reistips gevraagd over backpacken in Nieuw Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esile

Re: reistips gevraagd over backpacken in Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:29

Ik heb ook met Stray gereisd Ja

Als ik er aan denk, vliegt mijn mening een beetje twee kanten op. Was het 'massa' gedoe na 9 maanden wel een beetje zat. Volgende keer dat ik ga reizen, ga ik ook liever met het plaatselijke vervoer of koop ik een auto. In het begin vond ik het wel heel fijn, gezellig met andere mensen enz enz. Later had ik wel in de gaten dat je ook buiten de bus om heel makkelijk mensen kon ontmoeten Lachen maar...zeker als je maar voor een korte tijd er zit, is Stray erg aan te raden! Je komt langs alle plekken die je gezien 'moet' hebben en de guides zijn meestal er oke Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:54

Ik ben ook in Nieuw Zeeland geweest, en we hebben Noorder en Zuidereiland gedaan. We gingen met de auto en hebben motels genomen, wat heel goed te doen was (we waren buiten het hoogseizoen). Om de auto mee te nemen op de boot ben je veel geld kwijt, dus we hebben de auto op het Noordereiland achter gelaten en op het Zuidereiland stond een vergelijkbare auto klaar.

Wat we gedaan hebben: Auckland (en het War Memorial Museum, niet echt alleen maar oorlog maar ook Maori geschiedenis, met een demonstratie van dansen, oa de Haka)
Met de auto noordelijk, naar de Kauri bomen/Tane Mahuta. Bay of Islands, Paihia, daar een boottocht gemaakt, Orca's en dolfijnen gezien.
Daarna Zuid, langs Auckland, naar Rotorua, heel interessant met de geisers en vulkanische aktiviteit, het stinkt er alleen vreselijk naar zwavel. Tongariro National Park, je hebt daar een heel goed hostel waar je kunt overnachten.
Wellington is de moeite waard, trek een dagje uit voor het Te Papa museum.

Het zuidereiland, vooral de Zuidelijke Alpen is zeer de moeite waard. Milford Sound, Queenstown, Christchurch, Invercargill, Mount Cook. Zie foto's in dit topic.

Reizen als backpacker is best makkelijk, ook als je geen auto hebt. De Kiwi Experience brengt je bijna overal heen.

[BI] Verliefd op Nieuw Zeeland!

Ik ben jaloers, ik wil ook weer naar NZ!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:22

Wat ik heb meegemaakt van de Kiwi Experience vond ik echt vreselijk. Een grote party bus. Vind het best leuk om te feesten op zn tijd, maar ik kwam niet naar Nieuw Zeeland om me elke avond klem te zuipen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:03

Dat viel bij mij dus heel erg mee. Heb ook met de Kiwi gereisd, maar we hebben welgeteld één feestavond in een kroeg gehad en dat was nog ontzettend gezellig ook, waarschijnlijk vooral omdat we een enorm gezellige groep hadden. Verder werd het aan jezelf overgelaten hoe je je avonden wilde doorbrengen (en terecht). Niemand die er moeilijk over deed als je lekker in je hostel wilde blijven, naar de film wilde of wat dan ook wilde doen.

Maar goed, dat was in 2001. Geen idee hoe het nu is.

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:47

Ook even een stipje. Wij vertrekken (onder voorbehoud) begin januari 2009 voor 3 maanden naar Nieuw-Zeeland. Ik heb al heel veel gelezen, maar extra tips, zoals hier geplaatst, zijn altijd welkom!

Maruscka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 12:01

Hey wat leuk weer een aantal reacties!! Wij zitten nog steeds te twijfelen hoe we gaan reizen. We willen graag met een campertje maar weten niet of we die het beste kunnen kopen of huren. De reis is even uitgesteld we vertrekken ipv augustus waarschijnlijk in december. Dat betekent dat we dan de maanden maart en april in NZ zijn. We moeten dus even kijken hoeveel huren in die tijd gaat kosten.

EveliNero: als je nog wat leuke belevenissen of tips hebt zou ik het leuk vinden om ze te lezen. Hoe is het weer daar nu? Veel plezier in ieder geval!

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:13

Heey,
Mijn vriendin en ik zetten binnenkort een verslag online, dan zal ik de link hier plaatsen!
Ik zit nu in Wellington en het weer valt tegen (voor ons) Het is wel droog maar (maar) 20 graden en met de flinke wind is dat best koud Tong uitsteken
Maarja.., wij zijn dan ook wel verwend in Cairns (35 graden :p)
Vandaag zijn we naar een wedstrijd cricket geweest. Super saai, maar toch wel heel leuk om meegemaakt te hebben!
Ik zal de link binnenkort plaatsen!

Maruscka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 17:41

EveliNero schreef:
Heey,
Mijn vriendin en ik zetten binnenkort een verslag online, dan zal ik de link hier plaatsen!

Ja leuk ben benieuwd!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:44

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:12

Stipje!

Vriendje vertrekt over 2 weken naar Nieuw-Zeeland (hij zit nu in Thailand) en hij zal dit topic graag even lezen als ik hem weer spreek via Skype! Hij heeft echter maar 3 weekjes dat is dus niks in vergelijking met 9 maanden Lachen! Hij wil met Magic tours een rondje maken hebben jullie daar ervaring mee? En zijn jullie op Fiji geweest?

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:52

Magic schijnt inderdaad ook wel een fijne maatschappij te zijn. Ze hebben wel wat grotere tourbussen dan Stray en zijn dus iets minder wendbaar ed...Ik heb iig geen slechte verhalen over Magic gehoord! Lachen

Gaaf dat ie gaat, ben jaloers! Drie weken is wel wat weinig en het zal lastig worden om beide eilanden te zien..het is wel mogelijk, maar hij zal wel veel aant haasten zijn..Lachen

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:21

Hmm hij wil een tour doen van Magic, van minimaal 12 dagen en er dan een dag of 20 over doen.... tja 3 weken is kort, maar hij is dan al 2,5 maand aan het backpacken en dan zijn de centjes op Knipoog! En ik vind het super als hij naar huis komt natuurlijk hihi!

Ik ga hem iig dit topic laten lezen!

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:03

Heey,
Ik had belooft de link van de site hier te zetten. Hier kan je ook meer lezen over onze reis in Australie en NZ.
Ik weet niet of je er wat aan hebt want het is vaak meer gein dan dat het informatief is, maar kijk maar Knipoog http://lisetteveline.mytravelactive.nl

Maruscka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 09:28

EveliNero schreef:
Heey,
Ik had belooft de link van de site hier te zetten. Hier kan je ook meer lezen over onze reis in Australie en NZ.
Ik weet niet of je er wat aan hebt want het is vaak meer gein dan dat het informatief is, maar kijk maar Knipoog http://lisetteveline.mytravelactive.nl

Hey wat leuk, Ik ga even een kijkje nemen bedankt!!