Reizen met een baby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 16:13

Kabayo schreef:
Bedankt allemaal voor alle tips! Heb ze allemaal gelezen :D Erg fijn al die ervaringen

Ik heb inmiddels die Deryan Airtraveler besteld zodat ze een slaapzakje heeft en een soort stoel op schoot. Ik heb een buggy gekocht voor op het vliegveld. Al kan die niet mee als handbagage. Hoop niet dat ik er met het uitladen lang op hoef te wachten.. Wat is jullie ervaring er mee?

Als je bij het inchecken van je koffers aangeeft dat de buggy mee gaat naar de gate en daar geladen zal moeten worden, dan krijg je een label met een speciaal roze label erbij/ er aan. Een zgn 'Gate Delivery' label. Dit betekent dat de buggy bij de gate zal worden geladen en bij aankomst op bestemming (en op evt tussenbestemmingen waar ze dat doen, Parijs doet dat bvb niet) ook weer bij de gate (vaak halverwege de brug) naar boven toe komt. Dan hoef je dus niet te wachten op je buggy bij de speciale bagage (wat vaak lang duurt).
Gaat er wat mis en wordt de buggy wel per ongeluk met de rest van de bagage mee gestuurd, of vergeet de passagier de buggy bij aankomst bij de gate mee te nemen, dan komt hij vaak op de band voor afwijkende bagage en dat duurt vaak wel langer (vaak wordt afwijkende bagage pas geleverd ná de reguliere koffers).

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 17:07

Wat een heldere uitleg! Bedankt!

Ik heb alleen handbagage, van die kleine koffers. Maar die moeten ook ingecheckt worden toch?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 18:25

Kabayo schreef:
Wat een heldere uitleg! Bedankt!

Ik heb alleen handbagage, van die kleine koffers. Maar die moeten ook ingecheckt worden toch?

Handbagage hoeft op een lange vlucht met zo'n groot vliegtuig niet ingechecked te worden, maar dan zal je toch even langs de check-in balie moeten lopen om alleen je kinderwagen te laten labelen...

Kabayo

Re: Reizen met een baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 18:40

Oke. Dankje!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 13:48

Wij hebben dezelfde reis gemaakt dit jaar. Onze kinderen (3 jongens) zijn 22 uur wakker geweest. Dus ook dat kan nog. We lieten hem regelmatig even door t gangpad kruipen Wat mij onwijs tegenviel, de hoeveelheid maaltijdenpotjes in canada. Er was amper keus. Dus geen schap vol olvarit achter spul. Maar de keuze uit 2 soorten. Achteraf had ik dus meer mee willen nemen.

Knijpfruit telt als babyvoeding, die hadden wij dus mee als handbagage. Ideaal!

We hadden zo'n geluiddempende festival koptelefoon voor de baby mbt opstijgen en dalen maar hij had gewoon nergens last van dus terugreis niet eens gebruikt.

Buggy? Amper gebruikt. Ja voor onze 4 jarige. De baby wou getild worden en zelfs niet in de draagzak. Dus we hebben ons suf gesjouwd.
Onze buggy paste in t handbagage vak.

Wij werden opgehaald door familie en dat was zooooo ideaal: alle 3 autostoeltjes hadden ze geregeld onderling. Toen we de huurauto ophaalden konden we de stoeltjes zo overzetten. Drukte wel de kosten! Huurauto ook buiten de luchthaven geregeld.

Ik zou het zo weer doen! Met 3 jonge kinderen reizen viel mij echt 100 procent mee. Maar we hadden ons wel ingesteld op t ergste haha dat hielp ook

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 15:05

Wij hadden een tweede hands maxi cosi gekocht voor twee tientjes en de bedoeling was die achter te laten of weg te geven. (Huren bij auto was tien euro per dag… en dan krijg je ook een flink gebruikte stoel) Maar is uiteindelijk mee naar huis gegaan, wantja aan wie doneer je dat op het vliegveld :))

En buggy dezelfde ervaring als hierboven. Mee naar gate en ook direct bij uitstappen terug gekregen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 15:23

