Nederland niet mijn thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

Re: Nederland niet mijn thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:32

Dit herken ik heel erg en heb ik ook alijd geroepen, nu ik een wereld burger als vriend heb geloof ik ook wel dat ik niet mn hele leven hier blijf. ( zie mn topic [LZP] Verliefd op een piloot en nu weer terug? meningen?) voor het hele verhaal
maar toen ik nog heel jong was liep ik al dat ik naar het buitenland wilde en dingen van de wereld wil zien, nu lijkt het of dat allemal wel goed gaat komen.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:39

Hier nog 1..

Altijd geroepen dat ik nooit mijn hele leven hier in NL zou blijven.. Ik ga naar italie, was mijn plan.. Hoewel ik er op dat moment nog nooit geweest was..

Maar ja, op gegeven moment komt het er niet van (vriend, kindje en natuurlijk paardjes).
Maar nu.. Relatie al tijdje over en inmiddels al aantal keer in italia geweest te zijn, ga ik maandag toch echt voor paar weekjes proeven aan het leven daar.
Eerst even alleen en als het na paar weekjes goed bevalt komen mn kindje en mijn beesjes ook naar italia!
Echt heb er megaveel zin in!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:36

Interessant topic! Ik roep ook al zolang ik weet dat ik mezelf ooit nog wel zie emigreren.

Ben net terug van vijf weken Amerika waar ik heel veel heb gezien en gedaan. We hebben meer dan 8000 kilometer gereden door vier verschillende staten. Ik heb mijn hart verkocht aan Californië en dan met name aan Santa Cruz en San Francisco. In SF voelde het alsof ik er al jaren kwam, heel apart. Veel aanspraak met de mensen (niet alleen in SF, maar in alle gebieden waar we zijn geweest) en echt het gevoel samen te leven ipv langs elkaar heen. Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat er ook veel ellende is in Amerika maar de mentaliteit en omgang in het dagelijkse leven spreekt me enorm aan. In tegenstelling tot de Nederlandse hufterigheid die steeds meer toeneemt. Nu ik terug ben is het contrast alleen maar groter. Het vergt zeker nog véél meer onderzoek e.d. voordat je zo'n stap zet, maar het is heel stiekem wel een droom (mits het goed geregeld is) om ooit richting San Francisco te vertrekken. Of in ieder geval om het te proberen. Terugkeren kan altijd. Bovendien; voel me hippie in hart en nieren. Haha! Haha!

Je kan beter spijt hebben van de dingen die je wel hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan... Knipoog

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 20:44

Mooi gezegd Toekie!

Ik kan mezelf ook wel vinden in wat jij schrijft. Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat Amerika mij niet aanspreekt, maar verder weet ik precies wat je bedoelt! Ja

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:52

Hee, dit komt me toch erg bekend voor.
Sinds we in Nederland wonen (zo'n 5 jaar volgensmij) roep ik al dat ik weer weg wil.

Ik ben geboren en getogen op Curacao (10/11 jaar gewoond). We waren ongeveer 4 keer per jaar, 2 maanden (dus zo ongeveer 8 maanden in een jaar) in Amerika te vinden en we bezochten ook vaak onze familie in Australië.
Heb Nederland nooit echt leuk gevonden, gingen hier ook wel eens op vakantie, maar zelfs toen had ik het al niet naar m'n zin.

Ongeveer 4 jaar geleden zijn we hier naar Nederland verhuisd en ik heb het serieus nog nooit echt leuk gehad en heb me hier ook nog nooit op m'n plaats gevoeld. Ik kan niet uitleggen wat er mankeert, maar het staat me gewoon allemaal niet aan. Levenstijl, cultuur, regering etc.
Dus zodra ik klaar ben met school, vertrek ik meteen. Heb het altijd al geroepen en zal het ook altijd blijven roepen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 20:56

Jeetje Brittol, ik kan me dan echt goed voorstellen dat je hier totaal niet op je gemak bent.

Hoop dat je snel weer terug kan!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:34

Brittol schreef:
Hee, dit komt me toch erg bekend voor.
Sinds we in Nederland wonen (zo'n 5 jaar volgensmij) roep ik al dat ik weer weg wil.

Ik ben geboren en getogen op Curacao (10/11 jaar gewoond). We waren ongeveer 4 keer per jaar, 2 maanden (dus zo ongeveer 8 maanden in een jaar) in Amerika te vinden en we bezochten ook vaak onze familie in Australië.
Heb Nederland nooit echt leuk gevonden, gingen hier ook wel eens op vakantie, maar zelfs toen had ik het al niet naar m'n zin.

