Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Radiostilte schreef:Sterre98 schreef:Bediening die loopt te flirten met diegene aan tafel terwijl het om een stel gaat.
Ik ben het er mee eens dat mijn vriend knap is, maar om letterlijk te flirten waar ik bij ben en overduidelijk wat van hem willen, vond ik niet zo tof
Nu ben ik wel benieuwd wat de bediening hier deed/zei.
Wat ik de grootste afknapper vind is genegeerd worden/personeel dat met oogkleppen op loopt. Hier komen gewoon verschillende frustraties uit voort zoals lege glazen die niet bij gevuld worden, als je dan nieuwe probeert te bestellen genegeerd te worden, moeite om aandacht te krijgen als je om de rekening wil vragen etc.
Voor de rest staat vieze glazen of bestek, rokers op het terras, tafeltje aan tafeltje (vooral 2 persoons) en eten dat gewoon tegenvalt op het lijstje.
als ik allergisch ben voor pinda’s had ik dat wel gezegd. Of een serveerster die bij het horen van mijn selderij allergie zei: “oh, dat bestaat echt?!” Allemachtig nog aan toe.
) of toiletbrillen die half op instorten staan. Al zo vaak meegemaakt en ik vind het zo'n afknapper.
te vaak dat ik te moe om te koken en hoopvol ergens heen ga om dan te eten we onverrichter zaken naar huis kunnen na een enorme discussie met een serveerster of kok dat ze niet eens een simpele salade willen/kunnen maken.
ik ben gek op sushi en dat gaat eigenlijk altijd wel goed.
Omdat het kale pure gerechten zijn. Een waar ik nu best vaak kom en waar je voor 23 euro onbeperkt sushi buffet kunt eten. Met veel fruit en andere toetjes (mag ik helaas niks van hebben maar drakenfruit mjammie) toe. Personeel is erg attent en de eigenaresse een schat. Altijd loopt ze mee met dat wel, dat niet. Een eigen brandschone tang om de dingen mee te pakken. Dat soort kleine dingen geeft je vertrouwen.
mijn allergie is een mix van standaard allergieen en niet zo standaard afwijkende dingen dus de allergeen kaart kan ik eigenlijk allwwn voor de soja, koemelk en lactose gebruiken. Toch ben ik niet moeilijk. Stukje vlees of vis uit de oven. Of simpele salade en ik maak zelf mijn dressing wel met wat olie en citroensap.
Ben uiteindelijk zelf naar de kassa gelopen om te bestellen en kreeg toen het drankje gratis. Daar werd het wel dus netjes opgelost gelukkig, maar ik heb ook wel eens in zaken gezeten waar je voor één broodje en een kop koffie rustig een uur kwijt was en er nog geen 'sorry voor het wachten' van af kon
Ibbel schreef:Gelukkig heb ik hier geen ervaringen met trage bediening of slecht eten. Maar wat wel een algemene ergernis is, is het gebrek aan groente en de overmaat aan vlees bij welke maaltijd dan ook. Lappen biefstuk van 250 gram en dan een halve gegrilde wortel en 3 gepofte tomaten oid erbij geleverd krijgen.
Sorry, maar 'we' willen een eiwittransitie en we willen van 60% dierlijk naar 60% plantaardig binnen nu en 15 jaar. En de horeca zou hier een voorbeeldfunctie in moeten hebben. Want mensen willen thuis namaken wat ze buiten de deur zo lekker hebben gegeten. Word eens creatief met groenten! Doe je de vegetariërs onder ons ook een lol mee, win-win.
Ibbel schreef:Gelukkig heb ik hier geen ervaringen met trage bediening of slecht eten. Maar wat wel een algemene ergernis is, is het gebrek aan groente en de overmaat aan vlees bij welke maaltijd dan ook. Lappen biefstuk van 250 gram en dan een halve gegrilde wortel en 3 gepofte tomaten oid erbij geleverd krijgen.
Sorry, maar 'we' willen een eiwittransitie en we willen van 60% dierlijk naar 60% plantaardig binnen nu en 15 jaar. En de horeca zou hier een voorbeeldfunctie in moeten hebben. Want mensen willen thuis namaken wat ze buiten de deur zo lekker hebben gegeten. Word eens creatief met groenten! Doe je de vegetariërs onder ons ook een lol mee, win-win.
Maar toch.
Earth schreef:lucifertje schreef:Als restaurants beweren een fine dining te zijn en dan de basisprincipes zoals rechts uitserveren niet eens weten. Dat gehang over de tafel vind ik zo storend.
Ja dat is wel cringe. Ik stel altijd eisen op basis van wat een restaurant beweerd te moeten zijn. Als het om fine dining gaat dan liggen de verwachtingen wel hoog. Daarom is het soms zo'n verademing als je dan in een bib gourmand of sterrestaurant komt, dan ligt de servicegraad echt zo hoog. Maar als we naar het Grand café in de stad gaan dan liggen die verwachtingen anders. Maar ik hoop wel altijd op leuk personeel en lekker eten met ziel.
Klinkt trouwens heel decadent, maar zo vaak kom ik niet in een Michelin restaurant hoor