Ik heb geen kinderen maar ik ben wel bekend met oorproblemen, op mijn allereerste vlucht heb ik ontzettend veel pijn gehad en ben ik 2 dagen hartstikke doof geweest. Toen pas ben ik er achter gekomen dat ik dus niet kan klaren, ik kan het fysiek niet. Keivervelend.
Mijn tip zou daarom echt zijn om, indien mogelijk, je baby's oren te laten checken bij de huisarts. Is alles goed open? Dan zal je baby waarschijnlijk minder snel beginnen te huilen, want geloof me, als het dicht zit, doet het echt ontzettend veel pijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 15:51

Kabayo schreef:
Mairead wat fijn een ervaring vanuit de vliegtuigmaatschappij. Ik vlieg met KLM en heb deze stoelen. Met opzet de dure stoelen gekozen voor meer ruimte bij de benen. Dan kan ze evt nog op de grond slapen/spelen.

Niet op de grond laten slapen ivm luchtcirculatie. Ik heb op die manier bijna mn kind onderkoeld gehad.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 16:45

Ik bedenk me nu ineens trouwens dat wij zo’n opblaas ding hadden die tussen de stoelen kan en daardoor het zitvlak vergroot. M’n dochter in haar slaapzak gehesen en daar heeft ze heerlijk op geslapen. Dat ding was 20 euro ofzo. Was van Wick wings!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 19:54

Lizz schreef:
Wij hadden een tweede hands maxi cosi gekocht voor twee tientjes en de bedoeling was die achter te laten of weg te geven. (Huren bij auto was tien euro per dag… en dan krijg je ook een flink gebruikte stoel) Maar is uiteindelijk mee naar huis gegaan, wantja aan wie doneer je dat op het vliegveld :))

En buggy dezelfde ervaring als hierboven. Mee naar gate en ook direct bij uitstappen terug gekregen.

Mijn ervaring is ondertussen dat je hem niet altijd gelijk terug krijgt en af en toe even moet wachten. Blijkbaar waren wij te ongeduldig :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:12

Jennyj01 schreef:
Sannens schreef:
Verder hadden we een eigen stoel voor haar geboekt. Ik zag dat een andere bokker zei dat ze met 1,5 jaar daar te jong voor zijn, maar zo lang je betaalt kan natuurlijk alles! Wij vonden dat erg fijn vanwege lange vlucht (naar Los Angeles) met een 1,5 jaar oud kindje.

Dit is de beste tip die langs is gekomen. Ik ben net weer terug van een een “wereld” reis en heb weer vol verbazing naar dat gedoe met die kleine kinderen gekeken. Kind moe, ouders moe, geen ruimte. Dit is de basis voor ergenis.

Je zal er idd maar naast zitten. Is me gelukkig nog nooit overkomen maar ik vervloek het kind en de ouders 8 rijen verderop al als er gekrijst wordt :+ En al helemaal als ze op de rij achter je zitten met zo'n etter op schoot die de hele tijd tegen je stoel aantrapt. En dat die moeder dan na 6 keer kwaad achterom kijken nog steeds denkt dat iedereen verliefd is op haar baksel :n
Had er nog niet eens over nagedacht dat het kan gebeuren dat je er naast komt te zitten, laat staan dat het over je heen kotst %) jeetje.. wat heb ik eigenlijk een mazzel gehad tot nu toe tijdens vluchten :D :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:31

Neusspray mee hadden we wel. Kan ook helpen om de druk te verminderen.

Wij hadden de baby gewoon op schoot. 1 baby en 3 volwassenen is wel relaxed, wij waren met 2 volwassenen en 3 jonge kids, dus ff rust zat er niet in. Ik vond het mega onhandig met eten: hij graaide natuurlijk graag! Maar gelukkig had ik een dieetmaaltijd voor mijzelf. Was echt ideaal. Ik kreeg ruim als eerste mijn maaltijd en als ik t op had kreeg mijn man de reguliere maaltijd en konden we zo perfect afwisselen. Konden we relatief oke nog eten

