Heei, wij zijn gisteren net terug gekomen! Lange vlucht:S.. Maar gelukkig nu geen tussenlanding! Ntlie: waar gaan jullie naar toe? Of staat dat eerder ergens in het topic? En al een idee wat jullie allemaal gaan doen? Een tip: HEEEEl veel geld meenemen, het is echt overdreven duur daar! Een excursie is meestal minimaal 80 dollar per persoon. En het is er elke dag 30 graden en heel vochtig waardoor het super warm is! We hebben daar 3 keer gesnorkeld, wat je zeker een keer moet doen! En zelfs 1 keer een haai gezien! Verder schildpadden en wilde dolfijnen bij sian'kaan daar was het heel erg mooi! Ook zijn we naar een maya tempel geweest, dat was alleen wat minder. Heel erg warm en je mag nergens in of op daar. En verder hebben we gezwommen met doflijnen wat ook heel leuk was, alleen ook super duur zoals alles.
Moorke had je heen wel een tussen landing? En op welke dag ben je toen vertrokken?
Klinkt erg gaaf hoor, foto's
Ntlie_
Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-09 12:23
Wij gaan naar Playa del Carmen. Heb genoeg geld op mijn rekening staan, had er al rekening mee gehouden dat het erg duur zal worden... We willen sowieso zwemmen met Dolfijnen, naar Xcaret en Chitzen Itza. Verder nog even kijken..
Moorke
Geplaatst: 05-08-09 13:17
Ja, daar kwamen we pas op het vliegveld achter! Dat was best wel balen! We gingen maandags weg omdat dinsdags niet door ging. Via cuba, havanna. We waren zoo moe toen we aankwamen! Ik zal even wat foto's op mn hyves zetten, maar moet het eerst nog even allemaal uitzoeken dat duurt nog wel even denk ik:). Wij zijn ook naar Playe del carmen geweest! Of in elk geval in de buurt, beetje naar onderen bij playacar. Welk hotel ga jij? Wij hebben bij riviera maya met dolfijnen gezwommen. Daar was het het meest compleet zeiden ze. En de dvd gekocht die wel heeel duur was maarja we hadden geen mooie foto's kunnen maken want dat werd je onmogelijk gemaakt door er voor te gaan staan of iets een andere kant op te doen. Eerst zouden we bij xcaret met dolfijnen zwemmen maar daar deden ze minder dingen waaronder de footpuss niet, en als je dan gaat wil je ook alles doen. Later hoorden we dat mensen die daar waren geweest de footpuss zelfs 2 keer hadden gedaan en anderen weer helemaal niet?? En iemand vond dat park niet echt leuk (terwijl anderen het wel weer leuk vonden, alleen was alles wel ver van elkaar af..), dus hadden we maar besloten er niet naar toe te gaan. Verder hebben we een jeepsafari gedaan naar sian'kaan (met neckerman) dat was heel erg leuk! Het was niet echt een safari want het was 1 lange weg van 60 km waarlangs je bij een vissersdorpje kwam met jeeps die gewoon airco hebben. Maar toen we in het dorpje waren gingen we daar met bootjes door de mangroven naar de zee. Daar waren wilde dolfijnen en schildpadden en hebben we heel mooi gesnorkeld! Ook zijn we met een catamaran naar isla mujeres geweest en daar ook gesnorkeld, dat snorkelen was wat minder omdat er veel stroming was. Het eilandje was wel mooi alleen wat rommelig, maar in elk geval niet zo duur en toeristisch als cozumel. Ook zijn we naar Chitzen Itza geweest. Dat was heeeel warm en het was ook nog bewolkt. We waren echt drijfnat. Verder was het wel leuk om een keer gezien te hebben maar of het nu echt super leuk was? Nee dat niet. Of je moet heel erg geinteresseerd zijn in de maya kalender en sterrenkijken enzo. Als je er naar toe gaat om toch iets van de cultuur te bekijken zou ik naar iets anders gaan, dat is veel avontuurlijker. Er waren andere mensen geweest en die vonden het heel erg leuk! Wij zijn er niet geweest.. Het heet coba maya encounter maya village. Dan ga je naar een tempel waar je ook op mag (die is wel minder mooi denk ik maar je mag er wel op). En verder ga je dingen zoals tokkelen, grotzwemmen kanoen of fietsen doen. Als je het precies wilt weten moet je even op internet zoeken.
Het is een beetje een lang verhaal geworden geloof ik..
