Horse Event 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:28

TamaraFloor schreef:
Ik was vandaag en vanavond bij Pat Parelli.

Ik was gisteravond ook bij Pat Parelli. Erg interessant, maar ik verbaasde me wel over de mondreacties van sommige paarden. Jack en een ander paard gooiden regelmatig hun onderkaak los tijdens de oefeningen, alsof ze stress of pijn hadden. En een van de dressuurpaarden gooide steeds de tong eruit, dat zou bij een dressuurwedstrijd voor commentaar van de jury hebben gezorgd.

De Australische (?) dressuuramazone met de neckrope was mooi om te zien, haar paard was ontspannen en had er duidelijk plezier in.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:55

Lieser schreef:
TamaraFloor schreef:
Ik was vandaag en vanavond bij Pat Parelli.

Ik was gisteravond ook bij Pat Parelli. Erg interessant, maar ik verbaasde me wel over de mondreacties van sommige paarden. Jack en een ander paard gooiden regelmatig hun onderkaak los tijdens de oefeningen, alsof ze stress of pijn hadden. En een van de dressuurpaarden gooide steeds de tong eruit, dat zou bij een dressuurwedstrijd voor commentaar van de jury hebben gezorgd.

De Australische (?) dressuuramazone met de neckrope was mooi om te zien, haar paard was ontspannen en had er duidelijk plezier in.

Dit viel mij ook op inderdaad! En vond dat ook wat gek, omdat ze ook lieten zien veel controle te hebben zonder de teugels. Maakte dat ik het beeld wat onnodig vond.

Wij zitten nu ook nog bij de masterclass. Ben heel benieuwd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Horse Event 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:08

Veel plezier bij de masterclass!

Mijn fotoverslag van gisteren staat op VN!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 13:52

Volgens mij is het vandaag nog stiller.. :=
Gisteren hadden wij echt een hele goede dag, vandaag is het 3x niks helaas.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 13:55

minouesmee schreef:
Volgens mij is het vandaag nog stiller.. :=
Gisteren hadden wij echt een hele goede dag, vandaag is het 3x niks helaas.

Vriendin van mij zei dat het vergelijkbaar met vorig jaar was qua drukte. Jammer dat het zo tegen valt..

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 14:05

Als bezoeker is dit denk ik het perfecte aantal mensen, maar als standhouder is dit niet fijn.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 17:28

Ik heb op de parkeerplaats een nieuw onderdeel van een hoofdstel gevonden. Mocht iemand iets kwijt zijn dan hoor ik het graag.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 18:20

Correctie, halster

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:08

Voor ons was deze drukte inderdaad perfect. Maar als je er staat met je spullen was het wat minder ja.
Wat ik vandaag erg jammer vond is dat Feather Light geen "probleem" paard had. Haar eigen paard kent natuurlijk heel duidelijk haar kleine singnalen maar een paard wat dat nog niet kent niet.
Was benieuwd hoe dat zou gaan. Dan was het voor ons ook duidelijker te zien zeg maar.
De eind show vandaag ook weer gekeken. Ik vond het mooi om te zien maar wat ik met al die vrijheids dressuur dingen wel vond was dat ze de oren allemaal naar achter hadden. Het werd beschreven als geconcentreerd maar vond het soms geen fijn beeld.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:11

Ik sla de eindshow al 2 jaar over. Het is altijd werken in vrijheid alleen steeds iemand anders. Voor mij hoeft het niet meer.

Doe eens wat anders. Een spannende marathon race ofzo. Of een hindernis die steeds hoger gaat en dan kijken wie er wint...ik zeg maar een zijstraat...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:19

Ik heb genoten vandaag en inderdaad heerlijk die rust. Gewoon een goed plekje overal kunnen vinden.

Ook goed geslaagd voor spulletjes.
Enorm blij met de sale bij Maya Delorez.
Ik had nog een mooi hoofdstel meegenomen van Mrs Ros uit de sale. Helaas is die te groot. :+

Heel aantal voersamples voor mijn lastige eter.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:27

Was weer een heerlijke dag horse event. Niks gekocht want heb geen paard meer haha.
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:33

TamaraFloor schreef:
Voor ons was deze drukte inderdaad perfect. Maar als je er staat met je spullen was het wat minder ja.
Wat ik vandaag erg jammer vond is dat Feather Light geen "probleem" paard had. Haar eigen paard kent natuurlijk heel duidelijk haar kleine singnalen maar een paard wat dat nog niet kent niet.
Was benieuwd hoe dat zou gaan. Dan was het voor ons ook duidelijker te zien zeg maar.
De eind show vandaag ook weer gekeken. Ik vond het mooi om te zien maar wat ik met al die vrijheids dressuur dingen wel vond was dat ze de oren allemaal naar achter hadden. Het werd beschreven als geconcentreerd maar vond het soms geen fijn beeld.

