Highschool in de V.S.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Firedancer

Re: Highschool in de V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:37

Lange tenen.... *blond*....

Je ben alleen maar nieuwsgierig hoor, maar ik ben mijn illusie over amerika dan ook al een tijdje kwijt.... Haha!

Amerika is een prachtig land hoor, begrijp mij niet verkeerd, maar er zijn zoveel aspecten die mij ontzettend tegen de borst stoten dat ik het daar graag links voor laat liggen.

Ik vroeg alleen waarom je highschool wilt doen als je al HAVO op zak hebt, want dat is dus in feite een verloren school jaar. Zijn er geen andere manieren voor je om naar de VS te gaan, bijv. universitair (zijn er geen scholarshipprogramma's voor buitenlandse studenten waar je gebruik van kunt maken?) of een jaar als nanny, of in een zomerkamp werken?

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 19:05

Firedancer schreef:
Lange tenen.... *blond*....

Je ben alleen maar nieuwsgierig hoor, maar ik ben mijn illusie over amerika dan ook al een tijdje kwijt.... Haha!

Amerika is een prachtig land hoor, begrijp mij niet verkeerd, maar er zijn zoveel aspecten die mij ontzettend tegen de borst stoten dat ik het daar graag links voor laat liggen.

Ik vroeg alleen waarom je highschool wilt doen als je al HAVO op zak hebt, want dat is dus in feite een verloren school jaar. Zijn er geen andere manieren voor je om naar de VS te gaan, bijv. universitair (zijn er geen scholarshipprogramma's voor buitenlandse studenten waar je gebruik van kunt maken?) of een jaar als nanny, of in een zomerkamp werken?

Ik ben er op het moment nog niet uit want mijn vervolgstudie zal worden, Als ik het op dat moment wel weet word het mis. iets anders, maar nou ga ik voor een jaar high school om volwassen te worden en te ontdekken..

Ook zijn er veel nadelen aan Amerika, dat weet ik maar in elk land is het zo dat je je niet met de politiek moet bemoeien.
Ik ga daar gewoon heen, geniet van vrienden en de natuur,

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:08

Laat geregeld is iets weten hoe het daar is. Haha!

Depeperd veel succes Pling

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 20:35

katiavl schreef:
Laat geregeld is iets weten hoe het daar is. Haha!

Depeperd veel succes Pling

Danke Afgod

Vaaagheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:35

Ga je trouwens nog met EF? (je was er toch opeens niet meer zo zeker van na dat ene verhaal?)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 17:38

Ik weet niet, duurt ook nog best lang, en weet niet of er dan ook andere organisaties zij en enz..

Vaaagheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:31

Oke. Je mag als je vertrekt niet ouder zijn dan 18,5, want ik lees dat je in je beginpost staat dat je 18 bent als je van de havo afkomt Knipoog.
Wanneer ga je eigenlijk?

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:31

Vaaagheid schreef:
Oke. Je mag als je vertrekt niet ouder zijn dan 18,5, want ik lees dat je in je beginpost staat dat je 18 bent als je van de havo afkomt Knipoog.
Wanneer ga je eigenlijk?

Als ik van havo afkom, of als het mogelijk is, als ik van tl afkom.
Ik ben 17/18 als ik van havo afkom, ben in de zomervakantie jarig..

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:36

Firedancer schreef:
...
Amerika is een prachtig land hoor, begrijp mij niet verkeerd, maar er zijn zoveel aspecten die mij ontzettend tegen de borst stoten dat ik het daar graag links voor laat liggen...

Can't agree more Clown

Hoewel de VS me prachtig lijkt wat natuur betreft staat de Amerikaanse mentaliteit en samenleving me zó tegen dat ik het daarom onderaan mijn wish-to-visit-list heb staan, nog wel net boven het Midden-Oosten Vork

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:43

Maethoriel schreef:
staat de Amerikaanse mentaliteit en samenleving me zó tegen dat ik het daarom onderaan mijn wish-to-visit-list heb staan?

zo erg is het nou ook weer niet, omdat ze wel erg ethnocentrisch zijn zul je soms ff je montje dicht moeten houden, maar het niet zo erg als het beeld wat op het moment door de nederlandse media wordt geschetst, wsl omdat aleen het slechte nieuws in beeld wordt gebracht. er zitten ook nog wel positieve kanten aan de amerikaanse samenleving. Knipoog

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:59

Mijn beste vriendin zit op dit moment voor een jaar in Colorado Springs. Het is haar in het begin heel erg tegengevallen.. Heel veel gedonder in het begin in haar gastgezin, weinig mogelijkheden op school wat betreft het kiezen van vakken en gewoon echt een hele andere wereld. Inmiddels voelt ze zich er al wat meer thuis en is ze campagne aan het voeren om homecoming-queen te worden Haha!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 18:12

