Hiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:41

davinci2412 schreef:
Ik kom toevallig dit topic tegen in mijn eigen zoektocht naar info.

Ik las al super veel leuke tochten en tips! Dus het topic gelijk maar even bewaard.

Nu zag ik dat er meer mensen zijn die alleen gaan hiken. Hoe doen jullie dit qua route kaarten? Gebruiken jullie een GPS en zijn er nog dingen waar ik aan moet denken qua veiligheid? Ik ga in november voor het eerst een paar dagen alleen naar de Ardennen

Ardennen is nog enigszins bewoond :D qua routes: ik navigeer zelf met een horloge met gps, waar ik routes op download. Als backup meestal ook een fysieke kaart.

Qua veiligheid vind ik het belangrijkst om te laten weten welke route ik loop en hoe laat ik verwacht op mijn bestemming te zijn. Basis ehbo en nooddeken in mijn rugzak.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 00:58

Dorine92 schreef:
Margoooo schreef:
Wat Leuk dit topic! Ik heb zelf het hike virus ook aardig te pakken, en woon momenteel in San Francisco dus erg veel mooie routes in de buurt. Heb net de Grand Canyon of the Tuolemne in Yosemite gedaan, heel vet! We verwachten op termijn wel terug te verhuizen naar Europa en heb zin om daar ook meer te gaan wandelenen. Hier is backpacken, dus wandeltocht met tent en alles op je rug erg populair, zeker met tent is dat minder een ding in Europa natuurlijk...

Zitten er daar geen beren?

Zeker! Maar hier enkel zwarte beren en geen grizzlies. Al je eten en scented items moeten s'nachts in een bear canister buiten je tent, maar verder weinig bijzonders. Je moet wel echt goed alert blijven, maar dat is sowieso geen gek plan. Je wil ook op het weer letten, maar ook bv op giftige spinnen of (ratel)slangen, coyotes, mountain lions etc...

Ik download altijd de routes op AllTrails en heb sinds een week ook een Garmin Inreach om in noodsituaties alarm te kunnen slaan als ik geen bereik heb.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 03:12

Supervixen schreef:
Wij zijn deze zomer in de UK geweest. In het Lake District zijn de bergen niet te hoog (rond de 1000m) en er zijn veel toegankelijke bergpaden en wandelroutes.
Schotland is ook prachtig, maar de midges waren minder leuk.

In Snowdonia hebben we ook gewandeld, dat was ook prachtig. Paden zijn daar wel minder goed aangegeven.

Mullerthal heb ik lus 2 en lus 3 hardgelopen, is ook schitterend en niet zo moeilijk.

De eifelsteig is ook prachtig of de Duitse vulkaaneifel.

Wat hier nog niet genoemd is, echt hike paradijs: Madeira!
Daar kun je fantastisch hiken van licht tot zwaar.

Lake District is prachtig ja. Ik heb dat te paard gedaan. Spontane actie, ik zag een leuk filmpje op Facebook en toen reageerde ik van wow daar zou ik wel eens willen rijden. En toen zei ze je bent welkom hoor. Je wilt niet weten hoe snel ik in het vliegtuig zat :D

De Azoren is ook prachtig om te hiken, en Kaapverdië (Santo Antão met name) ook

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:07

gaucho schreef:
davinci2412 schreef:
Ik kom toevallig dit topic tegen in mijn eigen zoektocht naar info.

Ik las al super veel leuke tochten en tips! Dus het topic gelijk maar even bewaard.

Nu zag ik dat er meer mensen zijn die alleen gaan hiken. Hoe doen jullie dit qua route kaarten? Gebruiken jullie een GPS en zijn er nog dingen waar ik aan moet denken qua veiligheid? Ik ga in november voor het eerst een paar dagen alleen naar de Ardennen

Ardennen is nog enigszins bewoond :D qua routes: ik navigeer zelf met een horloge met gps, waar ik routes op download. Als backup meestal ook een fysieke kaart.

Qua veiligheid vind ik het belangrijkst om te laten weten welke route ik loop en hoe laat ik verwacht op mijn bestemming te zijn. Basis ehbo en nooddeken in mijn rugzak.

Dat is ook de enige reden dat mijn ouders er nog een soort van mee kunnen leven dat ik alleen ga hahaha.
Thanks voor je reactie. Ik ga me eens wat meer verdiepen in een GPS. Mijn telefoon heeft niet een al te beste batterij, dus die wil ik niet gebruiken.