senna21 schreef:Fijn dat jullie/jouw reis voorspoedig verloopt. Riga is een mooie stad. De verscheurdheid tussen de Russische en Letse inwoners tekent de stad en het land wel (alle Baltische staten). Maar wellicht merk je daar als tourist weinig van.
Veel plezier de komende dagen. Welke route volg je nu?
Ik heb inderdaad gemerkt dat Letten en Russen er hun eigen wereldjes op nahouden. Ons hotel zat in een Russische buurt. Bordjes e.d. moeten verplicht in het Lets zijn, maar om me heen hoorde ik niets anders dan Russisch. Ik moet zeggen dat ik wel veel heb gehad aan mijn (zeer basale) kennis van die taal, want je komt er lang niet overal met Engels uit. Ook oude Letten die geen Engels spreken zijn o.h.a. dankbaar als je Russisch aanbiedt.
Ik ga nu richting Tallinn. Zo min mogelijk langs de Via Baltica, want die ben ik nu wel zat. Voor die stad neem ik natuurlijk ook wel even de tijd. Dan steek ik over naar Helsinki, daarna weet ik het nog niet precies. Ik wilde door het binnenland van Finland, maar als het te veel tijd en moeite gaat kosten ga ik direct naar Turku. Ik hou jullie op de hoogte.