Ongeveer 4 jaar geleden zijn we hier naar Nederland verhuisd en ik heb het serieus nog nooit echt leuk gehad en heb me hier ook nog nooit op m'n plaats gevoeld. Ik kan niet uitleggen wat er mankeert, maar het staat me gewoon allemaal niet aan. Levenstijl, cultuur, regering etc.
Dus zodra ik klaar ben met school, vertrek ik meteen. Heb het altijd al geroepen en zal het ook altijd blijven roepen.

Pff dat moet zo moeilijk zijn.. hoop dat je terug kan ! Tot die tijd : sterkte !

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:41

een vriendin van mij is verhuist naar Amerika omdat ze daar haar man heeft ontmoet. Nu komen ze beide naar Nederland terug omdat ze zwanger is en een kind bijna niet op te voeden is in Amerika kwa financien. Ook is hij meer zijn ogen gaan openen over hoe het land Amerika eigelijk is en begint hij langsaam maar zeker ook beetje anti te worden Knipoog

Ik zou maar al te graag naar het Noorden willen bv Noorwegen/Finland/Zweden kwa klimaat en natuurschoon. Nederland trekt mij eigelijk ook niet zo, maar zoals al eerder gezegt... wie zegt dat je echt gelukkiger word in een totaal ander land? elk land heeft zijn voor en nadelen, das met Nederland net zo.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:00

Ik woon sinds twee maanden in Curacao, heb alles achtergelaten in Nederland en ben met mijn vriend voor 3 jaar hierheen vertrokken.

Ik had er in het begin wel veel moeite mee, je kent niemand hier en ik heb 2 paarden moeten verkopen in Nederland. Gelukkig hebben we onze honden meegenomen en hebben we het nu goed naar ons zin. Ik ben ook al ergens aan het werk en ik vermaak me erg goed.

Wat vooral prettig is, dat ze hier ook onze taal spreken, waardoor je je toch weer een beetje thuis voelt in een vremmd land.

Het enige wat ik nu nog wil, is lekker paard rijden....
Dan is alles compleet!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:21

Wat een leuk topic. Ik denk er ook zo over. En zit nu dus sinds 5 maanden in Zweden. Ik ga zo weer 6 weken terug naar Nederland omdat mijn vader 6 weken op vakantie gaat en ik voor de beesten moet zorgen. En daarna ga ik weer fijn terug. Zweeds is een leuke taal om te leren. En als je Duits spreekt gaat het alweer wat makkelijker. Haha!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:51

Ja hier!! Ik roep ook al sinds ik klein was dat ik uit dit land weg wil, maar in mijn geval is het dan wel België.

Ik ben nu net 10dagen terug van vakantie en ik voel mij hier depressief van het weer.. Als het mooi weer is heb ik ook veel meer zin om dingen te doen.

Mijn vriend denkt er net hetzelfde over, dus wij hebben de plannen om te verhuizen naar het buitenland. Maar eerst nog studeren in België :-(

kylenniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:56

Heel herkenbaar, in 2003 ben ik naar Noorwegen vertrokken, lekker rustig. Super land, vriendelijke mensen en een geweldige taal. Maar ... Na een half jaar werd het daar winter, koud!!! Ik miste familie en vrienden (had mn paardje mee, dus dat scheelde) Maar ik ben weer terug in NL. Nog steeds ga ik wel ieder jaar terug naar Noorwegen en misschien komt de dag dat ik daar wel blijf binnenkort nog wel.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:59

Grappig, ik heb juist twee jaar in Noorwegen gewoond, moest wel terug, en zou nu zo weer willen (en dat gaat misschien weer gebeuren volgend jaar.) Ik ben Nederland niet zat, en ik weet dat ik in Noorwegen mijn familie soms ook wel ga missen. Maar toch voel ik me daar meer thuis dan hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 00:28

Als ik klaar ben met m'n studie ga ik zeker weten weg hier.
Ik ben nu vijftien, maar weet het al heel zeker, Ben deze vakantie ook weggeweest in m'n eentje naar ierland.
En ik vond het geweldig, Dit jaar dus zeker nog een keertje.
Ik heb altijd geroepen dat ik naar Australie ging, En dit wil ik ook nogsteeds Lachen.
Terwijl ik er nog nóóit ben geweest!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:25

Benfan schreef:
een vriendin van mij is verhuist naar Amerika omdat ze daar haar man heeft ontmoet. Nu komen ze beide naar Nederland terug omdat ze zwanger is en een kind bijna niet op te voeden is in Amerika kwa financien. Ook is hij meer zijn ogen gaan openen over hoe het land Amerika eigelijk is en begint hij langsaam maar zeker ook beetje anti te worden Knipoog

Ik zou maar al te graag naar het Noorden willen bv Noorwegen/Finland/Zweden kwa klimaat en natuurschoon. Nederland trekt mij eigelijk ook niet zo, maar zoals al eerder gezegt... wie zegt dat je echt gelukkiger word in een totaal ander land? elk land heeft zijn voor en nadelen, das met Nederland net zo.

