[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:25

nou, even een stipje voor binnekort Clown
ik ga vanaf februari voor een paar maanden stage lopen in engeland op een kostschool Ja

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 00:17

Mij lijkt het echt heel erg leuk om een paar weken naar Engeland (ofzo) te gaan. Daar wil ik dan in een gastgezin wonen en daar gewoon naar school gaan. Dit lijkt me heel erg leuk en leerzaam. Het is echt nog maar een wild plan, maar ik hoop wel dat het me een keer lukt, en dan ook mijn ouders overtuigen.
Kan iemand mij hier misschien vertellen waar ik iets kan vinden om me daarvoor aan te melden? Ik wil namelijk max. 1 maand en niet een heel schooljaar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:54

Geen idee, lijkt me niet makkelijk, meestal staat er toch wel 6 maanden voor.

Het is hier overdag best lekker, zonnetje en blauwe lucht, maar ´snachts vriest het en ik heb extra dekens op bed.

Wel beter dan al die regen natuurlijk, maar zo koud, brr.
Ikheb een open haard in de keuken, maar daar zit ik niet, want die is dar te klein voor en ik heb geen brandhout. ik heb in de kamer wr de pc staat een kacheltje dat hete lucht blaast (niet zo denderend) en in de slaapkamer, waar ik ook TV kijk, een halogeen kachel. Maar ik krijg het maar net aan warm.
moet toch maar hout inslaan geloof ik. Het scheelt als de keuken ook warm is.
En, als de electra uitvbalt, zit ik ok zonder warmte...

Hoe is het in de andere landen?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:30

dreamer1987 schreef:
Mij lijkt het echt heel erg leuk om een paar weken naar Engeland (ofzo) te gaan. Daar wil ik dan in een gastgezin wonen en daar gewoon naar school gaan. Dit lijkt me heel erg leuk en leerzaam. Het is echt nog maar een wild plan, maar ik hoop wel dat het me een keer lukt, en dan ook mijn ouders overtuigen.
Kan iemand mij hier misschien vertellen waar ik iets kan vinden om me daarvoor aan te melden? Ik wil namelijk max. 1 maand en niet een heel schooljaar.

Voor 1 maand gaat je dat hoogstwaarschijnlijk niet lukken... dit in verband met toetsen/tentamens die gemaakt moeten worden tijdens schoolperiodes Tong uitsteken je zult dus minstens een heel semester moeten gaan... en vaak zelfs 2... Vaak is er ook sprake van bi-diplomeringen, en dat staat natuurlijk erg netjes op je cv Knipoog dus als je de mogelijkheid hebt om voor 5 à 6 maanden te gaan moet je dat zeker doen Knipoog

Je kunt het beste eens bij jou op school bij je mentor ofzo aangeven dat je graag naar het buitenland wilt om te studeren... dan verwijst hij/zij je wel door naar de persoon binnen jouw school die je daar verder mee kan helpen... succes ermee!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:01

Wij hebben dat probleem ook, Lusitana.

Wij hebben airconditioning, die wel lekker verhit gelukkig. In alle kamers hebben we er 1 hangen, en ze zijn wel sterk, binnen 15 minuutjes is het al lekker warm in het hele huis.
Maar t probleem is inderdaad, dat als de stroom uitvalt, we kou moeten lijden... Knipoog
En dat gebeurt nog wel eens in de winter.. gemiddeld zon 5 x per maand. Soms maar 10 minuten, maar soms ook wel een hele dag.
Al wonen we nu in een nieuwbouw appartement, sinds deze zomer, dus hoop dat het hier wat beter is als in ons vorige appartement. (25 jaar oud en was niet allemaal zo goed meer Knipoog )

Ik ga nu maar wat vloerkleden neerleggen. Die hadden we nog niet omdat ik het in de zomer wel lekker vind, zon koude vloer. Maar nu niet meer. Haha! Ondanks dat het dus bij ons niet echt koud wordt.. maar ik ben een koukleum. Bloos

En maar even wat fleece-dekens inslaan, voor de zekerheid. Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:49

Ik heb ook overal kleden en kleedjes. Als er wind staat, komt die en het flinterdunne zeil waar het op ligt, in de kamer waar de pc staat gewoon omhoog. Daar zitten dus kieren in de vloer (ik woon boven een leeg hok).

