[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hummer14

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 12:09

Ik volg ook weer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 12:38

Ha die hummer, gezellig dat je er weer bij bent!

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:16

Ik volg ook weer in stilte mee verder!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 14:37

Natuurlijk volg ik je weer en lees mee én af en toe reageer ik. Gezellig weer een nieuw topic!! *\o/*

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 16:07

Wat gaaf gewoon 500 pagina's en dus een nieuw topic. Ik lees altijd graag in stilte mee met jullie avonturen <3 en kom uiteraard nu ook weer volgen *\o/*

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 17:33

Ha Love Mirra, RocyMax en Dancy 200, wat gezellig dat jullie er ook weer allemaal bij zijn! Ik ben het filmpje van deze week aan het maken, stay tuned ...

laurenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 17:56

Ja hoor, ben er ook nog steeds ✅

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 18:06

Onze laatste hond was 10 toen we haar uit het asiel haalden, ze was heel angstig en nerveus. Als je naar haar keek lag ze al op haar rug bv, border collie, kunnen toch erg nerveus zijn natuurlijk. Maar was zo triest, baasje was overleden, was maar een dag in t asiel geweest maar ze wilde zo graag met ons mee, want ze vond het vreselijk daar.
Het is ons gelukt om haar nog een paar fijne jaren te geven en ze was haar angst helemaal kwijt.
Dus met zozo kan het best goed komen, hij is jong zat en bij jullie komt dat zeker goed. Ik vind hem helemaal geweldig, fijn dat hij bij jullie is.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 18:24

Ook ik lees weer mee.
Zeker ook omdat ik toch wel een band met Frankrijk heb. En weer snel richting Lot et Garonne hoop te gaan.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 18:29

Sommige honden zijn van nature ook gewoon wat angstiger. Zozo zal idd niet veel gewend zijn van z'n vorige plekje maar t kan ook een beetje de aard van het beestje zijn.

Hier loopt een briard (Franse herdershond) van 1,5 ong. Ik kan werkelijk alles met haar doen, ook over haar heen buigen, gek doen etc. Voor ons gezin de beste hond die we ons kunnen wensen. Ik vertrouw haar echt 100% met m'n kinderen. Die zijn echt onderdeel van haar roedel. Er hoeft er maar 1 een chillplekje te maken en ze ligt erbij.
Maar vreemden moet ze niks van hebben, benadert ze met een grote boog. Andere mannen, rare geluiden etc, is allemaal toch niet zo leuk. Vuurwerk daarentegen taalt ze niet naar.
Nu een aannemer in huis, daar is de 3 weken geleden van geschrokken, nou die is nog steeds spannend, ondanks koekjes, spelletjes etc.
Ik laat haar nu ook vaker koekjes krijgen etc om dat er een beetje uit te halen. Maar echt dapper wordt ze denk ik nooit en ik weet vanaf 8 weken precies wat er dagelijks met haar gedaan is...

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:20

*verplaatst steen* Gevonden!

Bijf vooral lekker schrijven, Mo, altijd leuk om te lezen :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 21:09

Hey en daar is Laurenta, leuk!

Hi Ikkeniet, Wat leuk dat je naar de Lot en Garonne gaat, als je een beetje verder af zakt, kom je maar een bakkie doen.

Hoi MoriMann, LOL, verplaatst steen, hahaha, ik hoorde al een plof ...

@Assebassie, wat lief dat jullie dat voor je border hebben kunnen betekenen! En ook lief dat je vindt dat Zozo het hier goed gaat doen. Komt vast goed!

@Muga, dat kan ook dat het in de aard van het beestje zit, net als bij jouw hond, wel heel fijn dat ze zo tof voor het gezin is! Mocht het bij Zozo zo zijn dat dat ook het geval is, dan moet ik hem maar helpen zo stoer mogelijk te worden.

Ik vind die blik van hem naar mij als die doosjes vallen om te smelten. Vrouwtje wat gebeurt er nu? Hahaha, kom op doorgaan, stoer! Zo liefEn het filmpje van wat we deze week uitgespookt hebben is live! Van Zozo hadden jullie al kunnen kijken, dat had ik speciaal verborgen voor jullie even online gezet, dat staat in verkorte versie in dit filmpje ook, dat moet je dan maar skippen.

https://youtu.be/hHvGRlmfsQo

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:20

Ook hier weer een stipje gezet!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 21:25

Gezellig Hagelslag.

Ik zag net dat er op het oude topic een slotje is gekomen. Dat vond ik toch wel heftig. Moest ff wat wegslikken.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:50

Snap ik. Een slotje is echt wel ‘een dingetje’. Maar we hebben allemaal echt enorm met je meegeleefd en meegelezen en gaan dat nu weer doen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 22:14

Nienkje_H schreef:
Snap ik. Een slotje is echt wel ‘een dingetje’. Maar we hebben allemaal echt enorm met je meegeleefd en meegelezen en gaan dat nu weer doen!

