Annuleringsverzekering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annuleringsverzekering bij vakantie

Ja, altijd
101 (51%)
Ja, alleen verre reizen/lange vakanties
48 (24%)
Nee
49 (24%)

Totaal aantal stemmen: 198

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 20:49

Ik heb een doorlopende reis en annuleringsverzekering. ( met wintersport/ gevaarlijke sporten dekking)
Onze verzekering dekt ook annuleren vanwege ziekte van huisdieren/ paarden.
Toevallig pas geleden gezien, omdat ik iets zocht.

Blacky94

Re: Annuleringsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:52

ANWB idd, daar moet je het geloof ik alleen wel ergens aangeven las ik gisteren in de voorwaarden. Dus moet dat zelf ook nog even dubbelchecken binnenkort.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 23:23

Bedankt voor de reacties! Ik ga de anwb eens bellen. Moest er Toevallig paar weken terug aan denken aan wat als... dus fijn te horen dat er reisverzekeringen zijn die huisdieren ook in de polis hebben!
Interpolis heeft wel wat over dieren erin staan dacht ik, maar volgens mij gaat het daar alleen om katten en honden. Zou m'n paard toch ook wel fijn vinden.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 06:59

Bij ASR kan je het ook meeverzekeren. Vaak heet deze dekking Garantie of Allrisk annulering

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 22:40

WenK schreef:
Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering, hoeven daardoor nooit ergens extra om te denken, behalve af en toe een check of alles nog klopt.

Hier ook :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 22:46

Ik heb er eigenlijk nog nooit eentje afgesloten. Heb ook nog nooit een vakantie moeten annuleren dus in m’n hoofd zit dan het idee dat het toch niet nodig is.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 07:15

Laura_ schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik ga de anwb eens bellen. Moest er Toevallig paar weken terug aan denken aan wat als... dus fijn te horen dat er reisverzekeringen zijn die huisdieren ook in de polis hebben!
Interpolis heeft wel wat over dieren erin staan dacht ik, maar volgens mij gaat het daar alleen om katten en honden. Zou m'n paard toch ook wel fijn vinden.

Helaas Interpolis keert niet uit bij paarden. Alleen als het ziekte of overlijden van een hulphond is.

Wij hebben het in mei aan de hand gehad, paard thuis met koliek en werd een operatie en daarom naar huis gekomen. Maar helaas Interpolis keerde geen euro uit.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 08:28

Wij hebben wel altijd een goede reisverzekering, maar geen annuleringsverzekering. Niet voor de normale vakanties in ieder geval. We verzekeren alleen zaken die we in geval van pech niet zelf financieel kunnen opvangen. In al die jaren ook nog nooit hoeven annuleren.

We verzekeren ook geen materiële zaken mochten die kwijt raken of gestolen worden. Om dezelfde reden.

Wel zijn we goed medisch verzekerd plus voor extra kosten die daarbij om de hoek kunnen komen kijken. De extra kosten voor de niet-patiënt moeten ook zoveel mogelijk gedekt zijn. En zoekacties en repatriëring naar Nederland moeten betaald worden. Voor mij geen go fund me in zo'n geval.

Gaan we met autovakantie naar het buitenland, dan duik ik in de wereld van de pechhulp. Ik ben wel van de goede voorbereiding en zekerheid :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:32

_Anke_ schreef:
Laura_ schreef:

Helaas Interpolis keert niet uit bij paarden. Alleen als het ziekte of overlijden van een hulphond is.

Wij hebben het in mei aan de hand gehad, paard thuis met koliek en werd een operatie en daarom naar huis gekomen. Maar helaas Interpolis keerde geen euro uit.

Dank, hoef ik ze daarvoor niet te bellen. In de polis staat wel hond en kat benoemd namelijk, dus wilde ze nog bellen over hoe het zat met paard. Maar dan weten we dat ook weer!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 14:14

Janine1990 schreef:
Doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Kost me iets van 80 euro per jaar, is voor dichtbij en verweg tot 6 weken reis.

Kan dit jaar prima uit met 4 uitstapjes naar het buitenland en 2 concerten :j (daar geldt het dus ook voor!)