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:29

Het kan ook handig zijn om van te voren eten te reserveren. Dan krijg je vaak ook een speciale baby maaltijd, gewoon een Olvarit potje.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:45

Dorine92 schreef:
Je zal er idd maar naast zitten. Is me gelukkig nog nooit overkomen maar ik vervloek het kind en de ouders 8 rijen verderop al als er gekrijst wordt :+ En al helemaal als ze op de rij achter je zitten met zo'n etter op schoot die de hele tijd tegen je stoel aantrapt. En dat die moeder dan na 6 keer kwaad achterom kijken nog steeds denkt dat iedereen verliefd is op haar baksel :n
Had er nog niet eens over nagedacht dat het kan gebeuren dat je er naast komt te zitten, laat staan dat het over je heen kotst %) jeetje.. wat heb ik eigenlijk een mazzel gehad tot nu toe tijdens vluchten :D :D

Ach, op een vlucht vanuit Rio de Janeiro had ik een zwangere vrouw met een zoontje van hooguit 3 jaar naast mij zitten.
Ik zat bij het raam, het kleintje naast mij en de moeder daarnaast.

Vlak na het opstijgen was de kleine jongen idd aan het huilen, zodra het mocht is de moeder met hem gaan lopen en heeft een tijdje op het toilet gezeten.
Daarna was hij rustig. En echt ideaal, zo'n kleintje gebruikt zijn beenruimte niet, dus ik had extra veel beenruimte naar opzij toe.

Het hoeft allemaal niet zo'n drama te zijn, een klein kind naast je hebben in een vliegtuig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 23:48

Marije_jiplover schreef:
Ach, op een vlucht vanuit Rio de Janeiro had ik een zwangere vrouw met een zoontje van hooguit 3 jaar naast mij zitten.
Ik zat bij het raam, het kleintje naast mij en de moeder daarnaast.

Vlak na het opstijgen was de kleine jongen idd aan het huilen, zodra het mocht is de moeder met hem gaan lopen en heeft een tijdje op het toilet gezeten.
Daarna was hij rustig. En echt ideaal, zo'n kleintje gebruikt zijn beenruimte niet, dus ik had extra veel beenruimte naar opzij toe.

Het hoeft allemaal niet zo'n drama te zijn, een klein kind naast je hebben in een vliegtuig.

Zelfde ervaring met kinderen en baby's van Antilianen... die hoor je ook nooit langer dan 5 minuten op een vlucht van 9 uur.

Zou bijna denken dat het aan de afkomst ligt. Want twee jaar terug zat ik op een vlucht van amper drie kwartier. Een kinder achter me dat debiel liep te doen (mij in mijn rug beuken en niet denken dat die ouders er ook maar iets van zeggen) en ouders naast me die meteen gingen lopen zodra we opgestegen waren, want dat kind had de luier vol gescheten :r
Dit waren Fransozen geloof ik. Nu was dit wel een el cheapo vlucht uiteraard... En het was 1 januari, ik was om kwart over 4 op bed gekomen en moest om kwart over 9 alweer vliegen. Dus ik kon dit allemaal ook wel zeeeeeeer goed verdragen. NOT :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 03:46

carika schreef:
Het kan ook handig zijn om van te voren eten te reserveren. Dan krijg je vaak ook een speciale baby maaltijd, gewoon een Olvarit potje.

Omdat kind bij mij op schoot zat kon dat niet. Maar we hadden zelf olvarit meegenomen, hadden ze fijn opgewarmd. Ideaal :)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:00

Ik heb pas met mijn toen 10 maanden oude baby gevlogen (4-5 uur). Er zijn al veel goede tips gegeven! Voor entertainment onderweg, waren van die window spinners een groot succes. Ik had ook nog wat ander nieuw speelgoed bij. Verder zou ik niet moeilijk doen in het vliegtuig, mijn baby kijkt bijna nooit tv of filmpjes, maar voor tijdens de vlucht had ik een uur filmpjes van Bumba gedownload.

