11 uur vliegen, wat doe je in die tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Re: 11 uur vliegen, wat doe je in die tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:29

Je kunt de serie van de aardkinderen lezen, je moet je wel even door het begin worstelen, maar het is een erg goede, grote serie. Je hebt er dus iig genoeg leesvoer aan. Het is geschreven door Jean M. Auel.

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:45

Ik heb gehoord dat in de vliegtuigen voor lange vluchten een tv'tje zit. En er zit een radio in de stoelleuning.
Ik ben zelf nog nooit in een vliegtuig geweest. Ga er eind maart mijn eerste poging wagen. (Naar zweden)
En eind augustus naar Turkije als alles goed gaat en ik er nog in durf. Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat ik een tijdschrift mee neem, ben niet echt een lezer. Een nagelvijl (een die wel door de douane komt) en dan een Talenboekje, mensen vinden het erg leuk en helpen je vriendelijk als je de taal probeert te spreken. En mischien een reisboekje, er zullen wast wel leuke dingen zijn om te bezoeken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:13

ik volg dit topic even.Van de zomer vliegen wij naar New York en vroeg
me laatst ook af hoe ik me al die tijd ga vermaken in dat vliegtuig Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:51

Heen naar Amerika/Mexico is het meestal nog wel te doen omdat je daar dan overdag aankomt en je dus niet echt een nacht mist, maar terug vind ik echt een drama.
Lezen kan ik op de een of andere manier niet in het vliegtuig, kan er de concentratie niet voor opbrengen. Dus meestal kijk ik een filmpje, luister naar de radio, maak wat sudoku's, probeer wat hazeslaapjes en verveel me te pletter Clown
Reden voor ons om juist voor een tussenstop te kiezen zodat je even echt de benen kunt strekken voor de laatste ruk.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:58

Ik ga altijd alle films door elkaar kijken.. Ik heb nooit het geduld om ze af te kijken... Maarja dan moet je wel een tvtje hebben;)

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:07

herbjorg wassmo heeft hele mooie boeken (ik vond de boeken die jij noemde ook erg leuk) in elk geval deze drie die bij elkaar horen:
het boek dina, het boek benjamin en het boek karna.

verder vond ik ook lekker te lezen: schaduwzuster van simone van der vlugt en de reunie ook van haar deze 2 las ik zo uit je zit meteen in het verhaal(vind ik).

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 15:54

Ben ik weer!
Ik zit er wel over te denken om op de terugweg iets van een slaappilletje te nemen, maar op de heenweg vertrekken we sochtends en komen we smiddags aan.

Alle boeken van Aardkinderen heb ik al 2 of 3x gelezen Knipoog Ook een aanrader voor anderen misschien, dikke boeken en soms een beetje langdradig, maar ik vond ze best leuk! Lachen
(Kwam nog op een ander boek: 'De Eetclub' van ...? ook een aanrader *LOL*

Ik ga vandaag of morgen even naar de bieb, misschien hebben ze daar ook nog wel wat tips Knipoog
Ben eigenlijk op zoek naar nog meer boeken in de stijl van bv Sophie Kinsella met haar Shopaholic! Heeft iemand daar nog tips voor?

Doei!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:58

dan moet ik vanaaf even thuis voor je kijken
alle boeken van uitgeverij The House of Books zijn erg goed

sterretje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:01

Ik ga met Brookers mee! Knipoog

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:02

Ik ben nu 2x naar Amerika gevlogen. 1x met Singapore Airlines en 1x met Martinair. Beide keren hadden we een schermpje in ons voorstoel zitten. Heb me echt geen minuut verveeld: filmpjes, videoclips, spelletjes, kinderfilms. De 2e keer ging ons zoontje van 5 mee en daarvoor hadden we voor alle zekerheid een dvd-speler meegenomen met wat filmpjes. Na 9 uur zei hij: zijn we er nu al ROFL Die heeft zich prima vermaakt met het schermpje en zijn dvd-speler Tong uitsteken

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 16:04

sterretje87 schreef:
Ik ga met Brookers mee! Knipoog

haha, haai zuslief Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:07

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:26

Jullie hebben het hier over slaappilletjes, maar hoe komen jullie daar aan als ik vragen mag?
Een kennis van mijn vader was psychiater en die schreef eerder wel eens een receptje uit, zodat we een doosje pilletjes kregen. Maar helaas is hij geen psychiater meer.
Zijn er ook slaappillen die je zonder recept kunt krijgen? En zo ja, werken die dan wel?

