Ook ik ben naar tunesië geweest, op het eiland Djerba. Daar zagen de paarden er gewoon gezond en goed verzorgd uit. In ieder geval degenen die ik gezien heb! Het waren qua bouw wat slankere types maar zeker niet ondervoed oid.
De mensen in tunesië verdienen inderdaad echt veeeel minder dan hier, mijn vriend ging mee met koetsje terwijl ik ging rijden (stuk samen stuk apart) en heeft daarna (terwijl ze nog op de rijdende groep wachtten) nog wat staan praten met zo'n eigenaar. Ze verdienen daar per maand maximaal een bedrag waar de gemiddelde nederlander nog niet eens een dag voor hoeft te werken.. daarentegen betaalden wij voor een flesje cola op een terras iets van 3 dinar (bij wijze van spreke, weet niet meer precies hoeveel het was) wat wij al niet veel vonden.. De inwoners betalen slechts 0.003 voor dat zelfde flesje...
Toch betaal ik met alle liefde die '3 dinar' omdat ik het zonder moeite kan missen en zij het gewoon echt nodig hebben!
Wat betreft de paarden, ze doen echt hun best om goed voor de paarden te zorgen... in veel gevallen is het ook onwetendheid of gewoon onmacht.. daarbij leven de paarden daar ook veel kariger dan hier.. geen gras, veel zon.. etc...
De paarden op de foto's vind ik er overigens inderdaad wel heel mager uitzien!
Ik zou ervoor kiezen om de eigenaar wat geld te geven en niet te gaan rijden zodat het paard niet teveel hoeft te doen en er toch voor de eigenaar wat binnen komt...