Curaçao........ things to do?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kliko

Re: Curaçao........ things to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:19

Ik ga ook naar Curacao! Ik heb op de planning staan: duiken, dolfijnen zwemmen, stappen, zonnen, je kent het wel! Ik houd dit topic in de gaten!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:30

@Kliko, wanneer ga je?

Nog mensen gisteren op net5 over Curacao gezien? Volgende week gaat het onder andere over stagiaires.

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:02

Annelou schreef:
@Kliko, wanneer ga je?

Nog mensen gisteren op net5 over Curacao gezien? Volgende week gaat het onder andere over stagiaires.

Ja, dat ging over Un man pa hubentut Souax www.unmanpahubentut.com waar m'n neef vrijwilligerswerk doet Helaas kwam hij niet op televisie

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:28

Oh ikke is jaloers
Ik ben er 2 jaar geleden geweest en had geen auto en die heb je daar echt wel nodig als je wat wilt doen.
Ik zat in chogogoresort aan de Tielbaai, erg luxe en mooi.
De knipbaaien zijn echt een aanraader, kleine knip en grote knip, zo ontzettend paradijs daar, heel stil, superhelder water, palmbomen en schitterende vissen.
Nu ben ik even de naam kwijt, maar opweg daarheen heb je rotsig gebied met enorme rotsen waar je onderdoor kan lopen, de zee is daar heel woest en heeft iets engs/mysterieus. Er hangen ook borden dara het water niet in te gaan wegens haaien, hihi.
Dan ook nog de slavenhuisjes, heel apart om te zien en vreemd idee. Is leuk als je dat via een organisatie doet of een boekje haalt daarover, zoveel geschiedenis.
De pondjesbrug moet je trouwens ook op zijn geweest, de brug die tussen Punda en Otrabanda heen gaat.

Sja en zwemmen met de dolfijnen he. Dat is toch wel het mooiste wat je mee kunt maken, althans zo heb ik het ervaren. Het jammere daar alleen van is dat het vrij veramerikaanst is, veel geld ervoor vragen en met een groepje van 8 man oid heb je 1 dolfijn, of je kunt echt zwemmen, met eenzelfde groepje met 2 dolfijnen, een half uurtje. Dus het is volop genieten in een zeer korte tijd..

Heel veel plezier.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:36

Annelou schreef:
Iemand gisteren Net 5 gekeken om 10 uur?
Daarin ging Erik (die ook Het Blok presenteerde) opzoek naar een huis in Curacao. Hij liet veel mooie plekjes zien. Volgende week komt het weer. Ik heb het opgenomen voor mijn zus.

idd super om dat zo te zien!leuk programma is dat!

ik zou er zo willen wonen!
een ex van mij en zn broer hebben er laaang gewoond met hun vader, nu is hun vader daar nog maar zijn zij weer in NL, al is hij met de marine nog geregeld bij Curacao te vinden
toen Rob daar weer een tijd was zijn zn broer+vriendin hem gaan opzoeken, kaat die vriendin nou net daarna mn collega zijn geworden, dus zij vertelde ook superveel over Curacao, en idd met dolfijnen zwemmen dat raadde ze ook aan

heeft erik op net5 ook gedaan

al vraag ik me af of de dolfijnen het nog leuk vinden na met 10.000 mensen gezwommen te hebben
ik wil er echt supergraag heen, of naar griekenland(en dan kreta of rhodos)

Klijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:49

Leuk programma? mm ik vind die Erik zo'n enorme bal dat ik er bijna niet naar kan kijken! maar goed dat is mijn mening over hem Verder wel heel interessant om meer over Curacao te zien! dat zeker!!

Wat ik zeker in Curacao ga doen is mijn duikbrefet halen! Verder veel uitgaan, alle strandjes, baaitjes enz bezoeken, de cultuur daar ontdekke, en een bezoekje brengen aan Aruba (of boneire daar ben ik nog niet uit) en natuurlijk stage lopen! Maar goed ik heb 5 maanden de tijd voor dit alles dus dat zal wel goed komen

Over 6 weken ga ik! woeiii zin in!! van 3 maart tot 29 juli zit ik daar! nog bokkers die daar dan ook zitten?

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:53

Ik ga dit topic even doorlezen en in de gaten houden.

Wij gaan waarschijnlijk begin juni heen. Iemand een idee naar de temperatuur daar dan?

