Onze foto's uit Zuid-Afrika.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Onze foto's uit Zuid-Afrika.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 13:09

Gewoon een ticket geboekt en een auto via internet. Veder hadden we de eerste twee overnachtingen geregeld via internet en de rest hebben we gewoon ter plekke geregeld.
Wij hadden een tent meegenomen waardoor het nog enigzins betaalbaar blijft.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

Bellamafia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:59

is dat niet super gevaarlijk??? een TENT??? en is het ook niet zo dat je gewoon vermoord wordt daar als je niet uitkijkt?????

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:03

ow wow! allemachtig hoe hoog die giraffes en olifanten wat super gaaf zeg! die leeuw en die cheetah! wow zo gaaf!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 21:57

Bellamafia schreef:
is dat niet super gevaarlijk??? een TENT??? en is het ook niet zo dat je gewoon vermoord wordt daar als je niet uitkijkt?????

Pff, zo erg is het allemaal niet je moet in de grote steden een beetje opletten.
Verder zet je de tent neer op een camping en dat is allemaal afgeschermd.
Kamperen is heel populair in ZA.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:39

OHHHHH, SCHIT-TE-REND!!!! Dit is nou mijn droom.... ik zeur geloof ik al vanaf dat ik als kleuter Nat. Geographic hebt ontdekt dat ik naar ZA wil en AL de natuurparken wil bezoeken!

Ken je het boek "In de wildernis" Over een familie waar de vader opzichter wordt in het Krugerpark en ze een jonge leeuw opvoeden?! GEWELDIG boek!

Maaruh, ik wil ook erg graag weten hoe je dit allemaal geregeld hebt, ben je met z'n 2en erop uitgetrokken of via een reisorganisatie?
Je hebt nl. van Djoser, zo'n reisorganisatie, georganiseerde groepsreizen naar ZA. Maar geen idee of dat nou wel zo leuk is. Aan de andere kant, kan je met z'n 2e op de bonnevio (of hoe je het ook schrijft ) in ZA camperen, natuurparken bezoeken? Of toch beter in een reisgezelschap waar mensen je wat meer kunnen vertellen over hoe en wat?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 20:20

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 20:25

ShadowFax schreef:
OHHHHH, SCHIT-TE-REND!!!! Dit is nou mijn droom.... ik zeur geloof ik al vanaf dat ik als kleuter Nat. Geographic hebt ontdekt dat ik naar ZA wil en AL de natuurparken wil bezoeken!

Ken je het boek "In de wildernis" Over een familie waar de vader opzichter wordt in het Krugerpark en ze een jonge leeuw opvoeden?! GEWELDIG boek!

Maaruh, ik wil ook erg graag weten hoe je dit allemaal geregeld hebt, ben je met z'n 2en erop uitgetrokken of via een reisorganisatie?
Je hebt nl. van Djoser, zo'n reisorganisatie, georganiseerde groepsreizen naar ZA. Maar geen idee of dat nou wel zo leuk is. Aan de andere kant, kan je met z'n 2e op de bonnevio (of hoe je het ook schrijft ) in ZA camperen, natuurparken bezoeken? Of toch beter in een reisgezelschap waar mensen je wat meer kunnen vertellen over hoe en wat?

Wij zijn met z'n 3-en geweest; moeder en 2 dochters van 16 en 13, want manlief kon geen geschikte vervanger vinden voor z''n eigen bedrijf. We zijn niet met een groepsreis geweest, maar hebben op eigen houtje met een huurauto rondgereisd. De route stond al wel redelijk vast van te voren, maar we hadden op het Krugerpark na geen overnachtingen van te voren gereserveerd, hierdoor konden we ergens wat langer blijven als het leuk was of eerder vertrekken als het tegenviel. Alles is prima verlopen en we hebben ons nooit onveilig of zo gevoeld. We hebben wel een beetje de grote steden zoals Johannesburg gemeden; daar moet je gewoon niet zijn, iig niet als het donker is. Kijk maar op onze site; we hebben een superreis gehad.
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 14-08-05 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 20:26

Wij hebben alles gewoon zelf geregeld. Vooraf in NL een plan gemaakt wat we wilden zien en toen met een huurauto op pad gegaan.
Ik ben 1x met een georganiseerde reis op pad geweest naar Equador omdat de persoon met wie ik toen ging dat prettiger vond maar ik doe dat nooit weer.
je hebt geen vrijheid om ergens langer of korter te blijven en doordat je met een groep reist leer je minder mensen kennen onderweg.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:44

Wat een prachtige foto's! Erg mooi genomen, en de dieren staan er echt prachtig op! (zoals die leeuw en die giraffes).

Dat moet een schitterende ervaring zijn geweest!

* wilt ook naar ZA *

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:01

uhm ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, ik heb niet alle berichtjes helemaal gelezen, maar wat voor een camera heb je als ik vragen mag? ik zoek ook een goede camera voor een niet al te hoge prijs, en ben zo een beetje aan het rondkijken. Die fotos zijn echt fantastisch, ik wil zelf ook echt een keer naar afrika toe, lijkt me super!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:56

Net of je naar Animal Planet kijkt Dat moet fantastisch geweest zijn om die dieren van zo dichtbij te mogen fotograferen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 20:54

Zo heel dichtbij waren sommige niet hoor. Wij hebben een Canon EOS 300D en deze foto's zijn allemaal gemaakt met een Tamron AF 28-300MM lens. Een hele fijne combinatie moet ik zeggen.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:51

Vet gave foto's zeg! Ik ben er 2 jaar geleden ook geweest en zou zo weer gaan Prachtig land, he

xxx