terschelling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abrakadabra

Re: terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:28

De manege is verkocht omdat de vorige eigenaren failiet waren...
nu zijn er andere mensen in gekomen die eigenlijk vrijwel niks meer met de paarden doen maar die hebben in de kantine een of andere kerkdienst...

Dus heel veel paarden en ponny's zijn verkocht.....
terpstra in hoorn is idd een goede keus om een paard te huren..
het zijn aardige mensen die verstand van paarden hebben en die ook heel goed voor hun paarden zorgen....
groetjes...

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:37

hier nog een terschelling fan
als we in de zomer er komen zitten we meestal op staatsbos camping op west

best zonde van manege de barage heb er ook aantal keer gereden:

eerste keer reed ik op Picalo weet niet of die iemand nog herkend??
en Jouk ook 1 keer en heb ook 2 keer meegedaan met die kerst pas de deux eerste keer reed ik op Silvester en eke op Sander, en 2de keer ging ik op ben effe ze naam kwijt ahah en eke zat op Sil,

@femskie: jou heb ik ook wel is gezien daar geloof ik maar weet ook niet meer zeker..

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 19:58

goed!! dan zal ik over die manege wat info gaan zoeken iig hartstikke bedankt

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:29

aletje schreef:
Annemarie89 schreef:
Hahahahaha!
Misschien fietsen we nog wel even speciaal naar dat juttersmuseum klinkt goed

ga jij ook heen dan??

aah ik denk dat ik zowiezo wel even ga kijken... zit zelf namelijk een weekje op de appelhof

Ja ik ga de eh.. 18e tot 25e augustus geloof ik.

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 20:33

aah dan zit ik allang weer thuis
ik van 14 tot 21 juli

Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:53

Nou, zal ik maar even wat rechtzetten dan? De verhaaltjes op Terschelling willen wel eens uit de hand lopen...

Manege de Barrage op Terschelling is inderdaad overgenomen. Tot zover klopt het verhaal. De manege is overgenomen door mijn ouders, die hiervoor al jaren de Strieper Stallen op Terschelling hadden en dat best knap hebben gedaan aangezien ze volgens japs niet wisten wat de voor- en achterkant van een paard is. Ik werk met ze samen om van de manege iets moois te maken.
De meeste manegepaarden zijn er nog gewoon en er zijn een paar bijgekomen van Striep. Het zijn er nu zestien. Enkele paarden zijn door de vorige eigenaars verkocht voordat wij de manege overnamen. Niet door ons dus.
De vorige eigenaars zijn niet failliet gegaan. Dat zijn eilander roddels.

Op dit moment wordt de manege (op dit moment nog voornamelijk het hotel en de bar) volledig op z'n kop gezet. Straks gaat ook het manegegedeelte opgeknapt worden. We zijn hier zo druk mee dat de buitenritten nog even moeten wachten, maar dat wil niet zeggen dat we die niet gaan doen! Kijk maar op: http://www.manegeterschelling.nl en maak je daar dus geen zorgen over!

Femskie: wij hebben van de vorige eigenaars niets gehoord over zomerpersoneel en we hebben ook geen gegevens van ze gekregen. Wij weten niet wie er wel en niet heeft gewerkt, maar je had rustig even langs kunnen komen hoor! We bijten niet!
Inmiddels hebben we al personeel voor deze zomer, maar als je papieren hebt om les te geven komende winter, laat het dan zeker even weten!

Yep, we houden op zondagochtend kerk in de kantine.
*o/* En wij vinden dat de paardjes net als wij minstens een dag in de week vrij moeten hebben! Is daar iets mis mee dan?

Tenslotte: Japs en Femskie... bel me gerust even op voor een afspraak, dan mogen jullie even uitleggen welke paardjes er op dit moment zielig bij staan. Sterker nog: ik zal het hier op deze pagina hoogstpersoonlijk toegeven als de dierenarts het met je eens is! En als ie je gelijk geeft betaal ik z'n rekening! Als ie het niet met je eens is betalen jullie de rekening en dan geven jullie dat hier toe. Goeie deal toch?

Maar voor iedereen die het met eigen ogen wil zien: je bent helemaal welkom! Kom gerust rondkijken! Het is ons doel om paard en ruiter zoveel mogelijk plezier met elkaar te laten beleven en ik ben er zeker van dat je dat bij ons wel zult kunnen merken!

Jelte
Manege Terschelling

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 15:09

Ha, ha, ik was dit topic ook al met verbazing aan het lezen

Ik wist nl. dat jullie de Strieper Stallen al jaren hebben. Mijn zus heeft jaren geleden bij jullie in pension gestaan met haar draver-hengst Black.
En mijn neef is de vorige eigenaar van De Barrage.

Goed dat je even jouw kant van het verhaal hier neerzet. Bokt is wat dat betreft net Terschelling

Zelf heb ik op die manege, toen het nog manege Cupido was, leren paardrijden. Als kind kwam ik er dus veel.
Inmiddels ben ik al jaren van het eiland af, maar de liefde voor paarden is gebleven.

Ik wens jullie veel succes met Manege Terschelling!

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 17:09

heey!! dis wel leuk om ook de andere kant van het verhaal te lezen
ik zal het er eens met een vriendin over hebben waar we gaan rijden
leuke site trouwens!

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:05

Grappig, toen ik zag dat de barrage te koop was hebben we zelfs heel even erover gedacht om het zelf te kopen, maar ik vind het niet fijn dat mijn oudste dochter dan volgend jaar al voor school naar de wal moet. Maar we hebben er serieus over nagedacht. Ik ben heel benieuwd om te zien wat er van geworden is. De website ziet er al heel leuk uit.

femskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:07

Jelte: inderdaad goed om jullie kant van het verhaal op bokt te zetten. Ik stuur je nog wel even een pm met mijn kant. Dan kunnen we het er misschien nog wel even over hebben.

