Sharm el sheikh - Egypte.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: Sharm el sheikh - Egypte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:56

Veel plezier Soda!

Oeehh ik ben blij dat het nu helemaal vast staat! Hyper!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 19:16

Ja ik ook! Hyper!

Alleen mijn bankrekening niet Clown

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:10

Mijnes ook niet.. Scheve mond Ik moet nog heel wat sparen zag ik net. Schijnheilig

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 22:39

Om je goed nieuws te brengen, we krijgen loonsverhoging *LOL* En met Kerst worden we dubbel uitbetaald, laat ik 1e kerstdag nou net 2 diensten achter elkaar moeten werken (van half 1 tot half 10 Nagelbijten / Gniffelen )
Dus Geld, geld! hehe Cool

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 09:05

Weet je dat zeker van die loonsverhoging? Nog niets van gehoord namelijk. Nagelbijten / Gniffelen
En bij ons wordt je volgensmij alleen dubbel betaald als je op kerstavond en nieuwjaarsochtend werkt ofzo Lips are sealed

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:03

Ntlie_ schreef:
Damn, is het daar echt zo erg dat je daar als meisje niet eens door dat dorp kan lopen? Lips are sealed (Wij zijn allebei blond en natuurlijk alleen met z'n 2en Nagelbijten / Gniffelen )
We waren ook niet echt van plan om in ons eentje op stap te gaan (toch?) maar bij excursies enzo heb je daar toch geen last van? En in het resort ook niet neem ik aan?

Verder, ik begrijp dat die prikken dus niet verplicht zijn maar wel slim? Waarvoor zijn die precies dan? (tegen welke ziektes?)

En uhm we hadden twee hotels/resorts op het oog, ben alleen de namen even kwijt. Bloos

Het viel bij ons echt alles mee! Ik ben samen met mn vriend geweest maar ging ook in mn eentje naar winkeltjes enzo als mn vriend nog ergens anders aan het kijken was.

Maar je moet gewoon direct zijn van Blijf van mn lijf en dan is het goed!

Ik heb ook als vrouw in winkeltjes onderhandeld en kreeg mooi mn zin hoor!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:06

Fijn dat er naast wat slechte ervaringen met de bevolking daar ook een hoop goede ervaringen zijn. Lachen

Nog een vraagje, hoeveel tijdsverschil is er tussen Nederland en Sharm el Sheikh (egypte dus) Tong uitsteken ?

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:18

Het is daar nu 1 uur later. Ik ben net terug van 2 weken Egypte en het was super! We hebben een rondreis gemaakt, ben heel kort door Sharm gekomen (aangekomen met de boot) en een tijdje in Dahab. Dat was echt een superplaats! Twee vooroordelen zijn wat mij betreft ontkracht:
- op vakantie in Egypte levert niet perse buikgriep en andere ingewandverstoringen op. Ik heb alles gegeten, ook rauwe groente en heb nergens last van gehad.
- Egyptische mannen zijn helemaal niet zo vervelend en opdringerig als je vaak hoort. Er is er geen één geweest die me probeerde aan te raken, ze hebben een enorm gevoel voor humor en als je een paar woorden Arabisch kan, lopen ze direct met je weg en zijn ze supervriendelijk.
Ik heb echt genoten en moet nu even bijkomen en afkicken!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:47

Ben twee jaar geleden in club fanara in sharm geweest.. weekje niks gedaan, lekker gesnorkeld, aan het
zwembad gelegen, eten was prima.(voor de zekerheid wel een doos immodium of loperamide meenemen.)

Tip: als je je resort uit gaat doe dan een "trouwring" aan, dit houdt de meeste mannen op afstand..
Winkelen is gewoon heel anders dan hier, afdingen hoort erbij en ze maken er een heel circus van..
Dat is de traditie daar.. vind het wel de charme..

Ik wil heel graag nog eens terug om het echte egypte te zien, want ik heb nog geen piramide gezien...

Veel plezier in egypte

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:09

Ik heb de hele vakantie met een ring om mijn vinger gelopen, maar dat heeft niemand op afstand gehouden hoor. Een vriendelijke 'nee dankjewel' in het Arabisch wel.
Afdingen is inderdaad een sport, heel erg wennen maar ook wel leuk. Heb zeker 20 minuten staan 'bekvechten' met een man over een sjaal, totdat ik mijn zin kreeg. Hij vond het wel een mooie vertoning en was ook helemaal trots op me dat ik de Egyptische prijs had gekregen. Een Amerikaan had ie vijf keer zoveel kunnen laten betalen zei hij.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:14

Nee dat houdt ze idd niet tegen. Ik was de hele tijd bij mn vriend in de buurt. Gingen ze vragen voor hoeveel vrouwen hij mij wilde ruilen. we hebben ook 5 euro korting gekregen op wat eten bij het vliegveld omdat ik met de verkopers samen op de foto ging Tong uitsteken. Ook de mensen in het hotel spraken me constant aan en vertelden aan mij en mn vriend dat ik 'so beautifull' was. Ach zolang het daarbij blijft kan ik er alleen maar om lachen. (goed voor je ego). Echte handtastelijkheden heb ik niet meegemaakt gelukkig.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:50

Het enige wat er echt voor zorgt dat ze hun mond houden, is met een Egyptische man over straat gaan. Dan houdt iedereen zich koest en beginnen ze tegen de man in kwestie te roepen. Maar dat versta je dan weer niet Knipoog Maar ach, Italiaanse of Spaanse mannen ook superopdringerig zijn, dus ik vond het allemaal wel meevallen. Vriendinnetje van mij was overigens 5 miljoen kamelen waard, aldus een voorbijganger Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:16

Ik ga denk ik echt een papiertje bij houden hoeveel kamelen ze op ons bieden *LOL*

Stel dat de biedingen nou telleurstellend laag zijn verbrand ik dat ding gelijk ROFL Huilen van het lachen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:22

Kan jij in het arabisch tellen dan ROFL

Bieden ze straks echt 2 kamelen, jij helemaal trots "er zijn 55 kamelen op me geboden!" Vork

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:23

Ik kan 1, 3 en 5 in het Arabisch (vraag me niet waarom, dat is het enige wat ik onthouden heb), dat kan ik je leren en dan hopen dat het een veelvoud daarvan is? Haha!