Meerdaagse wandeltocht met de hond. Waar begin ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Meerdaagse wandeltocht met de hond. Waar begin ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:48

Leuke route, je komt vlak langs mij, bekend gebied dus.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 16:48

Ziet er heel mooi ui! Ik heb dezelfde tas (of nouwja de grijze versie van 55L) en die is al meerdere tochten meegeweest en bevalt goed :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 20:14

Tent is opgezet, eten zit er bij alle partijen in. Het werd uiteindelijk 17km. Iets meer dan gedacht. De laatste 3km waren niet echt interessant te noemen. Veel rechtdoor lopen. Maar we zijn er.

De honden zitten er nog fris bij en er werd net nog fanatiek gespeelt. Dat is fijn om te zien.

Een paar dingen die me al zijn opgevallen tijdens het wandelen. Ik heb een camelbag voor het water. Deze zit op het rugpand. Tot dus ver fijn. Maar de gewichtsverdelimg veranderd wel enorm zodra je er een paar slokken uit neemt. Dat is best lastig. Hoe doen jullie dat?

En ik kwam tot de conclusie dat een doekje om dingen mee schoon te maken, zoals je handen en gezicht, erg fijn zou zijn. Dat heb ik nu niet.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 21:13

Ik neem eigenlijk voor langere tochten geen Camelbak mee. Alleen dagtochten. Vooral omdat je met veel bepakking niet makkelijk kunt bijvullen. En het klotst mij teveel haha.

Doekje zou je volgende keer idd mee kunnen nemen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 22:03

Hoe doe jij jet dan met water? Gewoon soft flasks ofzo?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 02:21

Hoe groot is de camelbag die je nu hebt? Eigenlijk zou je gewicht er niet mega veel door moeten veranderen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 09:13

Muiz schreef:
Hoe groot is de camelbag die je nu hebt? Eigenlijk zou je gewicht er niet mega veel door moeten veranderen.

2 liter. Maar stiekem ben ik een miep hoor. Want als ik ga trailen heb ik een trail rugzakje met een 1L bag en daar voel ik het ook al mee. :')

Enne. We hebben de nacht overleefd! De honden hebben het super gedaan!

Duco heeft de hele nacht bij mijn hoofd gelegen, wat te verwachten was. En Cloë heeft bij mijn voeten gelegen, wat ook te verwachten was. Al met al ging de nacht wbt de honden boven verwachting goed!

Ik heb wel gemerkt dat ik de neiging heb mijn matras te hard op te blazen, dus ik heb de halve nacht liggen stoeien hoe ik een beetje comfortabel kon liggen. Pas tegen 6 uur had ik eindelijk een fijne middenmoot gevonden. Lol

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:37

Peelie schreef:
Hoe doe jij jet dan met water? Gewoon soft flasks ofzo?

Nee gewoon hard plastic. Ik neem bijvoorbeeld altijd een lifestraw Go fles mee en een leeg plastic flesje.

Klopt inderdaad, de meeste mensen doen het luchtbed te hard, maar is meteen een goede oefening voor de volgende keer haha

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 12:23

Ik zweer bij een Camelbak! Ik heb juist last van scheef lopen door het gewicht van het water als ik die in de vakken aan de zijkant hang.

Klotsen heb ik ook geen last van, gewoon alle lucht eruit halen na het vullen voordat je hem in je tas stopt.

‘S ochtends vullen (of ‘s avonds is misschien handiger) en als eerste in de tas stoppen voordat de rest de tas in gaat. Bijvullen heb ik nog nooit gehoeven. Ik heb een 2 liter zak, maar vul hem eigenlijk maar maximaal met 1,5 liter. Ik heb voor de zekerheid meestal nog wel een fles mee, zodat ik die kan gebruiken als m’n zak leeg is en ik nog niet op kamp ben.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 16:51

Afbeelding
Vandaag rustiger aan gedaan. Duco deed het super. Jammer genoeg was Cloë niet helemaal fit, dus zij is opgehaald.

Op dit rustigere tempo was het echt heel prima te doen. Het is ook iets koeler als gisteren, wat ook mee helpt.