Wij hebben op maandag gevlogen, andere dagen is denk ik wel rechtstreeks. We zouden eerst op dinsdag maar dat ging niet door omdat het vliegtuig niet vol was.. Zo hebben ze cuba en mexico denk ik samen in 1 vliegtuig gedaan. We zijn 2 weken geweest. Dat vond ik ook lang genoeg, maar 1 week is te kort voor zo'n lange rijs. Wanneer zouden jullie? Ik denk dat mexico wel een goede plaats is om nu op vakantie te gaan, beter dan engeland. Daar is het nu veel erger en in amerika ook! We hebben gehoord dat het hotel een maand dicht is geweest en sommige zelfs 6 weken! Het was gewoon een spookstad omdat alles om toeristen gaat. Veel mensen zijn hun baan verloren, dat is best wel erg voor ze! Terwijl er niemand daar ziek was! (we hebben van mensen gehoord die de reis geannuleerd hadden door de griep en die toen later toch maar weer geboekt hadden dat ze 1/3 goedkoper konden..) Wij waren net te laat, maar een maand geleden waren alle excursies veel goedkoper. Maar of het toen leuk was daar.. Toen was het er vast heel erg leeg. Dan ben ik toch blij dat het nog best wel druk was in het hotel.
Het was de bedoeling dat wij eind mei waren gegaan. Toen waren er ook op Yucatan besmettingen. Nu heb je daar ergste wel gehad. Maar toen begon het allemaal net en raade de RIVM het ons af. Het is niet vreemd hoor dat je tussen landing hebt, hadden wij toen in principe ook gehad en dan ook op de heenweg. Maar wil kijken of ik dat kan voorkomen volgend jaar Voor de DR kwamen wij er ook achter als je op donderdag heen vloog en op zondag terug je geen tussen landing hebt. Dan moet je dus 12 dagen op vakantie ipv 16 anders zit je altijd met een tussenlanding terug En dat is nog vermoeiender.
Wij vliegen op een zaterdag en hebben de heenweg ook een tussenlanding op Cuba.
Moorke
Geplaatst: 05-08-09 16:10
Wij zouden dinsdags en voor zover wij weten was dat rechtstreeks, maar ja die zullen ze er voorlopig niet weer bij doen want het is nog niet zo druk. Verder konden wij toen dinsdag niet door ging ook nog vrijdags en in het weekend maar dan moest je bijbetalen. Het enige wat wij hebben gekregen omdat we eerder weg moesten is 35 euro reischeque per persoon terwijl er ook mensen waren die een dag langer mochten blijven! En er was ook een vliegtuig overboekt, die mensen konden niet mee en mochten gratis overnachten in een hotel op schiphol en kregen per persoon 600 euro en een nieuwe vlugt! Daar kun je mooi wat excursies van betalen!
Ik had op een site gekeken waar je kunt zien waar allemaal besmettingen waren. Daarop zag ik dat er wel een aantal besmettingen waren beetje lager dan waar wij zaten. 100 ongeveer. Maar lang niet zo veel als in amerika. Als wij in mei zouden gaan hadden we het denk ik ook geannuleerd. Ik weet niet meer wanneer alles plat lag, maar toen kon je er niet eens komen. En als dat wel mogelijk was was er helemaal niemand, dat is nu ook niet echt leuk.
Nog 10 Nog 10 Nog 10 Nog 10 Hahahahahaha zoooooooooooveel zin er in!
Daarnet heel de site van ons hotel uitgespit, krijg alleen nog maar meer zin er in! Een collega die is ook in Mexico geweest en helemaal fan.. Die hypert elke dag gezellig mee
smurvaas
Geplaatst: 12-08-09 12:44
Ik zie jullie topic nu pas Ik ben ook in Mexico geweest, ook playa del carmen, wij zaten in Iberostar Tucan, dat was echt helemaal geweldig, ze hadden er een jungle tuin, met apen We zijn ook met dolfijnen gaan zwemmen, trainer for a day, echt een aanrader, zo gaaf!!!!
heeel veel plezier, en ik ben best een beetje jaloers!
Wat leuk smurvaas! Daar was ik ook!! Wanneer ben jij geweest? Foto's komen ooit nog eens.. heb ze nog niet ergens op gezet..
smurvaas
Geplaatst: 12-08-09 21:24
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang geleden!!! Vorig jaar. Ik heb ook nog ergens foto's ook van het dolfijn zwemmen Heb jij dat ook gedaan?? Trainer for a day?
Oh, dat hotel, was gaaf he!!!! Die apen, ik schrok best wel En t eten, was ook ze lekker En de shows waren ook leuk!
Ja, ik vond het ook een heel goed hotel! Je kon echt de hele dag eten! En er was altijd patat (zelfs om 7 uur sochtendsxD) dus als je niets lustte pakte je gewoon patat. Haha, ja die apen! De eerste nacht begonnen ze te schreeuwen! Toen stonden ze bij ons op het dak! En er was heel veel te doen ja! De hele dag door was er wel ergens iets, alleen ben ik alleen 1 uurtje te fietsen geweest. Volleybal was misschien wel leuk geweest, maar daar vond ik het toch iets te warm voor.
