Wat doen jullie in het vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Wat doen jullie in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 10:07

Je moest eens weten hoeveel laptops er gebruikt worden in het vliegtuig.
Dat is helemaal niet raar hoor.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:09

Ik weet dat er veel laptops worden gebruikt. Maar in het vliegtuig heb je geen internet, dat vond ik het leuke aan dat berichtje.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 10:10

Ja hoor, je kunt gewoon draadloos internet gebruiken.
Wel een speciale verbinding, maar het kan.
Wat denk je wat al die zakenmannen altijd doen met hun laptop.
Geen spelletjes spelen Haha!

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:11

Slapen. Vork
En naar buiten kijken.. Lovers

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:19

Silence schreef:
Ja hoor, je kunt gewoon draadloos internet gebruiken.
Wel een speciale verbinding, maar het kan.

Waar wil je die verbinding vandaan halen dan?

KLM kijkt naar 'wifi in the sky'

Gepubliceerd op woensdag 04 april 2007

Mobiele telefoon blijft taboe in de lucht, maar wellicht kunnen we binnenkort vliegend internetten.
De Federal Communications Commission (FCC), toezichthouder op de media- en telecommarkt in de VS, stopt de procedure om alsnog tot goedkeuring van gebruik van cellulaire mobiele telefoons (gsm etc.) in vliegtuigen te komen.

De manier waarop dat gebeurt is onbevredigend voor de markt. Er is namelijk geen onderzoeksuitkomst. De FCC zegt letterlijk dat het onderzoek tot nu toe "...onvoldoende technische informatie oplevert of het gebruik van cellulaire telefoons aan boord van vliegtuigen schadelijke interferentie zou kunnen opleveren voor netwerken op de grond. Ook al omdat vlietmaatschappijen, telefoonproducenten en mobiele aanbieders nog onderzoeken of het gebruik van telefoons end andere apparatuur aan boord mogelijk is, vindt de FCC het prematuur om nog verder commentaar te verzamelen in deze kwestie."

Op de achtergrond speelt ook een stricte regel van de Federal Aviation Administration (FAA), toezichthouder op het vliegverkeer in, van en naar de VS. Die is van mening dat gebruik van telefoons aan boord storing kan veroorzaken in de communicatie- en navigatie-elektronica van toestellen. Het is niet de FCC die hierover besluiten kan nemen, maar de FAA.

Wel wifi?
De Wall Street Journal meldt echter vandaag dat Amerikaanse vliegmaatschappijen begin 2008 met aanbod van draadloos internet in toestellen zullen komen. Ze willen een 'wifi hotspot' in toestellen ofwel 'wifi in the sky'. Eind van de zomer van 2007 zouden de eerste aankondigingen moeten volgen.

Al langere tijd is wifi-aanbod moelijk, maar proeven wijzen tot op heden uit dat de belangstelling niet zo groot is. Nu sommige Aziatische en Europese maatschappijen toch vliegend internet willen aanbieden, willen de Amerikanen niet achterblijven.

Maar in Europa loopt het zo'n vaart nog niet, met name door twijfelachtige resultaten van Lufthansa met Boeing. In 2003 berichtten de maatschappijen dat hun test met 'Connexion by Boeing' succesvol had uitgepakt, maar in augustus 2006 kwam een einde aan de dienst wegens gebrek aan belangstelling. De website www.connexionbyboeing.com geeft momenteel geen response meer.

Ryanair wil mobiele telefonie aanbieden in vliegtuigen en is in afwachting van goedkeuring. Ryanair zou met de verbindingen dan ook online gokken en spelen willen aanbieden in toestellen, zoals ze sinds november 2006 al via haar site aanbiedt.

KLM voorzichtig
De KLM kijkt naar de mogelijkheden voor mobiel internet, maar is volgens de woordvoeder in Amstelveen daarmee nog in een prematuur stadium:

"We kennen de resultaten van Lufthansa en Boeing, dus de belangrijkste vraag is niet of het technisch mogelijk is maar of er voldoende animo voor internet tijdens de vluchten bestaat."

Technisch onderzoek vindt evenwel ook plaats, volgens de woordvoerder door Air France en KLM samen: "Het is een premature testfase waarin we nagaan of draadloos internet betrouwbaar is tijdens vluchten en of het de apparatuur van het vliegtuig niet verstoort. Pas als aan alle voorwaarden is voldaan gaan we testen met passagiers."

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:44

Lezen, muziek luisteren, tv kijken.
Ohja en mijn broer irriteren ROFL
Slapen lukt bijna nooit, max. een uurtje ofzo. Best irritant als je van die vluchten van 8 uur naar Amerika hebt...

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:48

ik verveel me altyd dood,
deze zomer moet ik er 20 uur in Nagelbijten / Gniffelen ik neem wel een slaappil

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:19

IK ben altijd heel erg bang om te vliegen dus ik probeer altijd een boek te lezen of een beetje tv te kijken Clown

Mijn vriend ligt altijd te snurken, die zit nog niet of hij slaapt al Clown

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:46

Ik lees wel of anders de film die ze draaien maar meestal slaap ik gewoon anders kom ik zo brak aan Tong uitsteken

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:55

in de heenreis: spelletjes spelen, ipod luisteren, babbelen en proberen te slapen als het nacht is.

in de terugreis: slapen Clown.
HAHA. toen ik terug kwam van japan, lag ik al in slaap voordat we opgestegen waren. Clown. Heb bijna heel de terugreis geslapen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 00:32

Mij transavia promoten ze ophet moment een studio 100 CD zeiden mijn ouders, ik denk dat ik me daar over 3 weken zelf maar mee ga vermaken. (vorige vakantie 3 uur lang naar K3 CD geluisterd *LOL*)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:55

_Marjon_ schreef:
Mij transavia promoten ze ophet moment een studio 100 CD zeiden mijn ouders, ik denk dat ik me daar over 3 weken zelf maar mee ga vermaken. (vorige vakantie 3 uur lang naar K3 CD geluisterd *LOL*)

Ieuw? Clown

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 08:57

Ja, inderdaad. Ze draaien studio100 muziek Nagelbijten / Gniffelen