Met dolfijnen zwemmen ga ik zowieso doen, is echt een droom

bonney4evver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:27

ik heb ook folders van curacao maar alles is zo ongeloofelijk duur.. heeft er iemand een tip om goedkoop er heen te kunnen? hotel bungelow appartement? iemand enig idee?

majijke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:34

Jennifer schreef:
Wij gaan waarschijnlijk begin juni heen. Iemand een idee naar de temperatuur daar dan?

Het is het hele jaar door ongeveer 28-31 graden. Je zit in de zomer dus ga er maar vanuit van 30+

Klijn schreef:
Over 6 weken ga ik! woeiii zin in!! van 3 maart tot 29 juli zit ik daar! nog bokkers die daar dan ook zitten?

Mag ik vragen of, en zoja in welk studentenhuis je gaat wonen?

bonney4evver schreef:
heeft er iemand een tip om goedkoop er heen te kunnen?

Phoe lastig, ligt eraan hoe lang je wilt gaan, studentenhuizen zijn +- 220 Euro per maand.
Het is het meest relaxed als je gewoon bij mensen thuis in een eigen deel kan wonen. Veel mensen hebben een appartementje op het terrein, maar hoe je daar aan komt is de vraag. Misschien kan je op een of andere manier een Curacaose 'Via Via' op de kop tikken?
Daar staan zulke dingen wel in.

Kwam dit nog tegen op www.viavia.net :

http://65-242-98-42.hagenhosting.com/cg ... =headlines

T is even zoeken en puzzelen tussen het papiaments maar misschien heb je er iets aan..

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:41

Ik heb er een paar maanden stage gelopen en heb het erg naar mijn zin gehad. mambo is leuk voor de zaterdagavond (en op zondag middag happy hour bij Wet&Wild) maar om mooie stranden te zien moet je de auto pakken en wegwezen van je hotel met aangelegd strand. gewoon een eind naar boven rijden en dan heb je de echte bounty-strandjes, zoals BonBini beach

bij de Heeren kun je heerlijke salades eten en ook heerlijke warme appeltaart

Ook leuk is het om de Christoffelberg te beklimmen: tip: ga heel vroeg 's ochtends, want je krijgt het erg warm

Duiken is erg erg gaaf, net zoals op Bonaire!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:38

Weet niet of ik dit topic onwijs omhoog haal, maar wil toch nog wat dingen toevoegen gezien veel mensen er binnenkort naar toegaan.

Ik heb 5 jaar op Curacao gewoond, eeuwige vakantie echt waar.

Het is een heerlijk eiland dat in de loop van de jaren dieptepunten heeft gekend, met name meer criminaliteit en vervuiling. Inmiddels zijn ze goed op weg naar verbetering en dat merk je echt. Voor wat leuke details heb ik foto's van mijn vakantie eraan toegevoegd.

De knipbaaien zijn helemaal een must, ook barbera beach is super. Jan thiel baai is sinds een paar jaar helemaal vernieuwd en heeft leuke barretjes erbij.
Weet niet meer welke baai dit is... Schaam...
Afbeelding

Restaurant Jaanchies moet je ook gezien hebben. Echte curacaose gerechten daar en voor degene die dit niet lust: ook 'gewone dingen'. Let hier vooral op de suikerdiefjes en troepialen (prachtige zwart-gele vogels, eten suiker)

Met de dolfijnen zwemmen bij Sea Aquarium is iets om nooit te vergeten. Maar loop ook eens door het Sea Aquarium heen. Allemaal tanks met de mooiste vissen enz. Ook kun je hier duiken met haaien (haaien zitten dan achter glas, je kan ze voeren via gaten in dit glas, ook een beleving!). Je kan hier ook boottochten maken op een boot met een glazen onderkant, over riffen varen, prachtig!
Afbeelding
Zucht... Onvergetelijk...
(ps. voor mensen met super kleine portomonnee: er worden foto's gemaakt van zwemmen met dolfijnen, zijn echter super duur... Zelf foto's maken is net zo leuk!)

