Wij hebben toen bij waterberg cottages bij Vaalwater gereden. Door slecht weer ging onze groep niet door en hadden we de volgende dag een privé rit. Was een leuk privé reservaat, waar de paarden er top uit zagen. Kwamen redelijk dicht bij de dieren. Eenmalig was het leuk.
We zouden bij Mlilbane nog eens gaan rijden, maar daar zagen de paarden er slecht uit. En was er Afrikaan horse sickness waardoor ze alleen mochten stappen. En je dus op een ziek/ herstellend dier werd gezet. Voor mij echt een no-go. Vond dat park kwa dieren ook tegenvallen, wel mooi wandelen.
Het mooiste stuk vond ik denk ik nog het Welgevonden reservaat in Vaalwater. Prachtig en heel veel dieren ook met jongen.
Kruger vond ik juist leuk om te verblijven. De huisjes zijn heel basic maar je kunt er goed uitrijden en best wel veel zien.
Wij hebben ons niet onveilig gevoeld ondanks we door een dode koe op de weg door een achterstands wijk moesten rijden. De mensen hielpen daarbij juist door ons een kant op te sturen (niet gevolgd maar was wel de goede weg). En hele gezellige praatjes gehad met locals bij restaurants en winkels.
Oh en nog een aanrader is de glasfabriek bij eswatini. Heel gaaf om te zien hoe ze dat met de hand maken en de beeldjes kosten bijna niks

Cheeta bij welgevonden