Hurghada, Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casca

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:31

ik ben helemaal niet geënt.. Bij ons zeiden ze dat dat niet nodig was Lachen

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:50

Ik ben ook naar Egypte geweest, naar Hurghada.
Wij zaten in het Sinbad Beach Resort.
Wij hebben ons wel laten enten.

De medewerkers van het Resort doen echt alles voor een klein beetje tip, vooral de schoonmaker wat geven.
Wij hadden door de fooien ook een eigen plek op het strand, helemaal geweldig.

Wij zijn wezen snorkelen via iemand van het strand, volgens Sunweb was dat niet aan te raden, maar aangezien wij al geboekt hadden zijn we toch gegaan, en we hebben werkelijk genoten!
Het was echt zo super mooi en op de terug weg, WILDE DOLFIJNEN Haha! Haha! Haha! gezien.

Wij zijn 15 dagen all inclusive geweest, voor ons was dit iets te lang, om een gegeven moment hoef je dat eten ook niet meer, maar de McDonalds, de Pizzahut en Kentucky FC zaten om de hoek. (Bij de Mac vooral de MCArabia eten, Vork dat is echt smullen) Hier kan je trouwens gewoon eten alles wordt met goed water schoon gemaakt.

Wij hebben daar ook een waterpijp met tabak gekocht, en dat is erg gezellig om thuis te doen, rond het kampvuur.

Ben ook nog ziek geweest, je kan het beste diarree remmers in Egypte kopen, dat zijn echt paardenmiddelen en je bent er zo weer boven op.

In de receptie van het resort, hing een muurschildering en die hebben wij na laten maken.
Afbeelding
En het orgineel:
Afbeelding

Heel veel plezier voor de mensen die nog gaan!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 18:57

Ik zou je aanraden om géén diarreeremmers in Egypte te kopen! Daardoor ben ik in het ziekenhuis beland, inderdaad OMDAT het zo'n paardenmiddelen zijn...

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:16

Wanneer je last krijgt van 'de vloek van de farao' moet je niet meteen aan de remmers gaan hoor! Eerst zorgen dat alles eruit is (ben naam van die pilletjes kwijt) en daarna pas aan de remmers.

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 15:37

ik kan ook absoluut niet tegen naalden
ik heb op internet gelezen dat hurghada 3 km van het vliegveld af is, gaan er dan ook vliegtuigen laag over? Lachen

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:14

Niets van gemerkt in ieder geval. Maar de hotels liggen ook best wel midden in de woestijn met 1 grote weg die naar de stad gaat.

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 16:39

oke, ik dacht het is zo dicht bij het vliegveld, maar dan komen de vliegtuigen waarschijnlijk vanaf de andere kant.
vind het altijd wel leuk als ze laag over vliegen Clown

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:43

igorlover schreef:
oke, ik dacht het is zo dicht bij het vliegveld, maar dan komen de vliegtuigen waarschijnlijk vanaf de andere kant.
vind het altijd wel leuk als ze laag over vliegen Clown

Je merkt er weinig van, maar toen wij in het vliegtuig zaten, vlogen wij erover heen en het was donker en dat was wel een gaaf gezicht, alle lichtjes van de Resorten en dan weer donkere plekken, waar mensen gewoon wonen, maar zonder licht.

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 16:41

dat is idd mooi om te zien, heb vaak in het donker gevlogen maar nog nooit over egypte Knipoog

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:47

hahaha ik weet niet wat je je voorsteld bij hurgada als vliegveld..maar let op het is echt geen schiphol tis meer een grote circus tent in de woestijn en als je pech hebt en de stroomt dondert uit,dan zakt die hele tent in mekaar...en dr gaan ook maar een beperkt aan tal vluchten per dag..dus denk niet dat je een vliegtuig zou zien ...ik kom er een aantal jaren,en bevalt mij nog steeds goed...hurgada,elgouna,sharm.....trouwens el gouna vind ik het mooist...en mayham beach is echt een aanrader!!!!!!!!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:00

Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld in dit topic, maar wat moet je nou ECHT hebben gezien/gedaan in Hurghada, of Egypte zelf natuurlijk Haha!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:07

Ik ga ook naar Egypte!! Vertrekken 27 mei, eerst een weekje cruise op de Nijl, en dan nog een week in Royal Azur Resort, In Makadi Bay (Hoort bij Hurghada)
Heb er al helemaal zin in!!

