*SPOED* Hotel overgeboekt?? Wat nu??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: *SPOED* Hotel overgeboekt?? Wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:44

dat las ik ergens in het topic, of misschien niet, maar daar gaat het me niet om.Ik vond dat je die uitspraak niet kan doen omdat dat appels met peren vergelijken is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:47

verootjoo schreef:
dat las ik ergens in het topic, of misschien niet, maar daar gaat het me niet om.Ik vond dat je die uitspraak niet kan doen omdat dat appels met peren vergelijken is.

het enige wat ik ermee bedoelde is dat ze blij mag zijn dat ze nog op vakantie KAN.. heel veel mensen kunnen dat gewoon niet meer met deze dure tijden..
dus ik snap niet waar TS zich zo druk om maakt.. ga gewoon lekker op vakantie en geniet ervan! ik neem aan dat als je op vakantie gaat dat je niet 24/7 in je hotel zit.. een vakantie moet je zelf leuk maken.. daar kan een hotel niks aan doen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:50

en dat vind ik dus een rare vergelijking, want hoe kun jij in de portemonnee van de TS kijken? Het is maar net waar je je geld aan uitgeeft Knipoog Misschien heeft de TS wel maandenlang ontzettend bezuinigd om deze vakantie te kunnen bekostigen. Dat weet je nooit. In principe kan iedereen sparen voor een vakantie.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:53

verootjoo schreef:
en dat vind ik dus een rare vergelijking, want hoe kun jij in de portemonnee van de TS kijken? Het is maar net waar je je geld aan uitgeeft Knipoog Misschien heeft de TS wel maandenlang ontzettend bezuinigd om deze vakantie te kunnen bekostigen. Dat weet je nooit. In principe kan iedereen sparen voor een vakantie.

ik zeg alleen dat ik niet snap waar TS zich druk om maakt
ze krijgt een ander hotel aangeboden die nog duurder blijkt te zijn ook.. terwijl ze niet bij hoeft te betalen.. ik snap het probleem echt niet hoor..

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:29

Ik snap het wel van de TS..afgelopen zomer zouden wij naar een prima camping gaan helemaal naar onze zin liep opeens ook in de soep..de omschakeling die je moet maken is wel even balen! Je weet niet of alles wel zo zal zijn als aangegeven op de site en toch is het even balen. Maar ze zorgen er echt wel voor dat je een goede vakantie krijgt en bevalt het je niet daar? Dan kan je altijd nog een gesprek aanvragen en zeggen dat je een ander alternatief wilt. Ik denk dat je het in het andere hotel ook erg naar je zin krijgt, dat van het stadje is wel erg jammer hoor daar houd ik ook vaak van. Maar er zijn dan ook veel pluspunten en er zijn hoge recensie-cijfers gegeven dus het komt vast goed!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:14

LimaMambo schreef:
verootjoo schreef:

het enige wat ik ermee bedoelde is dat ze blij mag zijn dat ze nog op vakantie KAN.. heel veel mensen kunnen dat gewoon niet meer met deze dure tijden..
dus ik snap niet waar TS zich zo druk om maakt.. ga gewoon lekker op vakantie en geniet ervan! ik neem aan dat als je op vakantie gaat dat je niet 24/7 in je hotel zit.. een vakantie moet je zelf leuk maken.. daar kan een hotel niks aan doen

Dat slaat echt nergens op.. Zoals je kan lezen in het topic heet ze met een speciale reden gekozen voor dat hotel.
Als je kiest voor een hotel dan doe je dat met een reden, en als dan blijkt dat dat hotel is overboekt kan dat een enorme
teleurstelling zijn als je je er heel erg op verheugd. Tuurlijk mag ze blij wezen dat ze op vakantie kan, maar ze heeft er een enorm bedrag aan uitgegeven, dan denk je wel even 3x na als je hoort dat het hotel is overboekt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:30

bonney4evver schreef:
LimaMambo schreef:

Dat slaat echt nergens op.. Zoals je kan lezen in het topic heet ze met een speciale reden gekozen voor dat hotel.
Als je kiest voor een hotel dan doe je dat met een reden, en als dan blijkt dat dat hotel is overboekt kan dat een enorme
teleurstelling zijn als je je er heel erg op verheugd. Tuurlijk mag ze blij wezen dat ze op vakantie kan, maar ze heeft er een enorm bedrag aan uitgegeven, dan denk je wel even 3x na als je hoort dat het hotel is overboekt.

Ik heb ook net mail gekregen dat mijn Hotel overboekt is. Ik ben NIET accoord gegaan met het alternatief. Ik heb bewust gekozen voor een bepaalde plaats, en wil dus NIET naar een andere plaats. Ook al is het hotel veel mooier/beter of duurder.
Vrienden van mij wonen op Rhodos, in Archangelos. Ik heb dus een hotel geboek in Archangelos.
Hotel is overboekt, en mijn enige optie was midden in Rhodos Stad. Dat is bijna een uur rijden en een drukke stad. Archangelos is een kleine stad, waar mijn hotel meer in het buiten gebied lag, erg rustig dus.

