Castlefest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Re: Castlefest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:05

Ik vind 't in ieder geval al heel fijn dat je er bewust mee bezig bent! Want inderdaad, zoveel mensen komen niks verder dan "ik vind 't leuk, en als ik m'n hond een pakkie aantrek vinden zij het ook leuk!". En dat soort denkwijzen laten mijn bloed echt koken O:)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 20:02

Ik vind het vooral lastig omdat ik echt heel bang ben voor vreemde honden (en een goede vriend in het reenactmentkamp ook) en niet iedereen snapt hoe vervelend het is als z'n hond ineens voor mijn benen loopt.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 21:05

Vandaag naar Arcen geweest, na wat gestuntel van onze kant uit, we konden het parkeerkaart niet meer terug vinden, waren we na een stuk lopen het terrein op.

De sfeer was echt anders dan in Haarzuilen. Nog meer Fantasy achtig. Ik vond de opstelling qua stands wat rommelig en moest ik even aan wennen en het leek alsof er maar 1 lange straat was en de rest van de prachtige tuinen kon genieten wat we dan ook zeker gedaan hadden.

Wat ook plus punt was, dat je met echt geld eten kon betalen inplaats van munten. Iets minder fijn vonden we dat je overal waar wij waren verplicht contant moest betalen waardoor ik vrij snel door mijn mee gebrachte cash heen was. Had ik mij op verkeken.

Ik vond het qua ruimte wel prettiger dan haarzuilen daar het kasteel ook meer grond heeft natuurlijk.

Ik zag hier en daar wel wat honden en vond het daar misschien iets te warm voor, maar door de verschillende tuinen was de afwisseling tussen zon en schaduw snel gevonden en muziek was daar op 1 plek, vond het iets rustiger voor ze dan Castlefest.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 02:55

Afgelopen zaterdag ben ik alsnog, last minute gegaan. Kreeg van iemand, heel lief, haar dagkaart en parkeerkaart. Ze kon helaas zelf last minute niet meer en bood deze voor een vriendenprijsje aan <3

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 10:45

Ik was ook zaterdag gegaan, ik zag wel een zorro! Twijfelde of jij het kon zijn :)

Ik vond het erg leuk, ik was met wat vrienden gegaan

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:48

Arcen dit jaar helaas overgeslagen, twee uur rijden is toch wel wat ver :o
Eerstvolgende event wordt Fantasy Fest, nog nooit geweest maar erg benieuwd! De Broodfabriek is hier 15 minuten vandaan dus wel een keer de moeite waard. Ik wil misschien wel in kostuum maar ben wat gevoelig voor warmte, weet iemand of de temperatuur daarbinnen een beetje te doen is?

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:42

Betreft de honden snap ik hem helemaal. Heel erg veel gestreste honden en baasjes zien dit totaal niet.

@Summerfly. De broodfabriek ga ik ook twee dagen heen. Het is daarbinnen best wel te doen, maar wat later op de dag met alle mensen kan het er ook best wel warm worden. Ik neem alleen mijn groene oortjes en staart mee. (En mogelijk mijn groene houten klompen.)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:49

Uiteindelijk niet meer naar Arcen geweest, zat er qua energie gewoon niet in. Hou me voor volgende fantasyfestivals graag aanbevolen.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:37

PotjeMayo schreef:
Ik was ook zaterdag gegaan, ik zag wel een zorro! Twijfelde of jij het kon zijn :)

Ik vond het erg leuk, ik was met wat vrienden gegaan

Er was inderdaad maar 1 Zorro and that was me O:) :D

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:45

Elfia Haarzuilens gaat naar Duitsland verkassen -O-

Ze hebben het originele bericht snel weer verwijderd maar zo te zien is er geen 'misschien' bij.

Afbeelding
Afbeelding

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:04

Het was te verwachten dat ze iets aan zouden pakken, vanwege de grootte van haarzuilen, maar dit vind ik wel oprecht jammer. Volgend jaar dan maar toch een keer nog haarzuilen pakken om afscheid te nemen van een era voor mij.:(

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:13

Neeeeee dit meen je niet |( |( |( Haarzuilens was echt mijn favoriet.. Arcen is al ver weg maar Duitsland is helemaal niet te doen vanuit de randstad. Mega jammer dit.