Vrijheidsdressuur wordt ook heel vaak gewoon afgedwongen. Zag eens bij een show bij de Friese hengstenkeuring een Franse (vrij bekende) die de paarden gewoon echt hard sloeg met de zweep als ze niet luisterden. Misschien dan geen bitten/hoofdstel of sporen maar het was geen vrijheid meer.

Featherlight heb ik 1x gezien en was wel gelijk genezen. Of ze moet gewoon geen microfoon meer krijgen. Heb nog nooit zo vaak het woord ‘schatje’ gehoord tijdens een show. Het was tenenkrommend :=

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 08:57

Het was inderdaad enorm rustig, behalve bij de ijsjesstands niet :+
We zijn aan het kijken geweest naar onder andere 'Van spanning naar vertrouwen' maar dat vond ik echt een domper. Het was niks meer dan een basislesje voor de ruiters en de paarden hadden nou niet perse enorme spanning, oogde ook niet anders aan het einde. Vooral 1 paard continue met mond open en strakke neusriem. Was geen fijn of ontspannen beeld.

De working equitation vond ik wel enorm leuk, en Jesse Drent valt altijd in de smaak, vooral omdat zijn paarden vaak een eigen mening hebben en dat ook gewoon mag :D
Ook heb ik de show van Anne-Gaelle gezien, was leuk maar niet iets wat je nog nooit eerder hebt gezien. Uiteraard ontzettend knap wat ze heeft bereikt. Vond het sneu dat er niet zoveel publiek voor haar op kwam dagen.

Qua stands vond ik Hippiehorses enorm erbovenuit springen. Super leuke ingerichte stand, leuke producten, de meid die er stond was leuk aan het kletsen en goed bedachte producten zoals lijm waarmee je de boomstammetjes keer op keer opnieuw kunt bekleden met kruiden en bloemen zodat je ze niet maar 1x kunt gebruiken.
Jammer dat ze nog niet helemaal up and running is met haar website. Heb 4 boomstammen en 2 zakjes lijm meegenomen :j

Verder was het allemaal wel oké. Ik ben tegenwoordig niet meer van de chique en luxe dingen voor m'n paard maar gewoon van praktisch, dus verder niets gekocht buitenom een bak groene klei :))

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 10:20

Ik ben zaterdag geweest en vond het ook wel rustiger als normaal. De ijskraam was idd wel enorm druk. Ik vond het zeker leuk maar ik ga volgende keer denk ik niet. Puur omdat de ticket en het parkeren zelf al erg prijzig is, en dan moet ik ook nog 130 km heen rijden vanaf huis (en weer 130 terug). 8)7

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:17

Het wordt inderdaad wel steeds prijziger.
Wij gaan aankomend weekend. Benieuwd hoe dochterlief het gaat vinden!

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:09

Heeft er iemand nog interessante koopjes gespot op HÉ?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:26

ratjelover schreef:

Ik vond die Maya delorez rijbroeken echt wel
Leuk afgeprijsd, maar helaas paste ze niet niet mooi bij mijn knieën
Verder heb ik niet perse echt wauw aanbiedingen gezien

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

Ik heb alle jaren nog voor het stamboek gestaan en dit jaar voor het eerst met mijn eigen bedrijf. Vond het erg tegenvallen, rustig, vond ook dat je in vergelijking met andere jaren weinig mensen met aankopen zag lopen.

Het youth weekend moet ik het niet zo van hebben dus voor mij is het eenmalig geweest. De kosten van een stand zijn enorm hoog en dat haal ik er niet uit.. Op een leuke dag equiday die echt 1/10 van de prijs kost verkoop ik beter.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:17

ratjelover schreef:

BR en Mrs. Ros hebben leuke aanbiedingen. Verder denk ik al snel, dat kan ik ook bestellen en ga ik niet de hele dag mee lopen, vind iets aankopen wat je normaal niet zo snel doet altijd leuker.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:22

Zouden jullie liever weer 1 weekend zien met pro en jeugd door elkaar?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:26

Bellatrix schreef:
Zouden jullie liever weer 1 weekend zien met pro en jeugd door elkaar?

Nope :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

Ik ook niet hoor. := Of ze moeten er 3 dagen van maken, dan is het nog wat meer verspreid.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:33

Als standhouder, ja, beter 1 weekend. Ff ter vergelijking, voor een simpele 4x4m stand betaal je 2500 voor 2 weekenden. Tijdens dit pro weekend liep er +- 7500 man op een dag.

Op equiday betaal ik 175 voor een plek, daar loopt pak en beet 3-4000 man. ( en is mn omzet bijna het dubbele soms :=).

HE is voor standhouders erg duur geworden, dat is ook een reden dat dit jaar meerdere standhouders van andere jaren niet aanwezig waren (bijv Edix om maar even 1 te noemen).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:34

Aha, dat is echt een heel groot verschil zeg! :oo
Jij staat dus liever op Equiday?