Doet Transavia vaak moeilijk??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Doet Transavia vaak moeilijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:07

Nou, om eerlijk te zijn was ik nu zo klaar met Alitalia (en het onvermogen om op mijn bagage op de juiste plek en tijd te bezorgen) dat ik nu bij Czech Airlines geboekt heb... Bloos Maarrr, er gaat vast een tijd komen dat ik weer Alitalia vlieg en dan ga jij zeker een PB krijgen!! *LOL* Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:07

Hahaha, helaas, ik kan heel veel, maar ik kan niet alles (bagage wil ik ook echt niet kunnen), vast omdat ik niet van tempo team ben Vork

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:16

Bij Transavia zijn ze redelijk streng met de bagage en terecht. Als ex-stewardes weet ik wat de gevaren zijn van handbagage die zwaarder is dan 5 kilo.....

Tijdens turbulentie kunnen de headracks boven de passagiersstoelen open klappen, dan kan er dus bagage uitvallen. Wanneer deze bagage zwaarder is dan 5 kilo en je dit dus op je hoofd/nek krijgt kan dit nare gevolgen hebben.

Een ander iets is dat een vliegtuig vrij precies beladen moet worden..... Alle gewone koffers worden ingecheckt en gewogen, hiervan tellen ze dus alle gewichten bij elkaar op. Op basis hiervan word de hoeveelheid kerosine/brandstof berekend voor de vlucht. Er vanuitgaand dat er ong. 180 passagiers aan boord gaan met een maximum van 5 kilo handbagage per persoon. Stel je voor dat al die mensen 3 kilo handbagage teveel aan boord meenemen dan heb je dus 540 kilo teveel aan gewicht mee aan boord. Het lijkt niets maar in werkelijkheid is dat veel gewicht. Uiteraard word dit altijd ingecalculeerd maar ik wil er alleen mee zeggen dat dit dus 2 redenen zijn dat ze behoolijk streng op handbagage zijn.

Soms knijpen ze aan de incheckbalie een oogje toe, dan heb je mazzel.

Wat ik me alleen afvraag, je hebt het alleen over handbagage, is dat het enige wat je meeneemt het vliegtuig in? Zo ja, dan kun je ook gewoon dat koffertje in laten checken, ben je gelijk van al het gezeur af Knipoog Je doet dan gewoon in een andere tas je echte handbagage, zoals breekbare spulletjes enzo.........

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 20:58

nou ik ben dus net aangekomen in amsterdam, ik heb mijn trolley met die van mijn vader omgeruild (die is ietsje groter) en een klein weekendtasje als handbagage meegenomen, (was ietsje zwaarder dan 5 kilo) maar de keken niet op of om, er waren inderdaad mensen met een hele trolley als handbagage maargoed, ik heb genoeg spullen mee.
wat mij betreft kan hier dus een slotje op!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:00

Misschien handig om open te houden voor andere bokkers!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:15

wij hebben ook gevlogen met transavia maar ze deden niet moeilijk over het gewicht. iemand zijn koffer was 23 kilo. die kreeg een sticker met heavy erop en voor de rest niks

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 13:30

maar dan moet je wel extra bijbetalen neem ik aan? maar misschien heb je dat niet gezien, lijkt me een beetje raar als je een heavy sticker krijgt zonder verdere maatregelen...

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:32

23 kilo doen ze niet zo moeilijk over. Je mag 20 kilo meenemen, ze geven dan vaak 2 kilo "vrij". En om je dan die ene kilo nog te laten betalen, laten ze meestal zitten. Dat "heavy" label is alleen maar om de jongens in de bagagekelder te waarschuwen dat dat een zware koffer is. Dat ze die dus rustig moeten tillen, en met twee handen natuurlijk.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 13:34

oh ja ik was even vergeten dat je 20kg mee mag nemen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:51

ze hoefde niks bij te betalen. twas 'smorgensvroeg die mensen waren ook net hun bed uit. hahah. nog geen lastige klanten aan de balie gehad