Welk land MOET je gezien hebben?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rissa

Re: Welk land MOET je gezien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:00

Er zijn zo veel mooie landen Lachen
Noorwegen of zweden, hier is erg veel te zien en te doen en uit te gaan. Wat ook misschien nog in het budget kan passen is Marokko, erg apart en mooi.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:15

Ierland is heel mooi, maar helaas niet echt goedkoop. Dus of je dat voor € 700,- redt is nog maar de vraag.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 12:35

juniper schreef:
Is die reis die je gaat maken fictief of niet? als je hem echt gaat maken, en je maakt hem aan het einde van dit schooljaar kan je helaas een bestemming buiten Europa vergeten denk ik, een ticket kost, als je zo laat boekt meer dan jullie budget voor de hele reis.
Wat denk je van Spanje? Ik weet niet hoelang je wilt gaan, maar je kunt bv naar een taalschool in Madrid of..hoe heet dat ook alweer..iets met Va ofzo..iig bekend om talenscholen gaan. Daar kan je arrangementen boeken en misschien ook om maar 1 week halve dagen Spaans te leren. Dan heb je ook nog vrije tijd, en dus je ticket en verblijf al geregeld (je verblijft via zo'n school in gastgezinnen)
Dan kun je ook zelf nog leuke dingen doen, en je zit in je budget.

Nee het is niet fictief, we moeten deze reis echt uit gaan voeren. De klas is in verschillende groepen verdeeld. Iedereen moet een reis bedenken en promoten. Het plan wat uiteindelijk de meeste stemmen krijgt wordt uitgevoerd Knipoog

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 12:36

Njen schreef:
Kroatië, maar ik betwijfel of je dat met je budget voor de hele klas haalt.

Het is € 700 p.p Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 12:38

JustBepr0ud schreef:
Spanje- Barcelona/lloret de mar/Malgrat

zijn wij ook heen geweest met school! en het was echt geweldig! veel cultuur gezien, en heel leuk uitgaan Knipoog

Zijn we dus net geweest met school Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:45

Barcelona! Misschien terug via Parijs en Brussel?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 12:48

patsur schreef:
Barcelona! Misschien terug via Parijs en Brussel?

Vorige week vrijdag ( 13 april) zaten we daar nog Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:28

Niemand noemt Bulgarije..
Ik ga er komende zomer voor het eerst heen, dus heb het nog niet met eigen ogen gezien.
Maar wat ik er van in de gidsen en op internet heb gezien is prachtig!
Je hebt er heel erg veel culturele bezienswaardigheden.
Bijvoorbeeld heel veel van de Balkan.
En omdat het een vakantieland in opkomst is, is het er nog niet zo barstesvol, en goed betaalbaar!
Je kunt daar zeker terecht met een budget van 700 euro.

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:40

Lapland!

Super! Rondreizen met een slaaptrein.. hier en daar een hotelletje en de echte cultuur proeven! Super!

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:44

Nederland, van Zeeland naar Friesland ROFL
Uhm, mij lijkt Kroatië erg leuk

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:53

tax schreef:
Lapland!

Super! Rondreizen met een slaaptrein.. hier en daar een hotelletje en de echte cultuur proeven! Super!

Ja vind ik ook! Je kunt ook blokhutjes huren of in jeugdherbergen slapen. Je kunt (meerdaagse) bergwandelingen/trektochten maken, kanotochten enzovoorts.

Lapland is overigens het overlappende gebied van noord-Noorwegen, Zweden, Finland en een stukje Rusland, voor wie dat niet wist Haha!

Zuid-Zweden en Noorwegen is ook al erg leuk en mooi en afwisselend hoor, en je bent er zo!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:46

Ronja schreef:
tax schreef:
Lapland!

Ja vind ik ook! Je kunt ook blokhutjes huren of in jeugdherbergen slapen. Je kunt (meerdaagse) bergwandelingen/trektochten maken, kanotochten enzovoorts.

Lapland is overigens het overlappende gebied van noord-Noorwegen, Zweden, Finland en een stukje Rusland, voor wie dat niet wist Haha!

Zuid-Zweden en Noorwegen is ook al erg leuk en mooi en afwisselend hoor, en je bent er zo!