Het reisbureau heeft 3 opties:
Optie A: zorgen dat ik in het hotel kom waar ik geboekt heb
Optie B: Zorgen dat ik in een ander (gelijkwaardig) hotel in Archangelos kan, dus ook een vergelijkbare locatie (ik kies een rustige vakantie, ik wil niet in het centrum zitten)
Optie C: mijn geld terug geven

Aan de telefoon werd vanmiddag al duidelijk gemaakt dat optie A niet mogelijk is, dan blijven er nog 2 opties over.
Aangezien het reisbureau geen andere hotels in Archangelos in het bestand heeft staan zal mijn vakantie ws wel niet door gaan, en ik mijn geld terug krijgen.
Dan boek ik wel alleen een ticket en zoek ik daar wel iets

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 22:07

Klote is dat he marie...
Nou ik heb toch besloten om toch maar tegaan.
Dus maken er maar het beste van maar boek nooit meer via internet.
In een gewoon reisbureau kan het ook gebeuren maar dan kan ik er naar toe en meteen regelen nu moet alles via die mail zit je weer te wachten al dat gedoe. Rolleyes

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:24

Gelukkig dat je toch besloten hebt om te gaan.
Wat op zoovers staat, aangezien je daar die 9,5 en die 8 vandaan hebt, moet je geen waarden aan heffen. Het hotel waar mijn ouders zaten heeft nu ruim een 7 (terwijl alleen de kamers goed waren, maar wat zit je daar) en het hotel waar ik in mei was en over 2 weken weer zit net een 6je heeft, maar het er om heen veel gezelliger is.

Uiteraard is het niet leuk om, te moeten verkassen, maar je moet het er het beste van maken. Je kan nog zo'n luxe hotel (prijs bepaal je zelf Knipoog ) boeken, maar jij kan er niks aan vinden.

Dan nog even over het Je moet blij zijn dat je op vakantie kan.
Ik ken mensen die gaan ook 2x op vakantie, zijn net zoveel kwijt als dat ik kwijt ben voor in totaal 5 weken vakantie. Hoeveel dagen hun gaan in totaal, 2 weken, maarja pakken ook hoog seizoen erbij en kijken niet verder dan hun neus lang is en boeken dus bij de eerste de beste reisbureau.
Ik zat in december al de prijzen te vergelijken voor mei en daar kwam toch het reisbureau uit waarmee ik al eerder ben geweest zelfs nu voor die 3 weken is Bex.nl (dochter van OAD) het goedkoopste.

X_Mliss, hebben jullie niet toevallig geboekt met een optie?
Want dan kan het dus zijn, dat het reisbureau niet meer kon boeken, dit was ook het geval bij mijn ouders, maar dan was de reis via internet niet meer beschikbaar, maar via de telefoon wel (erg benieuwd dus waar hun terecht komen ... hihi, ag ik heb nog 1 bed vrij ..)
Daarbij, kan het echt overal over komen, zelfs bij een reisbureau winkel kan je een slecht hotel uitkiezen, ze zijn wel zo vriendelijk om je nu op de hoogte te stellen.
En mailen kan, maar bellen is velemale sneller Knipoog

Succes, wanneer ga je op vakantie?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 23:27

Ik ga over nu over 7 dagen weg 23ste maar dat reken ik al van af morge Huilen van het lachen het is half 12 dus dat half uurtje Huilen van het lachen

Ik heb geen idee ik heb via go best geboekt internet...
Maar voortaan doe ik het bij het reisbureau waar ik altijd boek ben er meteen van genezen....
Die meid daar boekt vaker dingen voor mij en herkent me nu wel en doet altijd der best en alles en wil met alles helpen zelf nu nog heeft ze alles na gekeken of er bij een andere reis organisatie nog kamers over waren in royal wings en of er nog vluchten waren maar het zit echt helemaal vol.
En me vriend zit ook aan een vaste datum anders had het nog wel een paar weekjes later gekunt maar ja dan nog is het weer later en zit nu al in het naseizoen....
Dus hebben het hier maar bij gehouden...
Maar voortaan boek ik gewoon weer daar.
Bij hun kan het ook gebeuren maar dan kan ik ergens heen om te overleggen hoe of wat en of er nog wat geregeld kan worden en dan heb ik iemand die iets kan regelen of doen...

Nu zit ik aan een site ik kan nergens heen alles moet via mail of tel nou dat is echt 3x niks...

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 23:29

Dus heb gezegt als ik terug ben boek ik bij jou meteen wings Huilen van het lachen
Moest ze lache Huilen van het lachen
Maar zij kent mijn stiefvader ook en die is een paar keer mee geweest toen dus dat scheeld. Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 00:04

Dat overboeken, gebeurt nogal eens in Turkije. Heb zelf in een hotel gewerkt waar het ook gebeurde.
Maar de hotels waar je dan in geplaatst wordt hoef je je 9 vd 10 keer niet druk om te maken. Voor een reisbureau is dat ook vervelend en die hebben toch een naam hoog te houden. Knipoog

Wat ik verder wil zeggen, die beoordelingen op internet.....Alsjeblieft, laat die gewoon achterwege.
Zo heb ik bijv gehad dat ik na 4 maanden 110 uur in de week werken kapot was en mijn best deed om in het animatieteam met de kinderen een geweldige tijd te hebben; een nieuwe collega komt in het team die al 2 jaar niets gedaan heeft en vol energie zit, en de klanten gaat vertellen dat ik lui ben (terwijl ik álles deed!) en dat lees je dan terug op zulke sites, inclusief naam e.d.
Nee, sorry, de sites zijn niet zo betrouwbaar als ze lijken....... Er stata serieus een hele hoop onzin op. Ik heb in 1 van de beste hotels in Marmaris gewerkt, en nog staan er reacties op internet.......bijvoorbeeld dat het personeel gestolen had, meisjes verkrachten......niets van waar! Dus alsjeblieft laat je humeur daar niet door veranderen!