Cuba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TessaB

Re: Cuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:00

Veel reacties in dit topic! Leuk, ik hou het in de gaten. Als ik vrij kan krijgen gaan een vriendin en ik in november een fietstour op Cuba maken! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:53

Gaaf zeg!

Ohja, je kan op Cuba trouwens NIET pinnen in winkels. Daarvoor moet je altijd naar de bank. Het handigste is om contant euro's mee te nemen en daar te wisselen Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:02

En reken er ook niet op dat je altijd met je creditcard terecht kunt ook al staat het op de deur. Met een flinke storm liggen alle verbindingen eruit. Haha!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:11

Even om jullie allemaal te laten zwijmelen haha...
om de foto's he niet om mn vriend Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 12:45

Leuke foto´s!
Goede tip van het pinnen!Kan ik daar al rekening mee houden Lachen
Is Cuba over het algemeen duur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:49

Nee, juist niet de CUC is bijna niets waard dus het is er goedkoop. Je betaald in CUC (koekies noemt men ze) en de Cubanen zelf in CUP, maar jij kan er niets mee kopen. Pas dus op dat je niet CUP ipv CUC terugkrijgt. CUP kan je herkennen aan de afbeelding van Ché op de munten. Maar over het algemeen zijn ze eerlijk en krijg je CUC terug. Als je je euro's inwisselt krijg je best een pak geld Clown

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 12:51

Dan heb je het idee dat je 'rijk'bent Vingers aflikken
Komt wel goed uit dat het goedkoop is.Weet pas net dat ik ga dus moet nog hard gaan sparen.
Wil wel echt met dolfijnen zwemmen en paardrijden Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:53

Bij het Centro Comercial zit trouwens een erg leuke markt. Het is wel erg toeristisch maar je kan er ontzettend leuke handgemaakte dingetjes kopen Ja

Je voelt je idd ontzettend rijk met zo'n pak geld Bloos

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 12:55

Wat zijn nou echte aanraders om te doen?
Is paardrijden de moeite waard?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:56

Cuba is echt een absolute aanrader!!!Ik ben 7 jaar terug geweest naar Playa de la Guardelavaca,mensen vriendelijk omgeving geweldig en een heerlijk klimaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:03

brudoe schreef:
Wat zijn nou echte aanraders om te doen?
Is paardrijden de moeite waard?

Als je een beetje van aandacht houd is het té leuk! Clown Ik ben toen met een vriendin gaan rijden die al een keer eerder een buitenrit gemaakt had die week. Zij is toen met begeleiding gegaan en de man herkende haar nog. Toen ze dus voor de 2e keer terugkwam met mij keerde die jongen na 5 minuten om. 'Oh jullie kunnen goed rijden, ga maar met z'n 2en Haha! Strand is verboden toegang dus je moet langs de snelweg in de brede berm. De Cubanen vonden het erg leuk, we hoorden overal 'Hola Chicas!!!' Dus aandacht kregen we zeker ROFL De pony's zijn anders dan in NL maar wel goed verzorgd. Ze staan de hele dag op de wei en hebben genoeg te eten. Ze waren ook lekker op conditie, heb echt een paar keer heerlijk gegaloppeerd (naast de snelweg Huilen van het lachen)

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 13:06

Paarden zullen dus wel bomproof zijn door al dat getoeter ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:06

Heel erg bomproof Ja Maar het is wel leuk hoor, je hebt dan de snelweg en vervolgens de baai waar je aan de andere kant de stad Cardenas kan zien liggen. Erg mooi!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 13:12

Klinkt wel leuk!
Gaan in elk geval ook 1 of 2 dagen na Havana Lachen
Toch wel iets wat je gezien moet hebben Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:43

Dat is idd zo, Havana moet je gezien hebben. Prachtige stad! Let alleen niet op de zwerfhondjes. Wordt je alleen maar verdrietig van Verdrietig

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 13:50

Miss_Montana schreef:
Dat is idd zo, Havana moet je gezien hebben. Prachtige stad! Let alleen niet op de zwerfhondjes. Wordt je alleen maar verdrietig van Verdrietig

Hmm die moet ik indd niet zien want dan gaat er een mee na huis Nagelbijten / Gniffelen

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:53

Mijn moeder is 2 jaar geleden in cuba geweest. In havana en varadero. Ze is helemaal gek van dat land en ze wilt zeker nog een keer terug.
Echt een aanrader als ik de verhalen van mijn moeder hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:01

Ja da's erg vervelend als je als dierenliefhebber al dat leed ziet Scheve mond Denk je btw ook aan intentingen? Het is niet verplicht maar wel aan te raden voor DTP en hepatitis.

Daarnaast is het mss erg leuk om goedkope zeepjes en pennen mee te nemen om weg te geven. Voor de Cubanen zelf is het kopen van deze dingen erg duur. Als je bedenkt dat ze van €30 per maand moeten rondkomen en ze niet met CUC uitbetaald mogen worden. Ze krijgen in CUP betaald en daar kan je alleen rijst enzo van kopen. Dus 'luxe' dingen als zeep kost een fortuin. Wij hadden zeepjes meegenomen en hebben dat iedere ochtend op het bed gelegd voor de werkster, met 1 of 2 koekies. Ze was zó blij hiermee, aan het eind van de week kregen we een superlief briefje van hoe geweldig ze het vond dat wij dat gaven enzo. We hadden ook al onze shampoo en douchegels achtergelaten voor haar. Dat vond ze helemaal te gek!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 14:37

Dat is indd een erg leuk idee!
Misschien ook leuk om ergens in de buurt uit te delen?
Is voor ons iets kleins maar zij zijn er dan wel blij mee Lachen

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:42

Mijn moeder vertelde een verhaal over een bediende in het hotel. Die had een tijd voordat mijn moeder kwam een ipod van iemand gehad. Maar omdat ze geen computer hebben kunnen ze er ook geen nieuwe muziek opzetten.Dus er stond allemaal oude muziek op. En ze moest zuinig doen want ze had ook geen oplader. Maar die vrouw was er zoooo blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 15:04

Gelukkig is laatst de beslissing genomen dat het volk nu ook dingen als computers mag aanschaffen. Alleen zal het alsnog weggelegd zijn voor de mensen uit Westerse landen. Aangezien de Cubanen allemaal hetzelfde loon verdienen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 15:06

na het weekend mijn verhaal, maar voor fotootjes kan je kjiken op mn hyves. ff zoeken op missarianne Knipoog

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:39

We vliegen trouwens met ltu Lachen

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:41

Ik ben ook in Cuba geweest, Varadero en ook een dagje Havana. Het is écht geweldig daar, die stranden en de zee. Lovers
Havana vond ik wel wat minder, echt armoede daar.
Was de eerste keer dat ik vloog dus 11 uur vond ik toen echt vreslijk. Ben wel 5 keer aan een stewardess gaan vragen hoelang het nog was. Maar als je al vaker lang hebt gevlogen valt het wel mee. Lachen
Maar het is zeker een aanrader, wil er ook graag nog een keer terug naar toe.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 10:45

Ariebombarie schreef:
na het weekend mijn verhaal, maar voor fotootjes kan je kjiken op mn hyves. ff zoeken op missarianne Knipoog

Hyves kan je niet vinden Clown