Over 4,5week begint mijn reis 'Down under'!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Over 4,5week begint mijn reis 'Down under'!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:32

xxsweet schreef:
De radio is wel anders als hier.
Ik vind het hier ook veel leuker.
Het begint daar een beetje rock-achtig te worden en je hoort heel veel Pink, avril lavigne en kelly clarkson langs komen.
En ze lopen net als met de mode een beetje achter haha.
Toen ik daar kwam zag ik de Ugg-boots in de vitrine staan en ik dacht: Neeee waar ben ik beland Tong uitsteken
Daar is Mika met Love today nog heel erg hip terwijl ze hier alweer Relax, take it easy draaien.

Dat vind ik nou klinken alsof Australië een achtergebleven gebied is en dat vind ik niet terecht. Ik vind ook niet dat je modeverschijnselen uit Europa of bepaalde Europese muziek als maatstaf kunt nemen, het is logisch dat die dingen het eerst 'groot' worden op de plek waar ze ontstaan. Australië loopt weer met andere dingen voor. Toen ik er was, was Matchbox 20 daar bijvoorbeeld erg hot. Die zijn in Europa nooit echt doorgebroken. En ik heb in Australië een heel seizoen Friends op tv gezien dat pas een dik jaar later in NL te zien was - in Australië liepen ze bijna synchroon met de US.

Dus laat je niet afschrikken TS, Australië is een heel normaal westers land. Lachen

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:02

@Megan: natuurlijk maak ik geen foto's zeg, wat denk je wel Knipoog Haha zeker zal ik foto's maken, m'n camera zal weten dat 'ie camera is ook! En hier updaten vind ik een goed idee, zal de 'feestvreugde' alleen nog maar verhogen. Voor jou schiet de afreisdatum al mooi op, kun je nog wel slapen? Dromen

@Karin: kan het alleen maar roerend met je eens zijn! Wanneer en waar ben jij geweest?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:12

[quoteFriends op tv gezien dat pas een dik jaar later in NL te zien was - in Australië liepen ze bijna synchroon met de US.][/quote]

Klopt ja, kan ik me ook herinneren. Wat betreft series is Australie volgens mij weer eerder dan we hier in NL zijn. En tja, mode vergelijken met hier en andere landen schiet weinig op denk ik, het is overal weer anders.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:41

pretletter17 schreef:
@Karin: kan het alleen maar roerend met je eens zijn! Wanneer en waar ben jij geweest?

Van februari t/m september 1998, dus alweer een tijdje terug. Gi-gan-tisch gaaf. Ik zou voor een half jaar gaan en ben uiteindelijk een maand langer gebleven. Heb toen Nieuw-Zeeland niet gedaan, Tasmanië wel, ik ben in februari/maart 2001 nog zes weken teruggeweest voor NZ.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 18:47

Bedankt Karin voor je toelichting, vind het wel leuk dat de televisie wat voor loopt!! En verder is het altijd wel dat met sommige dingen voorloopt en met sommige dingen achter! Had niet de indruk dat Australie een heel 'traag' land was!

PS: Kan het zijn dat Harry Potter 5 daar al op dvd is ? *LOL*

As zaterdag hebben we een zaaltje gehuurd voor ons verjaardags/afscheidsfeest! dus nu nog druk daar mee bezig maar als ik zaterdag de meeste gedag ga zeggen gaat het echt ontzettend kriebelen! Dan komen de slapeloze nachten !!

Heeft iemand hier ervaring met Fraser Island?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 16:15

Gister mijn afscheids/ verjaardagsfeest gegeven!

Nu vandaag mega opruiming in huis gehouden, koffer alvast te voorschijn gehaald Tong uitsteken Aaarghhhh kriebels!

Shanti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:23

Jaaa, jou feestje was leuk hoor Haha!

enn nu nog maar 2 weekjes en dan ga je al weg Huilen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:14

al vast super veel plezier he Knipoog ik weet zeker dat dát wel gaat lukken!! Lachen

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 18:46

hihi gaat wel lukken jaa, nu nog eerst 7dagen werken Verdrietig die laatste dagen zijn zwaaaar!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:50

Megan_ schreef:
hihi gaat wel lukken jaa, nu nog eerst 7dagen werken Verdrietig die laatste dagen zijn zwaaaar!

Joh, je hebt in ieder geval iets moois in het vooruitzicht! dat zal allicht helpen Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:37

Idd, iets heel gaafs om naartoe te leven! Geniet er straks lekker van! Cool

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 21:24

Wij hebben op begin januari (geloof de 3e) al geboekt, en daarvoor waren we al halfjaar bezig met plannen op werk en school etc dus het wachten duurt al echt lang en gelukkig nu nog maar.... 11nachtjes!!!