De hei zag er prachtig uit.
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 17:08

Ben je gisteren toch niet naar Voorthuizen gelopen?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:27

Peelie wat leuk dat je dit bent gaan doen!
Ik heb net een overnachting geboekt (wel een klein huisje) hier in de buurt om ook te testen of ik en de honden het leuk vinden een trektocht te maken. Het camperen bewaar ik voor een volgende keer, maar leuk om jouw ervaring te lezen!
Wij gaan 30 en 31 aug lopen, helaas niet super veel km want zit nog met die knie blessure dus heb nu beide dagen ong 13 km over de Veluwe :D

Ik heb deze site nog evt.https://www.reizenmetjehond.nl/?page_id=20 je kan daar in klein groepje een test weekend doen en ook tentje huren, maar deze heb je inmiddels al zag ik.
Misschien wel leuk voor een andere keer of als je een langere tocht wilt maken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 20:49

Goof schreef:
Ben je gisteren toch niet naar Voorthuizen gelopen?

Jazeker wel. Waarom mijn Garmin er Barneveld van maakt weet ik ook niet :')

Maar vandaag ben ik weer van Voorthuizen naar Harderwijk terug gelopen. De laatste 1.5km is er toch iets niet helemaal goed gegaan en mijn rechter kuit voelt nu als beton. Geen idee waarom, want ik heb niks verrekt en het voelde ook allemaal heel erg goed, tot de laatste meters. De hond zit er wel fris bij.

13km is anders ook meer dan zat hoor! Zeker met bepakking kan ik nu uit ervaring zeggen. Haha.

Het lijkt me sowieso leuk om dit in groepsverband te doen. Ik kan het altijd in gedachte houden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:05

Oh joh, ik dacht dat je nog naar het zuiden aan het lopen was, maar de andere kant op kan natuurlijk ook :')
Balen van je kuit, maar leuk dat het verder bevallen is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 12:28

Vandaag voel ik me al weer een stuk beter en zit dus ook weer gewoon fris en fruitig op het werk.

Een aantal dingen heb ik gemerkt tijdens het wandelen en het camperen. Ik had nu een plastik zeiltje mee als grondzeil, voor nu prima, maar voor meerdere dagen niet handig natuurlijk. Ze hadden geen grondzeilen in de winkel liggen.

Het grondzeil wat officieel bij deze tent hoort komt alleen maar onder de binnentent en niet onder de koepel waar de tas kan staan. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet handig. Om te beginnen omdat ik heb gemerkt dat er anders best veel vocht onder de koepel door komt, wat voor veel condens tussen binnen en buitentent zorgt. Dus eigenlijk zou ik een grondzeil willen wat ook onder de buitentent komt zodat spullen toch ook bodem droog staan en condens te beperken.

Ik heb nu dus een MT900 2prs. Wat voor grondzeil gebruiken jullie daarvoor?

Verder een zeer praktisch onderwerp. BH's. Anders is een comfortabele BH al belanhrijk, maar met de kilo's op de rug is vooral de bandjes van deBH echt super belangrijk heb ik gemerkt. Welke BH raden jullie aan?mijn idee is iig eevn met brede banden en zo min mogelijk randjes.

Verder kan ik wel zeggen dat de les van dit weekend vooral is nog meer omthaasten, echt de tijd nemen. En dat ik veel meer kan met minder dan ik dacht. :D

Het smaakt naar meer <<)

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:00

Ik ga volgen, mijn plan is ook om met de hond te gaan kamperen en wandelen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:44

Peelie schreef:
Vandaag voel ik me al weer een stuk beter en zit dus ook weer gewoon fris en fruitig op het werk.

Een aantal dingen heb ik gemerkt tijdens het wandelen en het camperen. Ik had nu een plastik zeiltje mee als grondzeil, voor nu prima, maar voor meerdere dagen niet handig natuurlijk. Ze hadden geen grondzeilen in de winkel liggen.

Het grondzeil wat officieel bij deze tent hoort komt alleen maar onder de binnentent en niet onder de koepel waar de tas kan staan. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet handig. Om te beginnen omdat ik heb gemerkt dat er anders best veel vocht onder de koepel door komt, wat voor veel condens tussen binnen en buitentent zorgt. Dus eigenlijk zou ik een grondzeil willen wat ook onder de buitentent komt zodat spullen toch ook bodem droog staan en condens te beperken.

Ik heb nu dus een MT900 2prs. Wat voor grondzeil gebruiken jullie daarvoor?

Verder een zeer praktisch onderwerp. BH's. Anders is een comfortabele BH al belanhrijk, maar met de kilo's op de rug is vooral de bandjes van deBH echt super belangrijk heb ik gemerkt. Welke BH raden jullie aan?mijn idee is iig eevn met brede banden en zo min mogelijk randjes.