I agree that too!
Ik heb mijn ouders hun liefde voor Scandinavie geerfd. Deze zomer gaan we weer naar Zweden.
We blijven wel in het zuiden, omdat dat beter te doen is met de auto.
Naar Lapland wil ik ook al heel erg lang, ooit komt het er wel eens van, net zoals Ijsland, waar ik ook nog per se heen wil.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:15

Ierland of Schotland, definitely. Ierland is wel duur, maar sinds de euro is dat al een stuk beter geworden. Ga je naar steden als Dublin/Galway, ja dan ben je veel geld kwijt. Zeker Dublin is extreem duur, maar wel errug leuk.
Een "simpele" rondreis door zuidwest Ierland (ring of Kerry etc) zou op zich nog wel moeten lukken denk ik..

En dan Schotland. Dat land heeft mijn hart gestolen Lovers Ik ben er een maand geweest, maar dat red je niet voor 700 euro. Maar bijv. een citytrip Edinbrough moet wel lukken denk ik zo. Edinbrough is helemaal geweldig, de Royal Mile, Edinbrough Castle, Princes street.. Daar wil ik echt nog wel graag naar terug Ja
En verder de woestheid en onaangetastheid daar, kilometers rijden zonder ook maar iets of iemand tegen te komen. I luuuuuve it!

Wil je veel voor weinig, dan zal het toch wel de goedkopere oostblok landen worden, of iets van Turkije..

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:48

Zuid-Afrika.
Overweldigende natuur, prachtige dieren, schitterend gewoon. De taal is ook heel erg grappig om te horen. Mooie steden gezien, ook al zijn er vaak erg grote 'sloppenwijken' omheen, wat wel een shock is als je net aankomt, maar toch is het een prachtig land.. Alles in dat land heeft zo'n charme. Wij konden er gewoon Nederlands praten, de mensen verstonden ons & wij hen wanneer zij Afrikaans spraken. OK, het is erg ver, & duur, maar absoluut het geld en de moeite waard. Voor mij is het de mooiste reis die ik al heb gemaakt [& ja, ik heb er toch wel al enkele gemaakt]!

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:51

Mexico was voor mij echt onvergeetelijk en dan vooral Playa del Carmen.
Maar.. Het is sterves duur! Clown
Spanje wil ik absoluut niet meer heen!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:55

Italie en Australie Ja

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:11

Malaisië en China..maar dat is natuurlijk heel persoonlijk..het is maar net wat je zoekt in een vakantie Clown haha..

ziggemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:53

Jaro_Lover schreef:
Mexico was voor mij echt onvergeetelijk en dan vooral Playa del Carmen.
Maar.. Het is sterves duur! Clown
Spanje wil ik absoluut niet meer heen!

Ben het hier helemaal mee eens Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 00:56

Voor 700 Euro kun je Nederland goed doen, misschien Duitsland of Praag maar meer ook niet. Landen die in mijn ogen echt onvergetelijk waren zijn wat duurder: USA (Californie, Florida) Thailand en Nieuw-Zeeland.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 01:00

Ik kan me blijven verbazen over mooie plaatsen in Nederland. Maar heb ook in Spanje, Polen, Tsjechie en Frankrijk erg mooie stukken gezien.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 01:20

Ik zou heel goed kijken naar de goedkoopste reizen, niet zulke luxe slaapplaatsen, want je komt om dingen te zien.

Italie is absoluut erg mooi. belgie vind ik dichtbij, maar ook heel mooi. Scandinavische landen en voormalig oostbloklanden zijn erg interessant.
Engeland, ierland, Schotland zijn mooi. Ijsland is inderdaad interessant. En als je je goed verdiept erin kan je erg mooi en betaalbaar naar plekken in Afrika.

Ik zou kijken voor groepskorting en gewoon erg brutaal zijn. Maar neem geen luxe hotels met zwembaden, sauna's etc. Dit is voor school.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:07

cyprus! dan heb je eigenlijk 2 in 1 het is een eiland ene helft turks andere helft grieks!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:03

Hmm voor € 700,- inclusief alles red je een land zoals Thailand, Mexico etc niet.
Dan zou ik voor Turkije of Griekenland gaan. Daar is genoeg te zien en te doen. Ook heel veel culturele dingen, al gaan de meesten daarvoor niet naar Turkije of Griekenland.

Kroatie is ook leuk en goedkoop, maar hoe het daar zit met cultuur en bezienswaardigheden weet ik niet...

__xMariek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:30

Griekenland! Haha!
Lesbos is heel mooi, en er zijn bijzondere dingen te zien Knipoog (Versteende Woud, warm water bronnen in zee, klooster boven op een berg etc.) En er zijn ook leuke kleine stadjes. Knipoog

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:44

1 van de onbekendere landen van de Balkan.. Hierboven werd al eens Bulgarije gezegd, maar ook Montenegro of Servië zijn aanraders. Nog niet bekend, maar heel goed te doen!