En zo is het! En Nederland heeft véél voordelen hoor, maar daar kom je pas achter als je zonder die voordelen geleefd hebt. (en dan bedoel ik niet 2 maanden, nee minimaal 2 jaar)
De droom hebben om te verhuizen is erg leuk, je droom waar kunnen maken ook, maar geloof me, er zijn weinig landen waar je zo'n goed leven kan hebben als in Nederland, en je toekomst is ook belangrijk.... Ik ga pas weg hier, als ik gepensioeneert ben!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:35

Hier nog zo een, ik wil graag na mijn studie dus pas over heel veel jaar naar het noorden voor onbepaalde tijd. Maar dat zoek ik tegen die tijd allemaal wel een beetje uit.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:42

Herkenbaar!!!
Toen ik nog jong en onschuldig was Schijnheilig toen wilde ik als ik klaar was met mijn studie naar America.
Was zelfs al bezig met visum enz...
tjaaaa toen kwam er een zo'n gup in mijn leven, dus jaaaaa dan ga je niet weg natuurlijk.
Afijn, na 3 jaar ging dat over en uit en spijt dat ik toen niet weg was gegaan natuurlijk.

Afijn, toen eigenlijk niet meer door gezet, dus verder gegaan met het nederlandse leventje.

Nu is het de bedoeling dat we hopelijk over 5 a 10 jaar richting zuid-frankrijk kunnen verhuizen.
Ben zelf wel bezig met het leren van Frans. Maar mijn roots liggen daar ook eignelijk wel.
Ik ben van halve franse afkomst (jaaaa weet t, leren van frans en je bent half frans, tjaaa ben niet twee-talig opgevoed,
dat mocht toendertijd niet ivm mentaliteit: we zijn nu in nederland, dus geen frans maar nederlands).
Ik vind het helemaal geweldig.

Als ik morgen de 7 miljoen win, ben ik gelijk vertrokken, maar helaas moeten we nu even flink doorsparen.
Ook is manlief net voor zichzelf begonnen, dus we willen daardoor nog een paar jaar hier blijven, maar ons ouwe dag tzt gaan we echt verslijten
in zuid-frankrijk.
Hoe eerder hoe beter, maar we kunnen nog geen tijdsbestek met 100% zekerheid zeggen.

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:01

Heel herkenbaar! Ja
Vanaf kinds af aan ben ik heel geïntresseerd in andere landen en culturen. Vooral Engeland heeft mij altijd erg getrokken en de keren dat ik er was, voelde ik me gelijk thuis. Heb inmiddels wel aardig wat van de wereld gezien en ben nu net terug uit Amerika. Dit land laat mij opeens met hele andere ogen naar Nederland kijken. Hier zijn zoveel regeltjes, zoveel gezeur...

Inmiddels doe ik een internationale studie en de door de buitenlanders in m'n klas leer ik aardig wat over andere culturen en begint het idee van naar het buitenland te gaan steeds meer te trekken. Volgend jaar moet ik op stage naar het buitenland, dus dat is al een stap in de goede richting Hyper!

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:24

ik voel me ook echt niet thuis hier in Nederland, vooral niet waar ik woon vlak naast de stad heel veel nieuwbouw al die drukte niets voor mij! ik heb ook echt niets met de stad. Ik heb altijd al willen verhuizen naar Friesland of Drenthe ofso ergens waar meer ruimte is en waar mensen elkaar in iedergeval gedag zeggen opstraat want als je dat hier doet word je raar nagekeken of roepen ze: wat mot je?!. Sinds een tijdje zit ik ook een beetje te fantaseren hoe het zou zijn om te emigreren naar bijvoorbeeld Australie! lijkt me prachtig daar. Als ik dan naar die serie McLeods Daughters kijk dan denk ik wat doen we hier nog!
ik zou daar zo graag een keer heen willen Haha! maar eerst maar is school afmaken en mischien volgend jaar naar een high school in Amerika.
maar ik voel me in iedergeval niet fijn waar ik nu woon.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:08

beantsje schreef:
nooit gehad, dit gevoel, maar de laatste jaren wordt het steeds sterker. De overdreven regelzucht van de overheid en de ronduit asociale mentaliteit hier zijn de zwaarste argumenten.
Wij willen met een jaartje of 3 (als de dochters de deur uit zijn) naar Duitsland.

