Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
black_kelpie schreef:Niet alleen de sociale media, maar dit ook. Ik heb niks te verbergen maar mij niet gezien hoor![]()
[ Afbeelding ]

MarlindeRooz schreef:Karlijnxxx schreef:Ze kijken eventueel je socials na (wat je openbaar post) met de ESTAaanvraag. Pas als er ‘reden’ is of je wordt door de random check geselecteerd zullen ze eventueel vragen door je telefoon te gaan. Het enige nieuwe sinds hiervoor is dus de socials die je al op je ESTA moet aangeven.
Je kan dus wel voor de ESTA aanvraag je kinderen vragen de socials op privé te zetten (inclusief alle berichten). Dat is niet zo raar, dat hebben veel mensen.
Ik ruim ook standaard mijn berichten op en heb lege socials.
Wat is er arbitrair aan een check die met een reden uitgevoerd wordt.
Ik zou zelf goed mijn telefoon leeghalen en alles op privé zetten wat nog niet op privé staat. Hoewel ik vooral reis / vakantie / dierenfoto's post.
Ik snap ook niet goed waarom mensen nu per se naar Amerika willen. Het staat ook hoog op mijn verlanglijstje. Maar zolang Trump aan de macht is peins ik er niet over. Hij is zo gek als een deur en elke dag bedenkt hij weer wat idioots.

MarlindeRooz schreef:purny schreef:Aan de andere kant... We willen toch ook graag weten wie er Nederland binnen komt?
De Amerikaanse overheid wil ook graag weten wie er Amerika binnen komt. Dus ik zie het probleem niet zo
Dus je mag mensen weigeren op total geschifte grond, zoals hun geslacht, seksuele voorkeur etc?
BanjerLief schreef:En niet te vergeten dat je niet alleen een ESTA nodig hebt als je het land in gaat, maar ook als je er een overstap hebt. De VS maakt daar geen verschil in. Wij vlogen vorig jaar terug vanuit Nieuw-Zeeland met een overstap in Los Angeles op dezelfde dag, en ook dan moet je een visumaanvraag doen.
Cer schreef:Doen ze dat nu of gaan ze dat doen?
Het lijkt alsof een aantal dingen die als feit gebracht worden, nog geen feit zijn hoor?
purny schreef:Dat wordt ook in andere landen gedaan. Daar is niet alleen Amerika schuldig aan.
Als jij een bepaalde kleur/afkomst/naam/ziekte hebt sta je vaak al met 1-0 achter.
Ik denk echt niet dat ze bij iedere toerist uitgebreid gaan zoeken naar dingen.
Gewoon geen kritiek op de Amerikaanse overheid uiten en je papieren in orde hebben. Dan valt het best mee denk ik.
Je moet al bij aanvraag van je esta bepaalde informatie doorgeven. Je moet bij de douane een foto laten maken en vingerafdrukken afgeven.
Dus zoveel veranderd er niet naar mijn idee