Vakantie met hond, wat allemaal te regelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

komone

Re: Vakantie met hond, wat allemaal te regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:51

Inderdaad gewoon Malmö invullen. En je hoeft het ook niet actief zelf te laten zien bij de douane. Alleen als je wordt aangehouden en ze er naar vragen. Ik denk niet dat het een ramp is wanneer je niet precies bij Malmö het land in komt. Het gaat er alleen maar om dat je hond is aangemeld.

Wanneer je naar Noorwegen gaat moet je trouwens wel zelf naar de douane en het paspoort laten zien. Daar zijn ook strenge ontwormingsregels. Maar dat is voor Zweden niet van toepassing.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 21:05

Goh, ik heb ook nog maar net de hond geregistreerd. We zijn nu 2 weken terug. Ik denk dat ik ook Malmo ingevuld heb, ik weet het zelfs niet meer zo goed. We zijn nergens gecontroleerd geworden.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 22:02

Ah oké dat stelt me wel gerust. Ik heb zojuist ook alles ingevuld en heb Malmö ingevuld.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:30

Wat goed dat ik dit topic net tegenkwam. Wij gaan ook met de hond naar Zweden.
Een gezondheidsverklaring heb ik ergens in mei al gehaald bij de dierenarts.

Ik heb via Airbnb twee huizen geboekt. De eerste heeft geen afgesloten tuin dus ze gaat gewoon aan een lange lijn. Daar heeft ze geen problemen mee. Het tweede huis heeft een afgesloten terras.

We gaan eerst naar Denemarken via Puttgarten. Een overtocht van drie kwartier. Dan kan ze mooi in de auto blijven liggen. Een kaartje voor de tolbrug heb ik al. Dus ik kan gewoon doorrijden ivm kentekenherkenning.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 22:47

karijn schreef:

Ik heb via Airbnb twee huizen geboekt. De eerste heeft geen afgesloten tuin dus ze gaat gewoon aan een lange lijn. Daar heeft ze geen problemen mee. Het tweede huis heeft een afgesloten terras.

We gaan eerst naar Denemarken via Puttgarten. Een overtocht van drie kwartier. Dan kan ze mooi in de auto blijven liggen. Een kaartje voor de tolbrug heb ik al. Dus ik kan gewoon doorrijden ivm kentekenherkenning.

Wat leuk! Veel plezier alvast.

Wij hebben geen afgesloten tuinen bij onze huisjes geloof ik, dus hier sowieso aan de lange lijn.

Ondertussen hebben wij ook een kaartje voor de tolbrug tussen Denemarken en Zweden. Op de terugweg gaan we met de boot terug, korte overtocht van 20 minuten maar. Voor de andere tolbrug konden we geen tickets kopen online.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 07:57

karijn schreef:

Is het de allereerste keer dat je hond met een overzet meegaat? Mijn persoonlijke keuze zou zijn de hond niet in de wagen te laten maar mee te nemen naar boven. Ik ken verschillende honden die -ondanks dat ze gewend waren alleen in een auto voor zelfs langere tijd te blijven- behoorlijk getraumatiseerd waren daardoor.

En, niet vergeten je hond te registreren. Dat kan vooraf online.

Veel plezier !

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 12:39

Ze is al geregistreerd. Ze heeft al eens een half uur alleen in de auto gezeten. Ze gaat gewoon rustig liggen slapen. We zien wel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:45

De geluiden en bewegingen op een schip zijn anders dan aan wal.