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:18

Wat leuk dat er nog best veel mensen naar het buitenland gaan. Ik ga zelf maandag naar Oostenrijk. Ik blijf daar vier maanden om skiles te geven.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:35

Brrrr hier is het nu ook ineens koud, s´nachts -4 en overdag redelijk een 10 graden.
Gelukkig ( even afkloppen valt hier de stroom niet zo vaak uit). Twee keer per jaar ongeveer en binnen een uur is het meestal weer goed. In Calella was dat wel anders.
In huis hebben we centrale verwaming en de buizen die onder de grond lopen geven warmte zodat het net vloerverwarming is.
Wij hebben overigens plavuizen, en geen kleedjes........heb een hekel aan uitkloppen.
Dat is één van mijn ergenissen hier het uitkloppen van kleedjes leuk als je er onderdoor wandeld en al het stof op je hoofd valt, soms van die hele grote plukken Misselijk .

CharlotteP, veel plezier toegewenst in oostenrijk Go jij! Go jij!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:55

Lusitana schreef:
Hoe is het in de andere landen?

Het heeft de hele week nog niet geregend Haha!

(en dan woon je in 'regenachtig' Engeland).

Verder was het een tijdje wat koud, maar is het weer nu weer een stuk milder.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 03:56

Hier hebben we van die geweldige blaas dingen. Het word wel warm maar het maakt een herrie en ik heb altijd het idee dat dat ding alleen maar stof blaast. We hebben twee dagen veel regen gehad nu is het weer droog wel koud.

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:26

woont sinds 19 oktober in Oosterijk.
Ok helaas mn paardje moeten verkopen,

Mochten er meer mensen in oostenrijk wonen hoor ik het graag!

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 08:04

G'day

Hier iemand uit Down Under Haha!
Terwijl jullie allemaal in de winter zitten zitten wij hier in de zomerperiode en oooo wat is het warm....... Zou graag even met iemand willen ruilen voor een paar weekjes zodat de ergste warmte weer vertrokken is.

Ik ben in juni 2005 naar Australie vertrokken samen met mijn man. Op een tijdelijk visum. Inmiddels zijn we aan het wachten op ons permanente visum, maar dat geeft nogal wat probleempjes want het immigratie bureau werkt niet zo snel zodat de papieren die we ingeleverd hebben nu verlopen zijn en nu willen ze dat we sommige dingen overnieuw doen. Natuurlijk de dingen die het meeste geld kosten........ Gelukkig hebben we iemand die ons wilt helpen want het is niet onze schuld dat het zo langzaam gaat. Dus ik hoop dat we binnenkort toch echt ons visum hebben zodat we hier kunnen blijven. Want ik zou voor geen goud meer terug willen naar Nederland.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:19

Hey wat leuk. Mijn vriendin´s man Sandra heeft lang in Australië gewoond, zijn ouders wonen er nog.
Wij hadden vroeger de kans om er heen te emigreren, toen he nog niet zo moeilijk was, maar mijn vader is nogal honkvast...
Ik heb in mijn jonge jaren nog de kans gehad om voor een schapenboer te werken die paarden had, maar ik durfde niet zo goed bij zo´n man alleen in de outback...
Welke provincie zit je?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:00

ooooh Australië
dat vind ik een fantastisch land, dat is nou 1 van de weinige landen waar ik wél zou willen wonen Haha!

ik heb daar ook al familie wonen, vlakbij melbourne. die sturen iedere kerst een kaartje dat ze op de veranda in de zon zitten Clown

het lijkt mij toch raar hoor, is het kerst en dan zit je gewoon met dik 30 graden in de tuin Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:57

Ik ken een Australische gozer die in de Australische zomer in Europa werkt en in de Autralische winter thuis. Heeft altijd zomer!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:33

nee, altijd winter Clown

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:35

Hey! Mag ik me aansluiten ??
Ik ga (waarschijnlijk, maar het is al bijna zeker Knipoog )
emigreren naar Bonaire, voor foto's kun je in me onderschrift terecht Knipoog
Ik ben dus echt een zomer mens, en het is daar elke dag 30 graden Vork !

