Ja de bestemming maakt veel uit. En hoeveel tijd je hebt maakt ook heel veel uit. Vaak kun je voor 2 euro naar de andere kant van het land, maarja dan is het wel de vraag of je het wilt riskeren dat vandaag het bussie toch maar niet gaat, en dat je dan morgen weer moet proberen. Ik wil vaak zo veel zien, dat ik dan liever meer betaal om zekerheid te hebben dat ik mijn schema kan volgen. Want hoe minder dagen ik kwijt ben, hoe eerder ik weer een nieuwe reis kan maken. Zelfs met zoveel ruimte ben ik nog zuinig op mijn dagen.
Maar kan me al helemaal voorstellen dat de meeste mensen weinig vrije dagen hebben, en dat ze dan die ene keer dat ze op vakantie gaan, gewoon iets uitzoeken wat ze leuk lijkt en dat dan betalen, en dat het ze niet boeit dat het voor een kwart van de prijs ook kan. Want tegen de tijd dat ze weer dagen hebben, hebben ze ook weer nieuw geld
800 euro voor gorilla's kijken vind ik wel echt bizar trouwens. Ik zou er toch niet meer zo van genieten met het besef van oh, weer een minuut voorbij, dat was weer 4 euro
Zou dan nog eerder het land aanpassen op die activiteit. Het hoeft vast niet overal ter wereld 800 euro te kosten
Het is natuurlijk wel zo dat een droomvakantie voor iedereen er anders uit ziet. Dus al zou je zelf je vakantie samenstellen, wordt hij waarschijnlijk altijd beter op het moment zelf, dan wanneer je een kant een klare reis boekt. Alleen niet iedereen heeft de tijd en zin om de voorbereiding te doen