Kabayo schreef:Bedankt allemaal voor alle tips! Heb ze allemaal gelezenErg fijn al die ervaringen
Ik heb inmiddels die Deryan Airtraveler besteld zodat ze een slaapzakje heeft en een soort stoel op schoot. Ik heb een buggy gekocht voor op het vliegveld. Al kan die niet mee als handbagage. Hoop niet dat ik er met het uitladen lang op hoef te wachten.. Wat is jullie ervaring er mee?
Als je bij het inchecken van je koffers aangeeft dat de buggy mee gaat naar de gate en daar geladen zal moeten worden, dan krijg je een label met een speciaal roze label erbij/ er aan. Een zgn 'Gate Delivery' label. Dit betekent dat de buggy bij de gate zal worden geladen en bij aankomst op bestemming (en op evt tussenbestemmingen waar ze dat doen, Parijs doet dat bvb niet) ook weer bij de gate (vaak halverwege de brug) naar boven toe komt. Dan hoef je dus niet te wachten op je buggy bij de speciale bagage (wat vaak lang duurt).
Gaat er wat mis en wordt de buggy wel per ongeluk met de rest van de bagage mee gestuurd, of vergeet de passagier de buggy bij aankomst bij de gate mee te nemen, dan komt hij vaak op de band voor afwijkende bagage en dat duurt vaak wel langer (vaak wordt afwijkende bagage pas geleverd ná de reguliere koffers).