Wat kost tegenwoordig een zonvakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:06

Amalarab schreef:
Riviera87 schreef:
Ik ben in december 2024 voor 700 pp all inclusief naar fuerteventura geweest met tui.

Hoe lang?

Aja goede opmerking: 6 dagen 5 nachten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:22

Het is echt zo afhankelijk van wat je wil, ook al je in de zomervakantie gaat.
Ben je blij met een bed en een zwembadje op het terrein, dan ben je vanzelfsprekend een stuk goedkoper uit dan dat je voor een luxehotel gaat. Maken de voorzieningen je echt niets uit, dan kun je ook eens kijken voor een hostel. Ik heb er geen ervaring mee, maar ze schijnen niet zo slecht te zijn als ik in gedachte heb (en door de films _O- ). Zoals anderen ook al zeggen speelt de basis waarop je gaat ook een rol, gezien je gewoon voor je eten betaalt.

Ik zit nooit in 1 accommodatie en ik heb alleen logies&ontbijt, ik reis namelijk altijd het land door. Wissel tussen goedkope hotels/appartmenten/apparthotels, dure hotels en bijzondere accommodaties af. Zo zat ik een paar jaar terug met mijn nichtje 3 nachten hártje centrum van Zagreb (doorreis Slovenië) inclusief ontbijt, terwijl we in Slovenië 1 nacht met ontbijt in een luxe accommodatie 4,5x zo veel kwijt waren. Maarja, daar hadden we een hottub en een jacuzzi, een méga tof huisje van zowat alleen maar glas, een privézwembad en eigenlijk alles privé. Het is maar net wat ze je zoekt en wat je wil.

Omdat ik eigenlijk altijd op doorreis ben, maakt de locatie mij nooit zo veel uit, als het maar om en nabij de route ligt. Hierdoor filter ik dus op de dingen die ze aanbieden. Wil ik midden in mijn reis even een paar dagen bijkomen aan het strand? Dan zoek ik een hotel waar alles te krijgen is, zodat ik niet nog kms moet gaan rijden en dan alsnog niet aan die rust kom (ik vermijd over het algemeen ook de grote toeristische badplaatsen en daar is het niet altijd vanzelfsprekend om alles in de buurt te hebben). Wil ik een toffe hike doen van urenlang, dan boek ik iets simpels waar ik vroeg kan ontbijten en wat daar in de buurt ligt, zodat ik niet midden in de nacht mijn bed uit hoef om enigszins op tijd aan die wandeling te kunnen beginnen.

Dan heb je ook nog de luchthaven inderdaad. Is het de moeite (en geld) waard om eerst nog x- kms te rijden voordat je op het vliegveld bent, of wil je gemak en kies je de dichtstbijzijnde? Word je gebracht of ga je met je eigen auto naar het vliegveld? Shoppen op parkeerplaatsen kan serieus geld schelen, als je bereid bent je auto een paar km verder weg te zetten en je door een (prive)pendelbusje naar het vliegveld te laten vervoeren.

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:37

Even twee minuten gezocht ter voorbeeld; in Thessaloniki al meerdere appartementen gevonden voor +- 360 euro voor 5 nachten en een vlucht voor 250 retour. Duurdere apartementen zijn wellicht mooier, maar ook deze ziet er prima uit en had een eigen keuken. En appartement kosten kunnen natuurlijk gedeeld door twee.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:56

laura1987 schreef:
kimberly1995 schreef:
Je kan het zo goedkoop en duur maken als je ze wilt, want alleen binnen de landen en accomodaties zijn al gigantische prijsverschillen.

Kijk inderdaad gewoon eens via een site naar verschillende landen, dan zie je al wat het kost. Mijn vriend en ik zijn een week naar Corfu, Griekenland geweest voor nog geen € 500,- per persoon. Heb je het dan luxe? Nee. Als je het ultra luxe wilt ben je voor hetzelfde zo maar € 1500,-/ € 2000,- per persoon kwijt.

Het hangt er ook vanaf wanneer je gaat he.
Was het €500 in het hoogseizoen?

Ja rond 20 augustus (in 2023). Een studio met kookplaatje, badkamer, zwembad, op loopafstand van de boulevard en het strand.