Zonvakantie februari hulp nodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:36

Je kunt wel rechtstreeks vliegen met tui vanuit Amsterdam en Brussel. Wij gaan in mei weer en vliegen dan ook rechtstreeks heen. Vanuit Brussel is de vliegreis voor 2 personen 761 euro totaal goedkoper in de periode dat wij willen gaan.

marije1109

Re: Zonvakantie februari hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 21:57

Dank je wel voor alle reacties, ik lees ze allemaal. Kaapverdië heb ik ook gezien, maar hoorde dat het daar erg waaide?
Budget is een indicatie, willen graag ontspannen, misschien snorkelen of iets doen/zien en opwarmen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 22:38

Moah kan, meestal dat het dan in de avond wat frisser is, maar overdag valt dat nog wel mee. Het zal ook wel verschil maken op welk eiland en aan welke kant je zit :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 23:25

Ja het waait wat harder op Kaapverdie, maar dat is juist lekker als je in de zon ligt. Je moet alleen goed blijven smeren om niet te verbranden en door de wind mag je vaak niet de zee in. Ik ben een koukleum naar zelfs in de avonden heb ik geen vestje ofzo nodig gehad. Was nog prima te doen. Nu is het weer in de periode dat wij zijn geweest wel iets beter dan in februari.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 09:28

Heb je iets kunnen vinden ts?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:53

Wij zijn op zoek naar een weekje zon in april en neigen nu naar Egypte, zie dat dat hier ook regelmatig aangeraden wordt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:15

Ja dat ligt er maar net aan wat je wilt. Verwacht geen cultuur of bijzondere dingen te doen buiten je resort. Behalve snorkelen :P

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:20

Dat klinkt precies zoals wij die dagen willen besteden :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:22

Wat mij betreft is die onderwaterwereld in Egypte zo onwijs mooi dat ik geen andere bezigheden buiten het resort om hoef te doen. Heerlijk wat in de onderwaterwereld ronddwalen en relaxen, zonnetje erbij.. super.

Afbeelding

Maar toch wat moois gedaan afgelopen december!
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:27

Druif_01 schreef:
Dat klinkt precies zoals wij die dagen willen besteden :D

Nou dan zou ik meteen boeken haha. Kijk even welke resorts een 'huisrif' hebben waarbij je gewoon vanuit het resort al kan gaan snorkelen. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:29

_irene_ schreef:
Senegambia Beach in Gambia is een mooi hotel/resort. Aan het strand en dichtbij de ‘strip’ met allemaal restaurantjes. Het is een stukje vliegen, maar voordeel is wel dat het tijdsverschil maar een uur is.

Wij zijn hier ooit met de kinderen geweest eind februari.
Gemiddeld 30 graden en een leuk resort, zeker als je gaat om een beetje te zonnen en te relaxen.
Wij hebben toen wel wat excursies gedaan.
Ik vond het toen heel goedkoop, maar is wel al 16-17 jaar geleden.

Ik ga de laatste jaren vaak in februari/maart naar Tenerife, altijd mooi weer gehad, wel 's avonds fris en de zee kan ruw zijn.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 14:55

We hebben geboekt en ik heb even gelezen: er zit inderdaad een huisrif bij!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 00:27

Nog niets geboekt we zijn er nog niet uit, ben bezig met Egypte en Gambia. Wordt vervolgd!

_irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:02

Ben benieuwd waar jullie uiteindelijk voor gaan kiezen :) Als je nog vragen over Gambia hebt, dan laat maar weten!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 00:17

Mocht iemand recent in Gambia zijn geweest en tips hebben qua mooi hotel/resort etc alle tips zijn welkom.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 01:29

https://www.tui.nl/senegambia-beach-509 ... IaEALw_wcB

Wij zaten hier.
Ik vond het strand heerlijk, maar dat was veel breder dan op de foto's.
Iedere dag kwamen apen uit het bos, die kon je voeren. In de middag kwamen er gieren op het resort, die kregen eten.
Er zijn veel vogels, die daar overwinteren.
Wij zijn een keer 's morgens heel vroeg met een fluisterboot de mangroven in geweest. Onderweg kregen we een heerlijk ontbijt, waar de apen op het dak zaten.
Daarna zijn wij naar het Nationaal Park geweest.
De beroemde Crocodile Pool, vond ik wel bijzonder.
Mijn dochters waren een dagje ziek (waarschijnlijk van de malariapillen) en mijn man is toen alleen met een gids naar de markt in Serrakunda geweest.
De mensen zijn vriendelijk, maar er wordt wel veel gebedeld of om geld of kleding gevraagd.
Wij hadden schoolspullen om uit te delen meegenomen.
Wij hadden toen een heerlijke vakantie en zeiden dat we zeker nog eens terug zouden gaan, maar we zijn nooit meer geweest. Waarom, weet ik eigelijk niet.

_irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 23:18

Ja Senegambia zou ik ook aanraden. Alweer een aantal jaar geleden dat ik in Gambia was en we zaten toen in een ander hotel, maar hebben daar een bezoekje gebracht. Zag er heel mooi uit allemaal en lekker dicht bij de straat met restaurantjes. African Queen was bijvoorbeeld leuk om te eten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 04:15

Earth schreef:
Moah, het kan maar het is echt niet zo boeiend. Je kunt quad of jeep rijden door de duinen, naar een bedoeïenen dorp gaan, een dagje de stad in gaan. Maar dat is echt niet zo boeiend allemaal. := De stad voelde ik me ook niet veilig, ze staan daar met dikke wapens op elke hoek van de straat. Je kunt een dagtrip doen naar Caïro maar dat is ook echt heftig, om 4 uur 's nachts de bus in, 6 uur rijden door de woestijn, dan een paar uur daar in de hitte en dan weer 6 uur terug.
Dus nee, qua activiteiten is het niet zo bijzonder. Je kunt er wel heel goed snorkelen en duiken enzo. Dat is de enige reden dat ik naar Egypte zou gaan :P

Je bent duidelijk op de verkeerde plekken geweest. Egypte zou ik wel het meest verrassende land willen noemen waar ik geweest ben. Alleen die kuststrook waar oa Hurghada ligt is doodsaai. Dat is waarschijnlijk waar jij bent geweest. Wel apart dat je op basis daarvan een heel land denkt te kunnen beoordelen dat 45 keer zo groot is als Nederland :P
Als je naar een toeristisch resort gaat, kun je verwachten dat er verder weinig boeiends te doen is. Dat is overal zo, ze sturen de toeristen naar de stomste plekken. Punta Cana in de Dominicaanse, Sal op Kaapverdië, Varadero op Cuba, overal hetzelfde verhaal. Daar kies je zelf voor als je zo'n resortvakantie boekt

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:38

Wij hebben inderdaad ook bewust voor een resortvakantie gekozen in Egypte, juist omdat we even een paar dagen helemaal niets willen doen. Normaal zijn wij wel van dingen doen en zien tijdens onze vakantie, maar nu even een paar dagen niet, dan lijkt zo’n resort me helemaal prima.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 11:45

Druif_01 schreef:
Wij hebben inderdaad ook bewust voor een resortvakantie gekozen in Egypte, juist omdat we even een paar dagen helemaal niets willen doen. Normaal zijn wij wel van dingen doen en zien tijdens onze vakantie, maar nu even een paar dagen niet, dan lijkt zo’n resort me helemaal prima.

Dat is ook inderdaad helemaal prima maar ik reageerde ook op iemand die dus wel in zo'n resort ging zitten op de meest lelijke plek in Egypte, en dan maar blijft herhalen dat Egypte niet zo interessant is. En dat is gewoon absoluut niet waar. Er is juist aanzienlijk meer te doen en zien dan in andere landen. En dan worden mensen dus ontmoedigd door iemand die zelf heeft gekozen voor dat resort, maar dan vervolgens gaat klagen over dat het land saai zou zijn

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:02

Ik zou het überhaupt enigzins kortzichtig vinden als je een land niet kiest om te bezoeken, omdat 1 iemand zegt dat er niets te beleven is. Ik neem aan dat je zelf ook wat verder vooronderzoek doet, maarja, wie ben ik?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:41

Druif_01 schreef:
Ik zou het überhaupt enigzins kortzichtig vinden als je een land niet kiest om te bezoeken, omdat 1 iemand zegt dat er niets te beleven is. Ik neem aan dat je zelf ook wat verder vooronderzoek doet, maarja, wie ben ik?

Nou het zal je nog verbazen. Best wel veel mensen hebben geen idee wat ze aan het doen zijn. Dat is ook waar die reisorganisaties op binnenlopen

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:17

Sorry mijn mening was iets kort door de bocht inderdaad. Er is veel moois te zien, maar niet perse als je in een resort gaat zitten :P Maar ieder zijn smaak natuurlijk. Het kan ook zijn dat je het leuk vindt om in zo'n saai resort te zitten. Maar voor een ontzorgende vakantie is het zeker wel geschikt. Zeker als je een mooi rif voor de deur hebt liggen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:48

Tegenwoordig is het ook nog niet zo moeilijk om iets te te vinden over wat er ergens te zien/ doen is.
Vroeger, voor het internet er was, was dat lastiger.