Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brittol schreef:Hee, dit komt me toch erg bekend voor.
Sinds we in Nederland wonen (zo'n 5 jaar volgensmij) roep ik al dat ik weer weg wil.
Ik ben geboren en getogen op Curacao (10/11 jaar gewoond). We waren ongeveer 4 keer per jaar, 2 maanden (dus zo ongeveer 8 maanden in een jaar) in Amerika te vinden en we bezochten ook vaak onze familie in Australië.
Heb Nederland nooit echt leuk gevonden, gingen hier ook wel eens op vakantie, maar zelfs toen had ik het al niet naar m'n zin.
Ongeveer 4 jaar geleden zijn we hier naar Nederland verhuisd en ik heb het serieus nog nooit echt leuk gehad en heb me hier ook nog nooit op m'n plaats gevoeld. Ik kan niet uitleggen wat er mankeert, maar het staat me gewoon allemaal niet aan. Levenstijl, cultuur, regering etc.
Dus zodra ik klaar ben met school, vertrek ik meteen. Heb het altijd al geroepen en zal het ook altijd blijven roepen.
Benfan schreef:een vriendin van mij is verhuist naar Amerika omdat ze daar haar man heeft ontmoet. Nu komen ze beide naar Nederland terug omdat ze zwanger is en een kind bijna niet op te voeden is in Amerika kwa financien. Ook is hij meer zijn ogen gaan openen over hoe het land Amerika eigelijk is en begint hij langsaam maar zeker ook beetje anti te worden![]()
Ik zou maar al te graag naar het Noorden willen bv Noorwegen/Finland/Zweden kwa klimaat en natuurschoon. Nederland trekt mij eigelijk ook niet zo, maar zoals al eerder gezegt... wie zegt dat je echt gelukkiger word in een totaal ander land? elk land heeft zijn voor en nadelen, das met Nederland net zo.
beantsje schreef:nooit gehad, dit gevoel, maar de laatste jaren wordt het steeds sterker. De overdreven regelzucht van de overheid en de ronduit asociale mentaliteit hier zijn de zwaarste argumenten.
Wij willen met een jaartje of 3 (als de dochters de deur uit zijn) naar Duitsland.