracht 8 zelfs een major drama :=
Vorig jaar ben ik wel in z'n jaques cousteau onderzeeboot ding geweest (met zo'n glazen aangangsel eronder) nou dat had ook heel wat voeten in de aarde. Ik ben de laatste 5 à 10 minuten even semi-beneden geweest, zittend op het trappetje. Dat omdat we maar met 3 man in dat ding zaten en ik eerst heerlijk heb lopen panieken en hyperen. Ja, gezellig :D

Oke, ik geef het op ;)

Nee, maar serieus, het is niet zo eng als het klinkt. Ik ben ook geen held op zee, maar dit valt echt heel erg mee. Als je bovendeks zit zie je geen glas en dus geen zee (onder je voeten dan). Als je op een gegeven moment bij het koraalrif bent aangekomen kan je naar beneden. Vanaf daar kijk je door glas naar de vissen en het koraal. Je ziet dat alleen recht voor je uit, dus niet onder je. Bovendien is het water daar heel ondiep; je zit maar een klein stukje boven de bodem. Het is geen duikboot, maar een gewone boot. Dus als je bang bent voor bijvoorbeeld schipbreuk: het is daar zo ondiep dat je (bijna) op de bodem kunt staan.

Als je het toch eng vindt moet je het natuurlijk niet doen, maar ik wou toch even aangeven dat het niet zo eng is als het lijkt en dat het echt ontzettend mooi is om te zien!

Anoniem

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:44

Hmm, ondiep is wel beter :j

Nou ja, snorkelen ga ik denk ik wel proberen...
Misschien een cheapy onderwater cameratje scoren, dan kan ik me ergens op focussen en let ik niet zo op andere 'enge' dingen :D

Thanx iig!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:42

Is iemand wel eens in Alexandrië geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:30

iK heb mijn tickets binnen.De heen weg zou 4 1/2 uur zijn de terug weg 5 uur.Klopt dat lijkt me zolang.Ik heb zo'n hekel aan vliegen.We vliegen op huragada
de laatse keer was naar Madrid dat was net geen twee uur,toen heb ik de hele tijd op mijn horloge gekeken :o En het zijn nog roturen ook.We komen terug s'nachts aan om 1.15.Nu ja we zullen in ieder geval geen file's hebben op de terug weg naar huis.
Naar huragada vetrekken we om 13.40 van schiphol en zouden we om 19.45 in huragada zijn?
Goh als ik het geweten had bleef ik thuis :+

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:55

Heb je ook met tijdsverschil gerekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:01

ehhh nee?Dit zijn de tijden op mijn ticket.Ben ik weer blond bezig?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:02

Ik kan me wel herinneren dat ik het ook best een eind vliegen vond, maar als je naar Egypte vliegt, is het sowieso wel een uur later, dus NL tijd van aankomst is dan 18.45 (correct me if I'm wrong)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:06

En echt het is heerlijk in Hurghada. Het weer, de omgeveing en het onderwatergedeelte. Wij gaan bijna elk jaar en dan gaan we lekker duiken en snorkelen. Probeer een trip te maken naar Yhe House of the Delphins. Das een plek on het rif waar alle dofijnen met jonkies zwemmen. er zijn daar een paar honderd dolfijnen waar je dfan tussenin zwemt echt geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:07

O dat scheelt dan toch al een uur op de heenweg.Ik hoop echt dat je gelijk hebt.
Dacht begrepen te hebben dat het 2 1/2 uur was.Maar dat zal de wens van de gedachte zijn geweest. :D

dat klinkt leuk Zirano,dat ga ik opschrijven

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:00

Terugreis is idd langer als de heenreis :j
Heen 4,5 en terug idd zeker 5 uur. (Sharm)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:13

Ik weet niet hoe jullie vliegen, maar bij mij zijn tot nu toe alle reizen op de heenweg langer geweest als de terugreis, en ik heb heel wat uren gevlogen in mijn leven :Y)
Ook naar Egypte (SSH)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:15

Moet je aan de piloot vragen hoe ie vliegt, niet aan mij.

Check de vluchttijden van Transavia maar voor heen en terug ;)
Heen geven ze 5 uur, en terug 5,5

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:27

Ik heb 2 keer met transavia gevlogen, heen eerste keer 6 uur (tussenlanding op taba) terug 5 uur. 2e keer egypte heen 5 en terug ook zo iets. Onze vluchttijden waren zo ook aan ons bekend gemaakt en stond op het vliegticket.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:30

Wat jij wil :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:40

Zo zie je maar weer hoe erg het eigenlijk kan verschillen!

Ik heb ook altijd gehad dat de heenweg korter was dan de terugweg! Ook zonder tussenlanding. Gelukkig maar, want de terugreis vind ik altijd het ergst. :o

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:51

Woow Storm, gaaf hoor dat je er foto's van hebt gemaakt!! Wil meeeeeeeer zien!

Sharm is leuk he? Bij ons moest je ook vanaf de pier schoenen aan, althans, dat was wel verstandig. Als er een sterke stroming stond kon je zo tegen 't koraal aanknallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:03

In ieder geval lang vliegen dus :\
Jammer genoeg vertrekken en landen we in het donker,de kinderen hadden zich verheugd op het zien van de woestijn.
de volgende keer toch iets beter luisteren op het reisburo,ik heb alleen 28 graden verstaan :D .Een valiumpje maar nemen voor tijdens de reis.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:34

Ik ga 5 november voor de tweede keer dit jaar naar Egypte :D. Weer lekker naar het zelfde hotel (Arabella Azur). De tickets zijn al binnen, we vliegen heen om 13.15 geloof ik.... 's avonds lekker laat terug, hebben we de hele dag nog!

Kan niet wachten tot ik weer lekker dolfijnen kan spotten.
Afbeelding

En kan snorkelen bij het huisrif waar deze mooie vissen te zien zijn :).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk lekker zonnen, woestijnsafari doen en mijn goede vriend uit egypte weer ontmoeten :D. Kreeg laatst nog een leuke foto van hem :P

Afbeelding

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:07

Leuke foto's! :):) Krijg er meteen weer helemaal zin in! (tot zover ik dat nog niet had.. ;) )
Morgen nog 8 weken... :Y)

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:11

Ik ga 24 november tm 1 december naar Egypte :D
Naar Sharm.. ik las op google dat daar geloof ik ook een manege zat of iets? Weet iemand dat misschien? Lijkt me wel leuk om daar te fotograferen :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:16

Nooit gehoord van een manege in Sharm, vertel? :D
En naar welk hotel ga je?

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:19

Ik weet het ook niet, ik zocht op google naar Horse riding Sharm en toen kreeg ik wat plaatjes van een soort manege? daar..

Ik ga voor het eerst naar Egypte, dus ik ben benieuwd :)
Ik ga naar 'Park inn Sharm'.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:21

ik volg dit even, ik heb al ongeveer een jaar de gedachte dat ik graag eens naar egypte wil. maar heb er verder nog geen informatie ofzo over bekeken, t zal dit jaar ws ook nog niet gebeuren :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:43

Ik ga waarschijnlijk paardrijden in Hurghada :), een vriend van die vriend van mij heeft paarden :D. Hij kon wel wat voor me regelen, dus ben benieuwd....

Ik heb er ook al echt zin in!! Ben april ook al geweest en toen was het ook al super! Donderdag nog maar een week :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:57

Wat voor toeristen komen er trouwens doorgaans in Sharm?
Ook veel Russen e.d. (please zeg nee :+ )