Zou fantastisch zijn voor d'r als ze het word.
En ja het zal wel heel anders zijn!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:10

Je moet gewoon echt goed stevig in je schoenen staan om daar een jaar te zitten, ver weg van je familie en vrienden. Mn vriendin is een heel zelfstandig typje, maar ze mist iedereen toch wel heel erg daar, ookal is contact via mail/internet tegenwoordig heel makkelijk.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 20:00

Ja, dat is waar, stevig in je schoenen staan, maar wie niet waagt, wie niet wint Lachen

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:12

hmm ik ga dit wel even volgen Lachen ik doe dit jaar ook havo-examen en wil daarna of voor de zomer of voor een jaar een naar Amerika..

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 07:41

D'r zat hier toch ook iemand die nu in de V.S. zit?
Wil je dan wat vertellen hoe het daar is met halloween en thanksgiving?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:59

Ik wil ook heel graag een jaar naar een high school na de havo, zit nou in de 4e.
Hoor wel van veel mensen dat het begin meestal erg moeilijk is, maar het lijkt me toch gewoon helemaal geweldig.
Weet nog niet presies welke vakken in wil doen enzo, en waar ik presies heen wil.
Maar ben benieuwd naar nog meer verhalen hoe ze het vonden of vinden.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:00

owja travel active lijkt mij wel een goede organisatie, dus denk dat ik dan daarmee ga.

Vaaagheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:23

voor de mensen die meer verhalen willen lezen;
http://www.pamelaaaa.web-log.nl daar staan veel links op naar andere verhalen Knipoog

@ pressent
ik zou nu niet erover gaan nadenken welke vakken je wilt gaan volgen, omdat dat toch per school verschilt.. En het kan ook zijn dat als je daar vakken moet gaan kiezen er al een heleboel vol zitten dus Knipoog

josanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:12

Hoi,
Ik ga ook naar HIGH SCHOOL, via travelactive.nl. Wie vertrekken er nog meer naar USA . Hoe komen jullie aan het geld?
Groetjess.

voor info kan ik gemaild worden hoor Knipoog

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 17:25

Laats stond er ook in stuk in het brabants dagblad bij hotel de jong over een meisje dat nu ook in the U.S.A zit.

Ik betaal zelf een groot gedeelte mee maar mijn ouders betalen het allergrootste gedeelte.
Ik kan kiezen, of een auto of een reis,, Clown
En tja, ik ben nu eenmaal verwend,, Bloos

josanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:26

haha die keuze is dus snel gemaakt lieke;) De reis!! Ik en ook wel lichtelijk verwend hoor. maar ik werk nu en betaal het grootste deel zelf en dat zie ik ook als een extra motivatie;)
xx

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:39

xXLiekeXx schreef:
Hallo,
Ik ben van plan om als ik 18 ben naar de V.S. te gaan en een jaartje highschool te volgen. Dan heb ik net mijn havo diploma op zak(dat hoop ik en anders pech gehad, ik ga toch) en na mijn jaar V.S. hoop ik te kunnen gaan studeren.

Maar ik had dus een paar vragen:
Zijn er hier misschien mensen die al een zoiets hebben gedaan?
Wat is een aanrader(organisatie)?
Wat is een aanrader(staat,plek)?
Wat is een aanrader(vakkenpaket)?
Zou ik daar eventueel kunnen rijden? Heb nog nooit iets gehoord van manege's in de V.S.
Zijn er ouders die even overkomen in de vakantie?

Alvast bedankt.
Je kunt zelf vast nog wel dingen bedenken om even erbij te zeggen Knipoog

Ik ga volgend jaar met STS high school naar nieuw zeeland!
Ze zijn erg persoonlijk, goede begeleiding, ja ben helemaal tevreden.

Voor de rest, geen tips Haha! www.stshighschool.nl

TNG [topic niet gelezen]

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:51

xXLiekeXx schreef:
D'r zat hier toch ook iemand die nu in de V.S. zit?
Wil je dan wat vertellen hoe het daar is met halloween en thanksgiving?

Met halloween is het gezellig en ga je zoals je waarschijnlijk weet snoep ophalen.
Thanksgiving is heel erg belangerijk voor elke Amerikaan en de hele familie komt bij elkaar. Kinderen kom uit verschillende staten van college etc om bij hun familie te zijn en natuurlijk "turkey" te eten Haha!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:52

Lakers Highschool in Michigan, Bad Axe...