Verder kan ik wel zeggen dat de les van dit weekend vooral is nog meer omthaasten, echt de tijd nemen. En dat ik veel meer kan met minder dan ik dacht. :D

Het smaakt naar meer <<)

Ik had helemaal geen grondzeil onder de tent, en ik had de 1 persoons versie van jou tent bij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen problemen heb ervaren met condens, maar misschien lag dat ook aan de omgeving.

Ik heb een hele zoektocht gehad naar BH's voor mijn trektocht, omdat er nogal expliciet "sportbh" op de paklijst stond. Aangezien de sportbh's die ik had leuk zijn voor een uurtje, maar niet voor een hele dag moest ik dus iets anders hebben.
Ik heb er twee gehaald, maar ze zijn geen van beide door de keuring gekomen. De ene sneed teveel in mijn oksel (wat ik met name merkte toen ik hem daags erna weer aan deed) en de andere gaf inderdaad problemen bij de schouderbanden onder de schouderbanden van de rugzak.
Uiteindelijk heb ik mijn dagelijkse bh toen meegenomen, een rosa faia twin. Die heb ik sowieso al op comfort uitgezocht en ook met wandelen zitten die super voor mij. Die hebben inderdaad een wat bredere platte bandjes die bij mij iig geen problemen veroorzaken onder de schouderbanden van de rugzak.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 15:43

Het gevoel van een sportBH die eigenlijk maar fijn is voor een uurtje herken ik sowieso. Maar het was dat of een BH waar ik eigenlijk niks aan heb, behalve mooi.

Ik heb een 75F cup, dat maakt een comfortabele BH sowieso moeilijk. Ik vind bandjes al snel te smal, wat iets minder een probleem is bij normaal gebruik, maar wel echt een uitdaging is bij druk op m'n schouders.

Er bestaan ook Merino wollen sport BH's had ik gezien, maar daar zijn de reviews ook erg wisselend over. Op zich zou ik wel een groot voorstander zijn van minder geurtjes want na een hele dag wandelen in de warmte, is daar echt geen ontkomen aan :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:12

Ik heb een 80F dus die dames kunnen ook wel wat steun gebruiken. Ik heb heel veel merino, ik zweer daar echt bij qua vochtregulatie (zowel bij warm en koud weer) en geurtjes, maar ik heb nog geen fatsoenlijke meriono bh's gevonden die mijn dames willen ondersteunen. Mocht je iets tegen komen dan houd ik me aangevolen!

Heb je de Rosa Faia Twin al eens geprobeerd? Die draag ik echt al jaren en geeft voldoende steun en is zo comfortabel! En ik zit momenteel op een 80F dus die dames hebben ook wel wat steun nodig. Ze zijn niet goedkoop, maar ik zweer erbij. Overigens ook in een variant zonder beugel te krijgen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Meestal bestel ik ze online, maar ik ben het afgelopen jaar wat afgevallen en mijn nieuwste gaven te snel niet voldoende steun meer, dus toen ik toch in de lingeriewinkel was op jacht naar sport bh's heb ik van de Rosa Faia Twin ook maar even opnieuw de juiste maat opgezocht en dat maakt echt een wereld van verschil.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:52

Ik heb de 1 persoons MT900 en gebruik inderdaad ook geen grondzeil. Meerdere omstandigheden al gehad. Koud, hele dag regen en warm en nooit last gehad van dat iets nat wordt. Condens aan de buitentent wel, maar als je zorgt dat de binnentent niet tegen de buitentent komt is dat geen probleem.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:20

Ik heb als BH de Sloggi Zero Feel. Naadloos, zonder sluitingen en brede banden. Maar dus wel over je hoofd aantrekken.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 12:00

Ik gebruik Panache of Freya sport BHs. Met beugel, maar ze zijn er ook zonder. Dat is een persoonlijke keuze. Juist met beugel vind ik het fijn voor de hele dag. Zorg verder dat je de schouderbanden van je tas eigenlijk niet strak op je schouders zitten. Het gewicht zit op de heupband, en de tas goed afgesteld op je rug betekent dat er weinig druk op de schouders zit. Dat scheelt ook een hoop.

Grondzeil gebruiken wij ook niet onder onze trekkerstent. En met dit type weer zul je altijd vocht op de tent hebben in de ochtenden. Er zit veel vocht in de lucht & grond nu.
De tas ligt altijd in de regenhoes in de buitentent om het nat worden te voorkomen.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:13

Ik heb een zelf op maat gemaakt grondzeil van Tyvek. Gekocht bij de bikepackingshop. Vooral om mijn tent te beschermen tegen scherpe steentjes.