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:03

Vende schreef:
Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld in dit topic, maar wat moet je nou ECHT hebben gezien/gedaan in Hurghada, of Egypte zelf natuurlijk Haha!

Egypte; de piramides! Haha!
Hurghada; eh.. even over nadenken. Lachen

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:27

Vende schreef:

Wij zijn naar de Bedoeien mensen (weet niet of ik het goed schrijf) op quad safari geweest en hoe die mensen in de woestijn leven, heeft echt een diepe indruk achter gelaten.

Hierbij een aantal foto's (foto's zijn ingescand, dus iets slechtere kwaliteit.)
Op de quad's
Afbeelding
En de bewoners en huisjes.
Afbeelding
Afbeelding

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:28

Hahaha toeval..
Ik ben nu een liedje aan het luisteren en dat heen Hurghada Tong uitsteken

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:40

aaaah heb eindelijk de knoop door gehakt t word egypte 2 weekkies rond 12/14 juli
alleen als ik die reiswijzer lees ( kennen jullie dat vakantiereiswijzer?) word je gewoon echt naar van de reacties die mensen hebben bij bepaalde hotels, du sga ook minimaal voor een 4 sterren hotel

En ik zou super graag willen duiken maar aangezien laatst op t nieuws was dat die duikers waren achtergelaten en nu dood zijn durf ik niet meer ( erg he..Tong uitsteken )

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:43

Ik ben ook 2 jaar geleden naar zo'n resort in de buurt van hurgada geweest maar dan met kerst en toen was het daar nog 35 graden. in de zomer is het daar wel echt heel erg warm vaak
maar het was wel pragtig daar alhoewel ik toen bijna niet buiten het resort ben geweest Tong uitsteken
je kan dr trouwens ook prachtig duiken en snorkelen !! zijn echt hele mooie corraalriffen daarzo, dat zou ik zeke doen ik vond dat echt mooi !!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:39

heeft mis foto's van zijn vakantie in egypte? Lachen

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:51

Heej! Ik ben afgelopen zomer naar Egypte geweest, ook Hurghada.
Het was een supervakantie. Je moet zeker de piramides gaan bekijken en kameel gaan rijden, dat is zooo lol Lachen (en mooi!)
Wel is het belangrijk dat je uit kijkt wat je eet (vooral als je uit eten gaat) En iets van laxatiemiddelen ofzo meenemen.

Ik had geen Norrit of asprines bij me, heb wel opgelet bij wat ik at (vlees goed doorgebakken en geen schep-ijs etc.) maar heb nog een vette voedselvergiftiging opgelopen waarvan ik 7 kilo afgevallen was en totaal uitgedroogd was! Sigaar
Twee weken ben ik in Egypte geweest, de 11e dag werd ik erg ziek. In Nederland was ik ook nog 6 dagen ziek.
Dus dat is sowieso een tip voor je! Verder wens ik je super veel plezier!

Afbeelding
Kameelrijden

Afbeelding
Ik bij de Sfinx en piramides. De eerste dag dat ik erg ziek was (moest om het half uur naar de wc's...en geloof me...die wc's daar zijn niet wc's zoals je ze hier hebt Nagelbijten / Gniffelen )

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:58

mooie foto's Lachen

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:13

Ik vond wel jammer dat de Spinx (ofzo Clown ) op TV er altijd veeeel romantischer en mooier uitzag. En bij de piramides lopen heel opdringerige mannetjes rond, gelukkig is er veel toestistenpolitie daar, die heb je zeker nodig! Lachen

belinda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:24

ik ga er deze zomer ook heen! ik ga naar sharm el sheikh! met mijn vriend en nog een stelletje. wij gaan naar het LTI grand azure (ofzo iets) ik heb er ook al echt zin in!

wat ik me afvraag is, of het er niet te heet is? weet iemand dat?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:28

Als je in de zomer gaat is het wel erg heet Lachen in de winter vonden wij het lekker warm, 25-30 graden, maar de plaatselijke bewoners liepen soms met handschoenen aan Tong uitsteken haha (helemaal dik ingepakt dus Tong uitsteken )

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:30

ben ook van plan om kameel te rijden, lijkt me wel leuk!
heb nu al zin om erheen te gaan Haha!

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:35

Kameel rijden is erg grappig Haha! .

Het zit gewoon zo anders als een paard en echt hoog.
Ik zat erop en ik dacht echt van als jij nu gaat rennen he, dan heb ik een probleem, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Haha!