Parelwitte stranden en palmbomen, waar vind ik die?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Re: Parelwitte stranden en palmbomen, waar vind ik die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 02:01

CURACOA!!! helemaal geweldig!
ben vorig jaar geweest en ga in augustus weer!
Afbeelding
grote knip
Afbeelding

LiesRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 02:07

Ik ben net geland van sint maarten en dat is echt helemaal top!!
Echt aanteraden! Vooral voor een romantisch weekje!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:18

Thailand is idd een kwestie van geluk hebben tijdens de regentijd. Wij hebben jaren gehad met 3 regendagen op 4 weken, maar ook een jaar met bijna iedere dag regen en bewolking...

Ik weet niet hoe het op de Malediven is in juni? Daar zijn ook hele mooie stranden! Er is verder niet zoveel te doen, maar dan zou je eventueel een combinatiereis kunnen maken met Thailand, Indonesie, Vietnam o.i.d.

Ik ben jaloers op je, dit jaar geen Azie voor mij.. Boos!
Ik ga kijken of Marokko een leuke vakantiebestemming is Knipoog, het schijnt dat je daar ook mooie stranden hebt!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 15:16

_June, als je van duiken en snorkelen houd, kan je ook eens aan Egypte denken, daar zijn wij vorig jaar geweest en dat was erg leuk. Let dan wel goed op of je een huisrif voor het hotel of in de buurt hebt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:22

Mexico is erg leuk!
Kon je heerlijk snorkelen (al was ik te allergisch voor het zoute water Nagelbijten / Gniffelen).
Vooral als je op het eilandje cozumel bent. Wij zaten in een villa, met prive zwembad en strand. De zee zat vol prachtige vissen! Lachen

Alleen in september was het wel moesson seizoen... waardoor een paar uitjes letterlijk in het water vielen Clown

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 06:35

MALEISIE!!!! gewoon doen!!!

Ik heb eventueel het adres van een supergoed resort voor je. Het heet het Minang Cove resort en ligt op Pulau Tioman.

Wat vind je er? Parelwitte stranden, palmbomen, een stuk jungle, waterval, prachtige bloemen, er is een james bond film opgenomen.
Je vind er vooral rust! Het is niet ontzettend druk en het resort is schoon en niet te groot.
Elke avond worden de haaiengevoerd met wat er over is uit de keuken. Ik weet nu dat haaien ook watermeloen eten.
Het gaat hier trouwens om de blacktip reefsharks.

Fauna op het land: prachtige hagedissen en natuurlijk de maleisische varaan, langstaart makaken (apen), reuzeneekhoorn en vliegende eekhoorn een diversiteit aan vogels waaronder de witbuikzeearend.

Ik kan je heel veel veel foto's mailen van het resort en van de dieren die er voorkomen.

In de zee vind je dus de haaien, ze zijn vrij schuw dus je hoeft echt niet bang te zijn, clownsvissen (nemo), papaegaaivissen, baracuda's, naaldvissen, zeebaarzen, makreel (best nog leuke vissen om te zien), zeekomkommers, roggen, schildpadden en nog veel meer dat ik niet op naam kan brengen.

Het resort is goedkoop. Ze werken er tijdens het diner niet met een kaart maar het is eten wat de pot schaft! Dit is mij zeer goed bevallen want het was allemaal lekker!
Bij het hoofdgerecht is er een buffet met groente, rijst, brood, vruchten en nog veel meer lekekre dingen. Er is altijd voldoende.
De lunch is wel per kaart en dit betaal je dus apart.
Om een uur of 4 is het theetijd, ze maken dan ijsthee voor je en wat lekkers erbij. Denk aan gebakken banaan, donuts, koekjes, dat soort dingen.
Dit zit bij de prijs in.

Op het resort kan je snorkels en flippers huren voor een paar cent, ook kan je onder begeleiding duiken.
Wij hebben ook nog een jungletocht gemaakt zonder gids naar de waterval. Dit was erg avontuurlijk en goed te doen. Na het eerste stuk door de jungle (je komt langs de mooiste verlaten strandjes), kom je bij een dorpje. Daar zijn ze al op de hoogte dat er mensen van het resort komen, soort sociale controle dus.
Hier kan je wat drinken kopen en andere dingen. het is net of je 50 jaar terug gaat in de tijd.

Maleisie is goedkoop en Tioman is lang zo toeristisch niet als thailand, alleen aziatische mensen kennen het.
Het is in elk geval mijn ideale vakantiebestemming geworden.

Hier een paar foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je meer wil zien hoor ik het wel.

Groetjes Henrike

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:13

Leeuwnie schreef:
Ik kom nét terug uit Jamaica. Hééééél veel parelwitte stranden en héééééél veel palmbomen.

(En ook héééééél veel wiet Knipoog )

Ja inderdaad, je kan het echt overal krijgen Vork Haha!
En de Jamaica rum is ook heeerlijk!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 09:58

Wauwwww Henrike, dat ziet er echt supermooi uit! Ik laat het zeker aan mijn vriend zien! We gaan eerst overmorgen nog een weekje op vakantie, maar ik kom erop terug!!!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:19

hooi,

wij zijn caribbean fanaten en zijn geweest op : aruba,bonaire,curacao,jamaica,cuba (2x),dominicaanse republiek (2x) en mexico (8x) Bloos
dus als je info wilt, op onze website staan veel foto's en als je vragen hebt stuur gerust een pm.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 17:54

Hoi Duikpaardje, ik heb even een kijkje op je site gekeken, wat een leuke heb je gemaakt zeg!
Ik heb een mooi beeld in mijn hoofd nu en er staan ook een paar plaatsen op waar we info van hebben opgevraagt.
Ik zag ook dat je op Isla Magraritha bent geweest in Portobello/Portofino, daar ben ik ook een keer geweest haha. Maar dat is al een heel tijd geleden (9 jaar).
Bedankt voor je info!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:18

Dominicaanse Replubliek kan ik je zeker aanraden. Zijn mijn ouders met hun huwelijksreis geweest, en die hadden toch zulke mooie verhalen ( En foto's ). Dat is wel iets wat aan je eisen voldoet.