Ook als het allemaal minder vlot loopt dan je had gehoopt en je baby moet veel huilen, probeer het los te laten. Mijn baby is echt ontzettend gemakkelijk en een heel goede slaper, maar toch heeft hij best wat gehuild bij de terugvlucht door vermoeidheid (heenvlucht ging top zonder huilen!), maar hij wilde ook echt niet slapen. Achteraf had ik minder moeten proberen hem in slaap te krijgen, want dat zorgde alleen maar voor meer frustratie en gehuil. Medepassagiers waren trouwens ontzettend vriendelijk hoor, maar ik vond het toch allemaal heel vervelend.

Drinken bij opstijgen en landen is ook een goede tip, maar begin zeker niet te vroeg met het flesje. Het verbaasde ons hoe lang het eigenlijk nog duurt voordat je daadwerkelijk opstijgt, als ze beginnen met rond te rijden. Ons flesje was dus al op voordat we waren opgestegen, gelukkig hadden we ook knijpfruit bij.

Veel succes en plezier!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 13:18

Bedankt nog voor de aanvullende tips

Pfff over 4 weken is het al zo ver. Heel veel zin in maar ook steeds "oh nee wat als ze huilt, etc". Ik moet het loslaten iknow maar ja..

De deryan slaapmatrasje wat ook als stoel kan hebben we tenminste. Zal nog even een nieuwe speen halen. Deze is bijna versleten. En van die oorbescherming. Kan wat mij betreft ook tweedehands.

Leuk al die voorbereidingen! Donderdag moet ze om pasfoto's en Paspoort aanvragen!
Hier nog een foto van de dame

Afbeelding
Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:47

Wat ik mij nog bedacht is dat wij deze mee genomen hadden en die oortjes gedruppeld voor het opstijgen en landen.
https://otalgan.nl/producten/oordruppels/

Heb het bij mezelf ook gebruikt en het verdoofd gewoon.
Had de tip van de huisarts gekregen.

Koptelefoon niet gebruikt, de ruis in het vliegtuig was net witte ruis dus daar had ze geen last van met slapen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 17:31

Nou, donderdag is het zo ver. Spannend

Ik wil graag 2 fruithapjes en 2 potjes warm eten voor haar meenemen. Mag dit gewoon in de babytas? Moet ik dat ergens aangeven?

En jullie adviseren sunnycars, en we hebben daar ook een auto gereserveerd. Alleen m’n broer (die gaat huren) heeft alleen een Nederlands rijbewijs. Moeten we morgen dan alsnog naar de anwb winkel om een internationaal rijbewijs mee te nemen?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 20:12

Kabayo schreef:

Ik wil graag 2 fruithapjes en 2 potjes warm eten voor haar meenemen. Mag dit gewoon in de babytas? Moet ik dat ergens aangeven?

En jullie adviseren sunnycars, en we hebben daar ook een auto gereserveerd. Alleen m’n broer (die gaat huren) heeft alleen een Nederlands rijbewijs. Moeten we morgen dan alsnog naar de anwb winkel om een internationaal rijbewijs mee te nemen?

Nee eten mag je gewoon mee aan boord nemen. Dus daar hoef je niks mee te doen. In het ergste geval wil de douane het testen en zullen ze het open draaien. Maar meest waarschijnlijk interesseert het ze niks haha.

Qua rijbewijs geen idee hoe het is qua regels daar.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 12:46

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:53

Kabayo schreef:

Bij ons moest het uit de tas en getest worden. Kwam hij terug met een dichte pot: sorry is babyvoeding, mag zo mee :’)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 03:19

Bedankt nog voor de gegeven tips! Ik heb ze wel gelezen maar m’n hoofd was te druk haha

De reis ging echt heel goed. Alleen het dalen wel huilen. Maar fijn, dat mag. Ze heeft 2 uren geslapen en verder vooral mensen kijken. Dus echt dood en dood op. Toch nog opgebleven tot (hier) 20u. Eenmaal het bed geroken plat :z Nu hopen dat ze lekker de nacht doorslaapt maar dat verwacht ik wel
Afbeelding
Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:48

Ach gut, die rode wangetjes <3
Gaat het goed TS, is ze beetje gewend, ook aan het tijdverschil? ( geen idee hoeveel dat is )