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:51

cp112 schreef:
nee, altijd winter Clown

Ik zie het. Okee, overnieuw: van oktober t/april zit hij in Australië en van mei t/m september in Europa

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:53

Hackie schreef:
Hey! Mag ik me aansluiten ??
Ik ga (waarschijnlijk, maar het is al bijna zeker Knipoog )
emigreren naar Bonaire, voor foto's kun je in me onderschrift terecht Knipoog
Ik ben dus echt een zomer mens, en het is daar elke dag 30 graden Vork !

Lekker. Mijn zus ging er veel heen. Had er geloof ik zelfs en huis (heb geen contact meer met haar). Mijn moeder is er ook geweest. Ze zegt dat het wate warm uit de leidingen komt en dat het heel snel donker is. Dus weinig schemering.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:53

Off-topic:
Ik heb trouwens stiekem tussendoor vanmiddag een merrietje gekocht. Moet nog stal regelen!

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 07:10

Ik woon in de staat South Australie. In de buurt van Adelaide.
Vorig jaar hebben we voor het eerst kerst gevierd in de zomer. Echt heel raar, je heb echt niet het idee dat het kerst is. Dit jaar is trouwens nog steeds hetzelfde gevoel...... De straten/winkels/huizen zijn van top tot teen versierd maar toch hebben wij geen kerstgevoel.
Maar dat maakt het niet minder leuk natuurlijk, wij gaan bij vrienden lekker barbequen Haha!

Gaan jullie nog leuke dingen doen met de kerst?

Lusitana: Leuk wat voor merrie heb je gekocht??

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:02

hai,

oeps net belde de firma potijk, begin januari vertrekken de paarden hier, lekker handig wat dan ben ik in bangkok,
hoop dat oma 29 het gaat redden, ze krijgt een box in de vrachtwagen gelukkig, want het is een hele ruk.

nu nog iemand vinden die dit gat organiseren hier

grtz sas ( enne bonaire lekker hoor, in februari ga ik daar ook een dagje heen)

grtz sas

grgrgrgrg

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:15

Adelaide? klinkt bekend. zit dat ook niet in die serie? The flying doctors (of mcleods?)

uuh kerst. dan ben ik in Nederland Go jij! Go jij! 2 weken lang, is altijd super druk want dan moet ik bij iedereen langs. als ik dan weer hier ben ben ik echt kapot..

Bonaire.. wel van gehoord maar ik heb geen idee waar dat ligt Blond

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:08

*Meld zich hier ook eens.
Mijn ouders zijn van plan naar Noorwegen te gaan emigreren, maar pas als ik mijn studie afgerond heb.
Ze hebben wel een huis op het oog waar ze over een dikke week gaan kijken. Dit gebruiken ze dan de komende tijd als 'vakantiehuis', maar ze zullen er wel zoveel mogelijk tijd doorbrengen om te ervaren hoe het is om nu echt daar te leven, dat is toch anders dan op vakantie zijn. Lachen

@cp112; Adelaide wordt vrij geregeld genoemd in McLeod's. Ja

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:06

gekkesies schreef:
*Meld zich hier ook eens.
Mijn ouders zijn van plan naar Noorwegen te gaan emigreren, maar pas als ik mijn studie afgerond heb.
Ze hebben wel een huis op het oog waar ze over een dikke week gaan kijken. Dit gebruiken ze dan de komende tijd als 'vakantiehuis', maar ze zullen er wel zoveel mogelijk tijd doorbrengen om te ervaren hoe het is om nu echt daar te leven, dat is toch anders dan op vakantie zijn. Lachen

@cp112; Adelaide wordt vrij geregeld genoemd in McLeod's. Ja

Noorwegen, is dat niet verschrikkelijk duur daarzo ??
En koud Nagelbijten / Gniffelen Clown