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:27

spelletjes
en als je een goede vliegmaatschappij hebt zoals singapore airlines heb je ook een ingebouwde spel ding,

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:31

Talisa schreef:
Ik vlieg in maart naar Ecuador, dat is ruim 15 uur vliegen. Ik vlieg 's nachts met KLM, en kom daar (incl 6 u tijdsverschil) dan 's ochtends aan. Dus ik denk dat ik maar een slaappil neem Nagelbijten / Gniffelen Iemand nog aanbevelingen welke goed werken? Clown
Waar vlieg je dan op? Wij deden er 17 uur over om in Quito te komen maar moesten 2x overstappen.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:32

Mas schreef:
ik volg dit topic even.Van de zomer vliegen wij naar New York en vroeg
me laatst ook af hoe ik me al die tijd ga vermaken in dat vliegtuig Lachen

New York viel me echt mee ! Dat is 9 uur vliegen ? Ze vermaken je de heletijd met films. Je hebt een radio , neemt wat boekjes mee. Kletst gezellig met je buurman/buurvrouw en loopt af en toe een stukje heen en weer . Ik weet niet of je tegen de avond vertrekt? ( deden wij wel ) Dan gaat het sowieso wel snel , wij namen een slaappilletje en waren zo weg Lachen ( Zoals ik al eerder zei moet je daar natuurlijk geen gewoonte van maken )

En hoe wij aan slaappilletjes kwamen. Mijn moeder is werkzaam in het ziekenhuis en kon ze dus daarvanuit meenemen. Denk dat je zo ook wel bij de dokter / apotheek oid kan krijgen Lachen

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:35

nina88 schreef:
Jullie hebben het hier over slaappilletjes, maar hoe komen jullie daar aan als ik vragen mag?
Een kennis van mijn vader was psychiater en die schreef eerder wel eens een receptje uit, zodat we een doosje pilletjes kregen. Maar helaas is hij geen psychiater meer.
Zijn er ook slaappillen die je zonder recept kunt krijgen? En zo ja, werken die dan wel?

De dingetjes die zonder recept te krijgen zijn, zijn meer rustgevers zoals valeriaan, daar heb je ook een 'nacht-versie' van als ik het goed heb maar zwaar spul is t natuurlijk niet Knipoog
Dan zou je via je huisarts een receptje moeten vragen.

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:50

Reden_ schreef:
En eind augustus naar Turkije als alles goed gaat en ik er nog in durf. Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat ik een tijdschrift mee neem, ben niet echt een lezer. Een nagelvijl (een die wel door de douane komt) en dan een Talenboekje, mensen vinden het erg leuk en helpen je vriendelijk als je de taal probeert te spreken. En mischien een reisboekje, er zullen wast wel leuke dingen zijn om te bezoeken.

Je meent toch niet serieus dat je je nagels gaat zitten vijlen midden in een vliegtuig? Sorry, maar ik zou het echt niet op prijs stellen moest iemand dat naast mij zitten doen...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:54

carlijn83 schreef:
nina88 schreef:

De dingetjes die zonder recept te krijgen zijn, zijn meer rustgevers zoals valeriaan, daar heb je ook een 'nacht-versie' van als ik het goed heb maar zwaar spul is t natuurlijk niet Knipoog
Dan zou je via je huisarts een receptje moeten vragen.

Directe familie leden van me werken in het ziekenhuis, die nemen wel is temazepam voor mee mee als ik er om vraag (mn moeder heeft regelmatig nachtdienst, en dan gebruikt ze ze zelf ook, omdat je anders heel moeilijk slaapt overdag).
heb er hier dus altijd een paar liggen (nu nog 2) en voor als ik naar thailand ga komende zomer dan zorg ik dat ik er ook nog een paar heb.

Hier gebruik ik ze alleen als ik "ziek" ben (maandelijkse problemen) omdat ik anders echt geen oog dicht doe de 1e en 2e nacht. Ik ben dan echt ziek (kotsen, buikpijn, koorts ect). Als ik slaap heb ik er weinig tot geen last van, alleen val ik dus niet normaal in slaap vanwege de buikpijn. Dan zijn ze voor mij ideaal.