Wij zijn naar delfinius geweest naast xcaret, gewoon een uurtje. Was heel leuk, maar ik ben het jammergenoeg ook alweer snel vergeten:(.. Trainer for a day was misschien leuker geweest dan denk je er nog vaker over na, en achteraf was het volgensmij bijna even duur!
smurvaas
Geplaatst: 12-08-09 21:58
Ja, wij stonden op het balkon, ik stond er tegen aan om andere apen te filmen, voel ik ineens iets kriebelen, loopt er een aap langs me, nou, ik was zo in de kamer, zo snel hem je nog nooit iemand zien gaan
Daar niks lusten, krijg weer water in mijn mond als ik eraan terug denk
Ja, wij zijn ook in xcaret geweest, maar niet gezwommen met de dolfijnen. Als je ooit nog een keer gaat, dan zou ik het echt aanraden om trainer for a day te doen. Het scheelt idd niet heel veel, en je krijgt er zoveel meer voor terug! Zelfs dat de dolfijnen je vooruit duwen aan je voeten, dat was echt zo gaaf!!! Vooral mijn hoofd op de film is erg grappig
Smurvaas wat heb je allemaal gedaan met trainer for one day? En waar heb je dat gedaan?
smurvaas
Geplaatst: 13-08-09 10:47
We begonnen dat je eerst met ze ging kennismaken, dus ongeveer 20 minuten in het water en een beetje met ze zwemmen, of eigenlijk, de dolfijnen zwemmen met jou. Daarna heb je een sessie dat ze alles laten zien hoe een dolfijn in elkaar zit. Daarma een sessie met foto´s maken, handje schudden kusje geven enz. Als jij niet aan de buurt bent, ben je wel in het water met de dolfijnen. Daarna heb je weer een sessie dat je met ze gaat zwemmen, en als laatste, mag je kiezen of je wil dat ze je vooruit trekken, of ze je aan je voeten vooruit duwen, en dat is echt zo gaaf!!! Echt een bizar gevoel! Wat het gave eraan is, is dat het in de zee is, wel afgezet, maar niet hoog, dus als ze willen, kunnen ze erover heen springen. Wij waren net te laat met de sessie buiten het hek, dan lieten ze de dolfijnen vrij, maar ze zeiden dat de dolfijnen het hek niet meer uit durfde. En, het was gevaarlijk, omdat er gevaarlijke vissen zaten. Die zagen wij ook, dus wij foto´s maken en wilde de vis aanraken, (beetje dom) maar toen werden we gelijk terug getrokken omdat die vis erg gevaarlijk was Je gaat ook met zeeleeuwen zwemmen, dat is ook erg grappig!!!
Wat ik persoonlijk ook erg leuk vond, was dat er best veel dolfijnen waren, dus als je bezig was met foto´s maken ofzo, en ze zwommen weg, riepen ze gewoon een andere dolfijn op, die de taak dan over nam. Dus ze waren voor je gevoel toch best nog vrij!
En je krijgt hele gave foto´s en een dvd! Je magz elf ook foto´s maken, dus wegwerp camera mee
Dat klinkt allemaal echt zó ontzettend gaaf Smurvaas! Kan niet wachten totdat wij in Mexico ook onze excursies (waaronder het zwemmen met dolfijnen) kunnen gaan vastzetten en uitvoeren natuurlijk
smurvaas
ja idd!! Zou goed kijken hoor, zit misschien iets duruder, maar wel een super ervaring die je nooit zal vergeten. In Xcaret zwem je maar heel even met ze, en ze zitten in een klein bad. Maar dat zwam natuurlijk ook omdat we dat andere hebben gezien! Het is hoe dan ook een super ervaring, waar je het ook gaat doen. En wat ze zeggen, dat je alles vergeet op dat moment, dat is helemaal waar!!1 Tis dan net of jij alleen met `jouw´ dolfijn bent
Wij wilde dat ook gaan doen, maar is altijd leuk om van iemand zijn persoonljike ervaring te horen! En zo te horen heben de dolfijnen het er niet heel slecht dus kunnen we het gerust ook doen.
smurvaas
Geplaatst: 13-08-09 12:38
Zeker doen! Maar waar, ik kan niet in je porto kijken Maar als je het kan missen, dan zou ik trainer for a day je zeker aanraden!
Het kost inderdaad wel wat je maar goed dat weet je Inde tussentijd wordt het wel steeds ietsje duurder heb ik gezien...maar goed doe je niet elke dag en op vakantie mag het best wat kosten
smurvaas