Da's lief! Komt omdat ik een onafgesloten gevoel heb, doordat ik het Tij niet heb kunnen keren, omdat Callas kreupel werd. Tja, dat zit tussen mijn oren, hoor. En ik had hat zo gaaf gevonden als ik het tij had kunnen keren ín dat topic, maar ja.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 23:04

Ohhh, das echt K.
Snap wel dat het onvoltooid is, met Callas haar kreupelheid. De eventuele oplossing met haar (lastig knolletje, maar sensibel mooie, moeilijke pony) je uit handen is genomen.
Ze is denk ik, gewoon (een van je) spirit-ponies. Oh wat een geweldig, fantastisch leven, incl. Spelen, liefde, uitdaging, zekerheid heeft zij bij jou gekregen. Dat is wat het is hoor. De ene knol krijgt een keurig leven en Calas krijgt een super-duper paardwaardig leven bij jou.
Zou ze bij mij en veel andere bokkers ook krijgen, maar bij jou echt in extrema. Met een leider (Pris), met een kudde op lekker gras en bewegingsvrijheid, met een mens dat elke dag kritisch naar iedereen kijkt. En goede afwegingen maakt.
Hoe Callas en de anderen paardjes ook verder leven: mooier dan dit wordt het niet voor een knollie!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 23:09

Volgens mij heb je een nieuwe spannende werktitel: Zozo, het tij keren. :+
Misschien lijken Callas en Zozo wel een beetje op elkaar, qua nieuwsgierigheid en enthousiasme in ieder geval.. Hopelijk lukt het met het hondje wel om het echt op te lossen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 23:27

Nienkje_H schreef:
Ohhh, das echt K.
Snap wel dat het onvoltooid is, met Callas haar kreupelheid. De eventuele oplossing met haar (lastig knolletje, maar sensibel mooie, moeilijke pony) je uit handen is genomen.
Ze is denk ik, gewoon (een van je) spirit-ponies. Oh wat een geweldig, fantastisch leven, incl. Spelen, liefde, uitdaging, zekerheid heeft zij bij jou gekregen. Dat is wat het is hoor. De ene knol krijgt een keurig leven en Calas krijgt een super-duper paardwaardig leven bij jou.
Zou ze bij mij en veel andere bokkers ook krijgen, maar bij jou echt in extrema. Met een leider (Pris), met een kudde op lekker gras en bewegingsvrijheid, met een mens dat elke dag kritisch naar iedereen kijkt. En goede afwegingen maakt.
Hoe Callas en de anderen paardjes ook verder leven: mooier dan dit wordt het niet voor een knollie!

Je hebt helemaal gelijk hoor, lief van je, het zit tussen mijn oren. Dank voor al je complimeten. Ik denk dat de dieren het hier best oké hebben, dank je. Ik ben blij dat ik haar nog heb en dagelijks kan genieten van haar beauty!

senna21 schreef:
Volgens mij heb je een nieuwe spannende werktitel: Zozo, het tij keren. :+
Misschien lijken Callas en Zozo wel een beetje op elkaar, qua nieuwsgierigheid en enthousiasme in ieder geval.. Hopelijk lukt het met het hondje wel om het echt op te lossen.

hahaha, ja, dat zou ook een leuke titel zijn. Maar voor een ander topic dan. Ik denk inderdaad dat het soortgelijke karakters zijn. Hmm. Dan hoop ik maar dat ik beter honden kan helpen, want met Callas was het me niet zo goed gelukt...

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 00:08

Ik volg ook weer :-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 00:09

Hey leuk Algato! Gezellig.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 11:54

Knappe Callas in uitgelicht!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 12:17

manja39 schreef:
Knappe Callas in uitgelicht!

Nou! Wat leuk dan, had ik niet eens gezien, dank voor het melden Manja!

En dank voor degene die heeft getipt!

Afbeelding

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:01

Wat een pruik heeft ze he..
En miniatuurhuisjes, ik vind ze heel gaaf om te zien, maar ik maak ze zelf niet. Ik heb al teveel hobbies en te weinig ruimte :D Maar ik vind het kunstig hoe je ze maakt.

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:34

Ha Mo, ja dat is zeker heel lang geleden. In de tijd dat Callas en de andere paardjes, begonnen met hun kriebels.
Eventueel later weer emigreren maar dan naar Frankrijk, zit er zeker in. Mijn man, 'n regte Afrikaner' leek Frankrijk helemaal niks! Totdat we afgelopen zomer, alleen maar via de kleine weggetjes, van Portugal naar Nederland zijn gereden, en weer terug. Toen is hij 'verlief geraak' op Frankrijk en verteld hij iedereen hoe mooi het daar is. Dus...wie weet drinken we later nog eens samen een wijntje.
Emigratie topic zal ik eens opzoeken. Jij in ieder geval heel veel geluk en liefde. En ik blijf weer stilletjes volgen.