Wat ook super is is een boottocht met verblijf op Klein Curacao. Dit is een mini eilandje met één hutje erop aan de kust van Curacao. Prachtig! The real paradise! Neem wel veel drinken en water mee, want er zijn daar (tenminste, in mijn tijd) geen restaurantjes maar vooral geen schaduw!
Hier zie je helemaal rechts, klein Curacao:
Afbeelding

Mambo beach is helemaal top 's avonds. Maar loop 's avonds ook eens door Willemstad (Ottrobanda en Punda en natuurlijk de pontjesbrug!) Alle huizen worden mooi verlicht en het ziet er kleurrijk uit.
Afbeelding

Kura Hullanda moet je ook gezien hebben, ook in Willemstad. Een rijke Hollander heeft een sloppenwijk opgekocht en platgelegd. Vervolgens heeft hij er een luxe hotel gebouwd met winkels en ateliers. Maar ook prachtige musea! Aanrader om hier eens te wandelen en lunchen. Museum bij de ingang is een aanrader!
Zwembad van hotel Kura Hullanda, midden in Willemstad:
Afbeelding

Ook iets dat je moet hebben geproefd: het ijs van Baskin&Robbins. Ik zou bijna alleen voor dit ijs een ticket kopen! Heerlijk ijs. Bijzondere smaken zoals smurfenijs (blauw!) en regenboogijs (kleuren vd regenboog natuurlijk). Doet denken aan het ijs van Ben&Jerry.
Hier foto:
Afbeelding
Afbeelding

Boca Tabla moet je ook gezien hebben!
Grot v Boca Tabla:
Afbeelding
Afbeelding

Struisvogelfarm, Christoffelpark (ook hier: water meenemen als je gaat wandelen! Warm!!!) en de westkust. Auto huren is ideaal, gewoon rondtouren!

Voor vragen enz, PB maar!

Iedereen die gaat: héél veel plezier!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:53

Citaat:
Wat ook super is is een boottocht met verblijf op Klein Curacao. Dit is een mini eilandje met één hutje erop aan de kust van Curacao. Prachtig! The real paradise! Neem wel veel drinken en water mee, want er zijn daar (tenminste, in mijn tijd) geen restaurantjes maar vooral geen schaduw

Ik heb deze boottocht 2 jaar geleden gedaan en het is idd heel leuk om te doen. Met een beetje mazzel zwem je daar tussen de zeeschildpadden. Wij deden deze dagtocht met een ned. fam. die dit overgenomen had van de lokale eigenaar. Zij hadden van het hutje een soort "cantina" gemaakt en zij verzorgenden daar een uitgebreide lunch (salades, barbeceu, drinken). Echt een aanrader!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:39

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:28

Ik ga 3 maart naar Bonaire. Ben benieuwd

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:18

Mik_ schreef:
Ik ga 3 maart naar Bonaire. Ben benieuwd

Misschien zit je dan bij mijn zus in het vliegtuig! Die gaan wij 3 maart op Schiphol uitzwaaien als ze naar Curacao vertrekt.

@Paradiso: mooie foto's en interessant om te lezen!

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:28

's Ochtends vroeg?

Annelou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:30

Mik_ schreef:
's Ochtends vroeg?

Ik dacht dat half 1 s'middags vliegtuig vertrekt.

marijkuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:59

ik zit nog te twijfelen of ik in curacao wil gaan stage lopen, het lijkt me wel super stoer! iemand hier ervaring met stage lopen in het ziekenhuis daar?

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:17

marijkuh schreef:
ik zit nog te twijfelen of ik in curacao wil gaan stage lopen, het lijkt me wel super stoer! iemand hier ervaring met stage lopen in het ziekenhuis daar?

Nee, niet in een ziekenhuis. Wel op een zorgboerderij.
hoelang gaat je stage duren?

marijkuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:57

5 tot 6 maanden

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:12

Dat is best wel lang natuurlijk.
Ik ben er 3 maanden geweest en ik moet zeggen dat ik dat op de zorgboerderij lang genoeg vond. Dat kwam ook dat je met de patienten niet kon spreken. Ze waren gehandicapt al vanaf hun geboorte dus een school hadden ze nog nooit gezien. Ze spraken doorom dus geen Engels.
In een ziekenhuis zal dat waarschijnlijk wel anders zijn.
Als ik jou was zou je moeten kijken hoe de zorg in Curacao is. In Nederland is het natuurlijk wel allemaal erg luxe. Is dat daar ook?

bonney4evver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:38

oooh die foto's echt geweldig!!! hier ga ik echt zeker weten nog een keer heen in me leven

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:41

Ik ga morgenochtend vliegeeeeen oké naar Bonaire Om 10:50..

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:04

Veeel plezier morgen!! En je tijd op Bonaire !!
Wij gaan dit jaar ook op vakantie naar curacao!! Dus dit is wel een handig topic! Om te volgen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:31

Is er niet iemand die een plekje over heeft in de koffer? Ik wil ook weer!