Interessant...volgens mij zijn er in Dld (minstens) net zo veel regeltjes en ambtenaren als in NL!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:17

Ik heb het gedaan, ben vertrokken met niets meer dan papieren, kleding en knuffels en mijn hond. Ik woon sinds 1999 in Portugal en wil nooit meer terug. Hier stuit ik ook heus op problemen (elk land heeft zo zijn dingen) met name wat betreft gezondheidszorg en mentaliteit naar vrouwen en spontaniteit (dat mag vooral NIET), maar het klimaat is mild en ik heb hier minder pijn, en ik houd gewoon van dat langzame ritme. Wat vandaag niet kan, komt morgen wel.

Ik moet erbij vertellen dat ik heel wat buitenlanders zie komen en gaan die het toch echt niet redden omdat ze veel te hoge idealen hebben en denken dat ergens wonen hetzelfde is als vakantie houden... of ze komen erachter dat je de omgeving wel kunt veranderen, maar je toch jezelf, en veel van je eigen toestanden meeneemt...

Er zijn er ook die bij elkaar klieken en nederlandse TV kijken en Sinterklaas gaan vieren enzo en haring importeren en na twintig jaar nog geen portugees spreken. Dan heb ik zo iets van "wat doe je hier?". Nu ja, doe komen voor de zon en leven buiten de maatschappij, heb ik het idee. Of ze gaan proberen hier de boel te veranderen....ook zo echt Hollands (hoewel de Britten daar ook een handje van hebben).

Maar goed ik begrijp dat nederland niet zo prettig is, maaaar, kunnen de nederlanders daar zelf dan niks aan veranderen? Jullie zijn toch bij elkaar Nederland? Jullie bepalen toch bij elkaar wie er aan de macht komt etc?

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:22

ja ik ook;) ik ga in 2009 een jaar naar de VS heb daar altijd een soort thuisgevoel, hier helemaal niet, ik ga dan ook vooral voor de vrijheid

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 14:37

ik ben een jaar geleden nl ontvlucht, heb grote tijd hier in australie rond gehangen, ik zat in nl al dik in de rensport maar hier bruist het toch een beetje meer! En daarbij het weer is heerlijk en ik heb de liefde van mijn leven gevonden. Mn verblijfvergunning is nu door en dit is mijn land geworden Haha! NL beschouw ik als vakantie land Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 14:49

Heel herkenbaar...
Ik roep al van kinds af aan dat ik ooit naar Spanje ga, ik voel me daar thuis, niet alleen als vakantieland, maar gewoon echt thuis. De mensen, de cultuur, de taal,alles!
Sowieso heb ik altijd geroepen dat dat pas zou zijn na de dood van mijn pony ( kreeg ik toen ik 8 was) op mijn 21e ( en zijn 30e) is hij overleden en had ik min of meer de kans, aangezien mijn shet prima mee zou kunnen verhuizen.
Ikheb toen heel bewust de dingen tegen elkaar afgewogen en een nieuw paard gekocht,. met dus het gevolg dat ik in NL blijf tot zij er niet meer is( hoop uiteraard dat dat nog heeel lang duurd), dit omdat ik het gevoel had nog niet toe te zijn aan echt emigreren, was net van school, had net een echte baan etc,.. eerst wat ervaring opdoen, ook om aan werk te komen daar.

Ondertussen heb ik wel een aantal cursussen Spaans gedaan, min of meer ook als voorbereiding op ooit....

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:22

Begrijp je volledig!

Ik was op mijn 18e Nederland ook helemaal zat en ben toen ook één jaar in Australie gaan werken op een groot veebedrijf.
Ik had daar de tijd van mijn leven en wilde eigenlijk, eenmaal terug in Nederland, zo snel mogelijk weer terug!
Helaas kon dat toen door omstandigheden niet en moest ik in ons kikkerlandje blijven.
In de tussentijd heb ik mijn man ontmoet en er een hele kinderboerderij aan dieren bij gekregen, dus naar Australie gaan zit er niet meer in... Huilen

Gelukkig is mijn man ook niet zo patriotistisch ingesteld en wonen we nu alweer een tijdje in Frankrijk!
Veel meer mijn cultuur! De mensen zijn er relaxed, de paarden hebben een heerlijk groot land en je kan er lekker eten Knipoog