NOG belangrijke vraag voor degene die er al is geweest:

- Kun je pinnen met de pinautomaten in winkels?
- Zijn de stekkers hetzelfde?
- Nog andere praktische dingen?

We hebben trouwens de eerste 50 Australische dollars!!! Echt heeel gaaf geld Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 00:34

- Pinnen in winkels heb ik zelfs binnen Europa (lees: buiten NL) nog niet meegemaakt, dus het lijkt me sterk dat het daar wel kan, maar wie weet...
- Stekkers zijn anders. Je kunt hier een 'opzetstekkertje' kopen bij de ANWB-winkels, maar dan heb je vaak meteen een hele set voor de hele wereld. Ik heb er destijds eentje gekocht tijdens een van mijn eerste dagen in Sydney. Is vaak nog goedkoper ook als je het daar koopt (paar dollar).
- Afritsbroek mee!
- Petje is ook handig i.v.m. zon (slip slap slop) en om diezelfde reden daar je zonnebrandcrème/-spray kopen, die is beter geschikt dan de Nederlandse onder Australische omstandigheden.

Verder kun je er in principe alles kopen wat je in NL ook hebt, dus vergeet je iets, dan is er geen man overboord.

Zit er nog steeds een 'raampje' in het Australische geld? Down Under weten ze wel wat bankbiljetten ontwerpen inhoudt, het Nieuw-Zeelands geld is ook gaaf. Ja

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:14

Pinnen kan ik me eigenlijk niet meer herinneren.
Verdere tips; neem niet teveel mee, je loopt overal maar mee te sjouwen. En net als wat hierboven gezegd wordt, je kan daar alles kopen wat je hier ook kunt kopen, dus dat zit wel goed.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:16

Nee pinnen kan niet
Ik heb het heel vaak geprobeerd en het is me 1x gelukt op de markt met een draadloos dingetje.
Dus zorg er altijd voor dat je geld in je zak hebt.
In de stad zijn altijd veel ATM geldautomaten te vinden en dat vond ik wel makkelijk Lachen

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:54

Dat zijn nuttige dingen, over het geld! Denk dat mijn vriend het ook wel weet, maar het is voor hem niet nieuw en dan vergeet hij nog wel eens dat het voor mij allemaal (nog) niet zo logisch is Haha!

@Megan_: oehhhh nog 10 nachtjes wel/niet slapen!!! Denk dat ik geheel en al de kriebels krijg als het bijna zover is *LOL*

Heeft iemand trouwens nog tips over dingen die je eigenlijk gezien móét hebben op de route Sydney naar Perth, zoals bijv een dierentuin met veel typisch Australische dieren, of een bepaald dorp, of misschien een of ander restaurantje zodat ik ff de groeten kan doen (geintje), of noem maar op!!! Krijg er steeds meer zin in (en dat was al bijna onmogelijk)!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:26

pretletter17 schreef:
Heeft iemand trouwens nog tips over dingen die je eigenlijk gezien móét hebben op de route Sydney naar Perth, zoals bijv een dierentuin met veel typisch Australische dieren, of een bepaald dorp, of misschien een of ander restaurantje zodat ik ff de groeten kan doen (geintje), of noem maar op!!! Krijg er steeds meer zin in (en dat was al bijna onmogelijk)!

Ehm... wat dacht je van 2500 km aan woestijn tussen Port Augusta en Perth? Tong uitsteken

Ik zal nog ff voor je opzoeken wat er op de lijn Sydney-Port Augusta allemaal te zien en te doen is. De Snowy Mountains bijvoorbeeld zijn erg mooi. En Broken Hill, bekend van de Flying Doctors (daar ben ik overigens niet geweest, wel in Alice Springs).
Laatst bijgewerkt door Karin op 12-09-07 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:28

Oehhh Megan!!! Wat gaat het hard he!!! Neem je wel een souvenir voor mij mee Haha!