Josefientje: ja, er was wel belangstelling voor de manege van de wal af, grappig dat jullie dan ook over kopen hebben nagedacht! maar sowieso met kinderen heb je grote kans dat je tegen het middelbare schoolprobleem op loopt en daar moet je maar net voor willen kiezen.
En volgens mij weet ik nog wel dat ze leuk op Babetje heeft gereden! Toch wel een pittig ding he? Die heeft nu ook een paar nieuwe pittige baasjes (dametjes) en die hebben het prima naar de zin met haar. Echt leuk!

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:53

Ja wij hebben er al meerdere keren over gedacht om op Terschelling te gaan wonen. Heb een aantal jaar geleden er ook een goede baan aangeboden gekregen. Maar het schoolprobleem houd ons echt tegen, en als ik nu zo naar mijn net beginnende puberdochter kijk heb ik wel de juiste beslissing genomen: die houd ik toch liever de komende jaren zèlf in de gaten .
Zij heeft het nog wel eens over Babetje, ze vond haar erg leuk. Fijn dat ze goede baasjes gevonden heeft, het is een leuk peerdje.

Hier een foto van vorig jaar, op Josje die ook een tijdje op de barrage gestaan heeft. Deze foto is gemaakt bij de eigenaars van Josje.

Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 00:01

J0sef1entje schreef:
Ja wij hebben er al meerdere keren over gedacht om op Terschelling te gaan wonen. Heb een aantal jaar geleden er ook een goede baan aangeboden gekregen. Maar het schoolprobleem houd ons echt tegen, en als ik nu zo naar mijn net beginnende puberdochter kijk heb ik wel de juiste beslissing genomen: die houd ik toch liever de komende jaren zèlf in de gaten .

Maar wat is er nu leker dan als puber je gang te kunnen gaan zonder dat je ouders overal bovenop zitten??
Ik kan het weten, ik was 12 jaar toen ik in Harlingen naar school ging.
Gelukkig voor mijn ouders was ik een brave puber
Een ding is zeker, ik ben er erg zelfstandig van geworden.
In tegenstelling tot mijn zoon van nu 13, ik geloof dat die het nooit gered zou hebben

Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 00:22

Is goed femskie, ik zie je pm wel verschijnen!
Josefientje: een kosthuis kan ook erg leuk zijn! Ik had het niet anders willen hebben! En ik was niet altijd een brave puber. Het enige probleem is dat je kinderen dan misschien wel aan Terschelling blijven hangen. En dan blijft er niet veel meer over dan een bruisende carriere in de horeca...

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:57

Ja dat weet ik allemaal wel, maar toch.... als ik kan kiezen, en dat kan ik gelukkig, dan kies ik er toch voor om mijn pubertje zelf een beetje te begeleiden, vooral omdat ze nogal jong is (net 11) en een tikje naief. Je denkt tenslotte toch altijd dat je dat zelf het beste kan
Dus komen we zo vaak we kunnen met vakantie naar Terschelling, en dan genieten we er des te meer van!

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:09

Hebben jullie nog leuke tips voor een hotel/pension op terschelling (of andere waddeneilanden?)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:16

Vinden jullie camping Terpstra serieus leuk??? Ik vond het toen echt zwaar tegenvallen. Is wel weer 3 jaar geleden, maar toch. Het ligt een half uur fietsen van het centrum en het strand. Dat was voor mij al een afknapper. En op die camping zaten alleen maar van die pubers met puisten die 's nachts je luchtbed leeg lieten lopen en afval in de tent dumpten. Twas geluk hebben dat we na een halve week leuke (en zeeer antrekkelijke) overburen kregen waar we echt veel lol mee hebben gehad.

femskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:31

Tjaldur: Haha! Terpstra... Ja, het is wel, en vooral in de zomervakantie, echt een jongerencamping! En vooral de jongere pubers gaan voor het eerst op vakantie op een waddeneiland.
Ik kan me jouw gevoel wel heel goed voorstellen..ben er 1x geweest in de zomer om een fiets te zoeken van een vriendin. Ze dacht dat ie daar wel zou staan. NOu, ik vond het ook niet iets voor mij hoor! Nijntjebad met biertjes en kots...blegh..

Het is maar net wat je wilt he? Er zijn ook voor de oudere puber/volwassene leuke campings hoor!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:48

Haha ja ik was toen zelf ook nog maar net 18 hoor

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:32

Oef ik ben wel benieuwd hoe mijn vakantie'tje dan gaat op camping Terschelling

femskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:44

Tjaldur: de ene 18-jarige heeft andere voorkeuren dan de andere he?

Annemarie: ik wil wedden dat je vakantie hartstikke leuk gaat worden. Het is heel gezellig met al die jonge mensen, leuk op stap, lekker wat vreselijks fabriceren op de bbq en als de zon wat wil schijnen naar het strand! Super toch? Ga jij naar Terpstra?

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:05

Wel lol gehad in de Oka 18 elke dag. Heb echt helemaal in een deuk gelegen. Wel jammer dat we op een gegeven moment geen drank meer kregen }>

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:51

@ Femskie
Ja ik hoop ook dat het helemaal geweldig gaat; en ja ik ga naar Terpstra

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 17:14

wanneer ga jij naar terpstra dan???
ik van 14 juli tot de 21ste
en ach.... we blijven echt niet de hele dag op de camping hoor...
wat moet je de hele dag doen dan??

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:15

Ja ik ga de eh.. 18e tot 25e augustus geloof ik.
Hé!

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 17:16

aaah jmmr!!
heey ter apel???
even offtopic.. is bermuda nou gesloten??? das daar toch?? die discotheek???