Wat ik wel aanraad is van te voren eerst een pilletje thuis gebruiken. Dan weet je hoe je er op reageerd, niet dat je ineens voor nare verrassignen komt te staan tijdens de vlucht.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:59

Katja schreef:
Talisa schreef:
Ik vlieg in maart naar Ecuador, dat is ruim 15 uur vliegen. Ik vlieg 's nachts met KLM, en kom daar (incl 6 u tijdsverschil) dan 's ochtends aan. Dus ik denk dat ik maar een slaappil neem Nagelbijten / Gniffelen Iemand nog aanbevelingen welke goed werken? Clown
Waar vlieg je dan op? Wij deden er 17 uur over om in Quito te komen maar moesten 2x overstappen.

Van Amsterdam naar Quito, met KLM.. Directe vlucht zonder overstappen. Alleen wel 2 tussenlandingen in Bonaire en uhm nog iets, weet ik niet meer. Maar dan blijf je gewoon zitten dus. Ik moet daarna nog vanuit Quito naar Loja, binnenlandse vlucht, dus ik moet 1 keer overstappen in totaal. Maar dat is maar een uurtje vliegen.

Ik denk dat ik even de huisarts voor een afspraak bel, en dan aan haar vraag of ze iets mag voorschrijven voor zo'n vliegreis. Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:18

Pff, dat is altijd zwaar vervelend als je onderweg twee keer moet stoppen zonder dat je eruit mag. Dan is overstappen prettiger want dat kun je tenminste even je benen strekken.
Al moet ik zeggen dat wij op het heenweg er 30 uur over gedaan hebben omdat we een aansluiting gemist hadden dan wordt het natuurlijk weer minder.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:46

Als je bij je huisarts je vliegverhaal doet, dan schrijft die je een paar pilletjes voor. (ik had ook temazepam)
Je moet je niet voorstellen dat het heftige slaappillen zijn, het zijn meer pillen om makkelijk IN slaap te komen. Even over de eerste drempel heen zeg maar, en daarna heb je gewoon je 'gezonde' eigen slaap. Ik ben er geen minuut suf van geweest.
Ik heb er 1 gebruikt na aankomst, omdat ik van alle indrukken niet in slaap kon komen in het hotel. En de tweede heb ik op de terugvlucht gebruikt.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:21

Katja schreef:
Pff, dat is altijd zwaar vervelend als je onderweg twee keer moet stoppen zonder dat je eruit mag. Dan is overstappen prettiger want dat kun je tenminste even je benen strekken.
Al moet ik zeggen dat wij op het heenweg er 30 uur over gedaan hebben omdat we een aansluiting gemist hadden dan wordt het natuurlijk weer minder.

Mn ouders vinden het niet prettig als ik m'n uppie als meisje ergens in Peru ofzo moet overstappen Haha! Ik vind een directe vlucht beter! Ja

sterretje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:18

Javelin schreef:
Ik ben nu 2x naar Amerika gevlogen. 1x met Singapore Airlines en 1x met Martinair. Beide keren hadden we een schermpje in ons voorstoel zitten. Heb me echt geen minuut verveeld: filmpjes, videoclips, spelletjes, kinderfilms. De 2e keer ging ons zoontje van 5 mee en daarvoor hadden we voor alle zekerheid een dvd-speler meegenomen met wat filmpjes. Na 9 uur zei hij: zijn we er nu al ROFL Die heeft zich prima vermaakt met het schermpje en zijn dvd-speler Tong uitsteken

Wij vliegen ook met Martinair, dus wie weet hebben wij ook van die schermpjes Lachen

Oh en we hebben tussenstop op Cuba, maar mogen er dan helaas ook niet uit...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:37

Ik vraag me eigenlijk af of juist de slaappillen de jetlags veroorzaken waar iedereen het over heeft. Het lijkt me normaal dat je moe bent als je aankomt en 's avonds dus op tijd je bed in duikt. Maar als je die dag al uren hebt geslapen doe je 's avonds geen oog meer dicht. Als je naar Australië vliegt kan ik me voorstellen dat je een nachtrust in het vliegtuig wil. Maar 6 uurtjes New York is maar een kort vluchtje.
Zorg gewoon dat je een dag na de vlucht het rustig aan kan doen dan hoef je geen pillen te slikken. Zeker niet bij voorbaat zonder dat je ooit gevlogen hebt.