* en nee, geen bitterballen vanaf Schiphol!!! *

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:51

Het word echt spannend nou!
De dag voordat ik wegging zat ik echt van hea? Morgen? Hoe kan dat nou!
Ik had me er zo lang op zitten verheugen en toen was het ineens zo ver.
Toen zat ik ineens in de auto richting schiphol en ik wist dat ik naar Australie zou gaan, maar er ging niet echt een lichtje branden of iets. Ik liet het allemaal op me af komen en ik besefte ook nooit dat ik toen ein-de-lijk in australie was.
Toen ik het Operahouse zag dacht ik echt: Jaaa! Ik ben in Sydney! En dat was 1 van mn laatste dagen in Australie haha.
Ik besef het bijna nog niet dat ik in dat mooie land ben geweest.
Het voelt heel gek aan haha

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:59

Citaat:

Ik weet niet hoe je het laatste stuk naar perth gaat rijden, maar mijn advies is om vanaf Esperance (ik weet nog een werkelijk prachtig plekje waar je illegaal kunt kamperen) helemaal de kustlijn te volgen. De kust is zo verlaten, ruig en ontzettend mooi. Ik heb daar echt de mooiste stranden gezien, mooier nog dan alle toeristische stranden waar het altijd bomvol zit.
Ergens ten zuiden heb je een park met de echt gruwelijk hoge bomen, die je ook kunt beklimmen, ook erg leuk, kan me even de naam niet herinneren, maar zoek ik nog op.
Fremantle direct onder Perth is een erg leuk plaatsje om een dagje door te brengen.Als je de tijd hebt is een dagje Rottnest Island zeker de moeite waard. Fiets pakken en direct naar de andere kant van het eiland fietsen, daar zijn ook nauwelijks tot geen toeristen en zijn de ruige stranden ook volkomen verlaten en echt schitterend!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:00

Over Fremantle en Rottnest Island heb ik idd erg goede verhalen gehoord! Zelf ben ik er destijds niet aan toe gekomen om naar Perth te gaan, maar ik hoop dat dat er toch ooit eens van komt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:03

Citaat:
Ergens ten zuiden heb je een park met de echt gruwelijk hoge bomen, die je ook kunt beklimmen, ook erg leuk, kan me even de naam niet herinneren, maar zoek ik nog op.

Betreffende boom heet Gloucester Tree, in Pemberton. Deze is 60 meter hoog en is door middel van ingeslagen ijzeren pinnen te beklimmen tot de top. Doodeng, maar supergaaf!! (oh en tip uit eigen ervaring.... doe m niet op blote voeten Bloos )

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 19:50

Thanxx iedereen voor alle adviezen en medeleven...

Nog 4dagen werken (morgen, zaterdag en dinsdag en woensdag!) En nog 9nachtjes slapen!! Oewwww wat dichtbij Ja Krijg nou wel beetje kriebels hoor!! Morgen avond naar het reisbureau voor de laatste vraagjes, en hopelijk hebben ze de tickets al!

Heeft iemand hier trouwens ook zo'n treinreis gemaakt? Hoe :eviel dat? Wij zitten van 07:30 tot 21:00 in de trein van Brisbane naar Sydney. Was dat goed te doen? Veel te zien onderweg? Kun je trouwens eten en drinken kopen op de trein? Heb je vaste plaatsen?

Ik denk dat ik het pas besef als ik het vliegtuig in loop.. Maar goed eerst nog Maleisie. Trouwens, iemand hier ervaring met Maleisisch geld? Ringgit?

Haha Elise.. Als jij goed op mijn paardje let tijdens de afwezigheid en als het even meezit keertje oppakt, dan krijg jij van mij een souvenirtje Tong uitsteken En NEE! Geen schipholse bitterballen hahahahaa! Nagelbijten / Gniffelen * Binnenpretje *

Heb trouwens ons vliegtuig al bekeken op de website van Malaysian Airlines! Wat een ding!!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:53

Citaat:
Heeft iemand hier trouwens ook zo'n treinreis gemaakt? Hoe :eviel dat? Wij zitten van 07:30 tot 21:00 in de trein van Brisbane naar Sydney. Was dat goed te doen? Veel te zien onderweg? Kun je trouwens eten en drinken kopen op de trein? Heb je vaste plaatsen?

Je hebt wel vaste plaatsen ja. Hoe het zat met eten in de trein weet ik eigenlijk niet meer. En tja, hoe het beviel... net als het vliegtuig, gewoon je tijd uitzitten Haha!

Waarom maak je nergens tussenstops trouwens op dat stuk?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 20:14

Omdat we al op dat tussen stuk komen, we gaan ook 10dagen naar familie die woont in Raleigh, dat is vlakbi Coffs Harbour. Die gaan ons daar al de omgeving enz laten zien en aangezien we al te veel wouden moesten we keuzes maken. We hebben ook gekozen voor de trein omdat je dan nog van alles ziet, uit vlietuig zie je helemaal niets Knipoog