Hopelijk vinden ze toch nog een mooi plekje ergens in het midden of westen van het land. Hoeft wat mij betreft niet eens met een kasteel..

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:31

Nou, ik hoop ook niet dat het Duitsland wordt, want dan haak ik ook af. Toch maar eens kijken of ik de laatste editie bij De Haar nog kan doen, mooi samen met de eerste in mijn herinnering.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 20:31

Mochten mensen naar elfia haarzuilens 2025 willen, de tickets gaan snel! de early elf tickets zijn al weg! good elf en weekend tickets zijn er nog.
bij late elf staat niet in verkoop, ik weet niet of die nog komen?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 20:48

Jammer van Haarzuilens, dat was heel dichtbij voor ons. Misschien gaan wij volgend jaar toch nog naar de Haarzuilens editie, de laatste keer vond ik zo tegenvallen vanwege de kou...

Dit weekend zijn we naar de Arcen-editie gegaan, voor het eerst een heel weekend en ik vond het weer een geslaagde editie. :j

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:11

PotjeMayo schreef:
Mochten mensen naar elfia haarzuilens 2025 willen, de tickets gaan snel! de early elf tickets zijn al weg! good elf en weekend tickets zijn er nog.
bij late elf staat niet in verkoop, ik weet niet of die nog komen?

Goed dat je het zegt, gelijk maar even zondag tickets gehaald. Pfoeeee die prijzen voor de zaterdag :=

Late Elf komt pas in de verkoop als Good Elf uitverkocht is!

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:38

Ik ga zaterdag :D
laatste editie van haarzuilens wil ik wel bij zijn! vandaar dat het zo snel gaat ook ;)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:20

Haarbal schreef:
Elfia Haarzuilens gaat naar Duitsland verkassen -O-

Ze hebben het originele bericht snel weer verwijderd maar zo te zien is er geen 'misschien' bij.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wel een vreemd bericht aan de ene kant Germany 2026 maar in het bericht staat nog Nederland of Duitsland. Op de website staat wel cryptisch beschreven dat het sowieso stopt op deze locatie. Ik moet zeggen dat ik Elfia de laatste jaren niet zo leuk vind. Dit vooral omdat ik van marktkraampjes eigenaren heb begrepen dat niet elke kraampje er meer mag komen (zoals een beperking op de mede verkoop voor hun eigen merk). Misschien dat dit inmiddels weer is terug gedraaid maar wij zijn niet meer terug gegaan daarna.

Wij gingen ook regelmatig naar de midwinter fair. Het archeon is ook een prachtige locatie alleen is die fair ook al behoorlijk uitgekleed.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 14:47

Ik heb kaartjes besteld voor Haarzuilens

Zag dat je pas in november een ticket kan kopen voor parkeren etc. krijg je daar een melding voor of moet je het zelf in de gaten houden?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:46

Ik ben dit jaar op Haarzuilens, vier dagen Castlefest en twee dagen Arcen geweest (inclusief het bal). Castlefest is en blijft favoriet, ik zou willen dat het vaker was.

Al was ik dit jaar ook wel trots op mijn eerste echt helemaal zelf gemaakte outfit zaterdag in Arcen.
Afbeelding

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:20

Lolacabana you look stunning! <3

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:56

Mooi gedaan!

Echt zo jammer van die prijzen. Zeker als het weer zo tegen gaat zitten qua regen….

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:19

Oh ik kom ook mee kletsen! Castlefest ben Ik NOG niet geweest. Maar wel Elfia twee keer dit jaar. :D

Afbeelding
Afbeelding

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:21

Ik zou willen dat er nog een castlefest was en dan in het zuiden van het land ergens.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:08

Ik heb tickets voor Elfia Haarzuilens besteld voor het eerst! Nog nooit naar zoiets geweest maar wil al een tijdje gaan maar heb geen vrienden die dat leuk vinden. Nu maar gewoon de stoute schoenen aangetrokken. Nog meer mensen die wel eens alleen naar zulke dingen gaan of een plek om alsnog gelijken te vinden om samen te gaan?