Ik moet mijn ziekenhuisbezoekje op Bonaire nog even declareren :+ Als dat nog mag... :7

Waar ben jij verzekerd dan als ik vragen mag? Ik was getriggerd door dit topic en iedereen die zegt dat het niet zo veel kost. Dus net even berekend bij FBTO maar dat kost serieus 60 euro per maand als je ook verre reizen wil laten dekken. Of is je dekking gewoon heel laag?

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 15:04

Lestria schreef:
Janine1990 schreef:
Doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Kost me iets van 80 euro per jaar, is voor dichtbij en verweg tot 6 weken reis.

Kan dit jaar prima uit met 4 uitstapjes naar het buitenland en 2 concerten :j (daar geldt het dus ook voor!)

Ik moet mijn ziekenhuisbezoekje op Bonaire nog even declareren :+ Als dat nog mag... :7

Waar ben jij verzekerd dan als ik vragen mag? Ik was getriggerd door dit topic en iedereen die zegt dat het niet zo veel kost. Dus net even berekend bij FBTO maar dat kost serieus 60 euro per maand als je ook verre reizen wil laten dekken. Of is je dekking gewoon heel laag?

60 euro is wel heel veel hoor! Maar dat hangt er misschien ook af voor hoeveel personen je verzekerd. Ik betaal tussen de 8-10 euro per maand voor werelddekking, max 60 dagen achtereen, annulerings & reisverzekering en verhoogde annuleringsbedrag en bagagebedrag. Wel voor 1 persoon. :)

Is dus wel wat meer dan die 80 euro, maar ik ben redelijk ruim verzekerd (vind ik) en het zijn geen zeikerds :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:32

60 euro per maand kan gewoon niet voor een reisverzekering met annulering.

Rond de 200 euro per jaar is normaal

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 18:33

Ik betaal nu iets van 5,5 per maand. 1500 dekking, alleen Europa. Wel met bagage, geneeskunde. Als ik een verre reis buiten Europa boek pas ik het aan.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:07

Wij hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Altijd al gehad sinds ik niet meer thuis woon dus al meer dan 20 jaar.
Heb hem laatst wel op 365 dagen per jaar gezet omdat we echt veel reizen.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:14

Maar voor hoeveel per claim zijn jullie dan verzekerd? Want verzekeren voor 1000 euro is natuurlijk leuk maar dekt niet een 4 weekse vakantie naar Amerika mocht die geannuleerd moeten worden. Als je een hoger bedrag wil verzekeren kom je echt wel op dat soort bedragen.

Al kan ik mij voorstellen dat 1000 euro verzekeren wel helpt mocht je eerder naar huis moeten, je vlucht 2 dagen verzet zijn etc.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 14:41

Lestria schreef:
Maar voor hoeveel per claim zijn jullie dan verzekerd? Want verzekeren voor 1000 euro is natuurlijk leuk maar dekt niet een 4 weekse vakantie naar Amerika mocht die geannuleerd moeten worden. Als je een hoger bedrag wil verzekeren kom je echt wel op dat soort bedragen.

Al kan ik mij voorstellen dat 1000 euro verzekeren wel helpt mocht je eerder naar huis moeten, je vlucht 2 dagen verzet zijn etc.

Bagage etc 3500 per persoon (3 personen), eigen risico 50 euro persoon. Annulering 1500 per persoon. Geldig 60 dagen aaneengesloten reizen, werelddekking, incl wintersport. 15,45 per maand. Daar gaat nog iets af aan korting door meerdere verzekeringen etc.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 15:05

Sluiten deze altijd af bij een vakantie. Is wel eens voortgekomen dat het onverwachts niet door kon gaan en dan is het toch wel erg fijn als je alles terug krijgt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 14:55

WenK schreef:
Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering, hoeven daardoor nooit ergens extra om te denken, behalve af en toe een check of alles nog klopt.

Hier ook. Super fijn!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:35

Hier ook. ANWB doorlopende reis en annuleringsverzekering op Wereld dekking.
Ik betaal iets van 11€ per maand ofzo.

Hier een gezin met nogal wat medische problemen dus dan is het niet onverstandig.