Dat zouden we nog even bekijken. Hopelijk is het niet te ver weg voor mij want ik wil mijn vriendinnetje graag bezoeken Alleen mijn lijf werkt niet altijd mee waardoor lange autoritten niet te doen zijn.
vikki
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-25 18:32
We gaan 27 februari rijden en dan hebben we de afspraak bij de notaris op 28 februari. Nog het even het huis door lopen of er geen gekke dingen zijn gebeurd en dan hebben we de sleutels .
Ik heb er echt zin in om op mijn gemak te gaan neuzen en de inventaris op te nemen . Leuk om te gaan ontdekken wat er achter alle deurtjes te vinden is...
Ik ben echt jaloers dat jullie al zo snel de sleutel krijgen. Ik wil ook! Tot die tijd maar met jullie mee genieten. Dus ook ik hoop op veel foto's en updates.
vikki
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-25 20:11
Vliegen naar Parijs, een nachtje in een comfortabele hotel en dan de trein naar Chateauroux kan sowieso. Of misschien is vanuit Parijs misschien ook deb vlucht mogelijk naar Limoges, Chateauroux of Poitiers...
vikki
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-25 20:15
Tazzey schreef:
Wat fijn dat het toch zo snel lukt! En zonder afkopen? Dan even snel uitzoeken of er een vliegveld in de buurt is dan komen we jullie paleisje bewonderen.
Zonder afkopen . Vanuit Brussel geloof ik wel een vlucht naar Limoges, maar vanuit NL (nog?) niet. .
Wat hebben jullie een leuk huis gekocht. Je kan nu de dagen aftellen om erheen te gaan.
Wij hebben een huis in Sauveterre 82 geërfd van mijn ouders. Plan was om teverkopen, maar voeldeniet helemaal goed. Heb een stel fijne Nederlanders gevonden die het nu huren. We weten dat daar risico's aan vast zitten. Maar vlieg er 28februari heen. Weer even alles bekijken en door spreken. Dan nog een week daar vakantie houden. Zin in de Franse omgeving en mensen te spreken.
ooh! Wat leuk! Maar ook onwijs spannend! Heel veel plezier in jullie nieuwe woning!
vikki
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-25 15:02
We zijn inmiddels 8 dagen in bezit van de sleutels (en helaas weer onderweg naar NL).
Bij aankomst bleek dat letterlijk alles was achtergelaten; variërend van een hoop troep tot enkele leuke 'schatten' zoals 2 bakjes vol kleingeld (incl 1€ en 2€ munten), een NL OV chipkaart geldig tm 2029 met een leuk bedrag tegoed erop, nooit geopende sol de janeiro en sephora pructen (mijn buurmeisje blij!), dvd speler nieuw in doos, 2 dozen met een electrische onderdeken nog ongeopend, een streamingset (zo heb ik me laten vertellen) met microfoons, microfoonfilter en een doos met tripod, lampen, "paraplu's", 2 achtergronddoeken etc., een ongeopend draagbaar gasstel met 4 ongeopende gasflessen, 6 ongeopende noodslaapzakken en foliedekens en andere hiking spullen, kristallen, een kast vol boeken, spelletjes en weet ik wat nog meer. Maar ook 3 vuilniszakken en 7 verhuisdozen gevuld met zooi waar we niets aan hebben.
Kortom, een week met een hoop werk waarop we niet hadden gerekend. Alleen bezig geweest met ontspullen en aan schoonmaken (hard nodig!) amper toegekomen...
Gelukkig al wel leuke dorpsgenoten mogen ontmoeten en dankzij hen ook kennisgemaakt met iemand die lekker bij ons gaat poetsen, ze gaat beginnen met een deel cleaning van circa 12 uur (inschatting gemaakt samen).
Ons volgende tripje wordt hopelijk een stuk relaxter, en sowieso een stuk aangenamer arriveren. Dan gaan we nog een klein beetje meer ontspullen (onderkasten keuken niet aan toe gekomen en overal nu nog sierkussentjes in overvloed), dan foto's maken van het interieur. Maar voor nu alleen even het exterieur op de foto gezet .
Het is ook een manier van ontspullen natuurlijk. Gewoon je kleren aantrekken, tasje met wat je verder de afgelopen week/maand gebruikt hebt en rest is voor de volgende eigenaar.
vikki
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-25 15:35
Laatst bijgewerkt door vikki op 08-03-25 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt
De vorige eigenaren zijn gaan reizen, kleren staan in dozen bij buren en worden opgehaald door een koerier en verder zijn ze iedere met alleen een rugzak weggegaan, met in 2 rugzakken een kitten.
chanicha
Geplaatst: 08-03-25 15:41
Wat een werk zeg maar jullie hebben echt een heel mooi huis Mocht je het gasstel wegdoen, hou ik me aanbevolen
Echt een poepie van een huis, en joh, dat is nou typisch het Franse avontuur. Zo zijn de meeste huizen achtergelaten. En als je die spullen kunt gebruiken of op MP of boncoin kunt zetten of cadeau kunt geven, dan heb je misschien de tijd terugbetaald gekregen!
En lees ik het nu goed, allebei een rugzak gaan reizen met allebei een kitten? Als in een jong poesje?
Yup, dat lees je goed Monique, de ouders hebben ieder een kitten als in een jong poesje in hun rugzak meegenomen. Wij hadden al helemaal verzonnen dat ze met de kittens vast met een camper door Europa zouden gaan reizen, maar nee, ze zijn eerst naar de UK gereisd, daar vandaan gaan ze naar Dubai, Jakarta etc. Geen idee hoe dat in hemelsnaam gaat met kittens.
Laatst bijgewerkt door vikki op 08-03-25 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt