Mensen die in Australië zijn geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 09:05

Klopt hinchinbrook Island staat nog steeds op de lijst <3 alleen ik heb niet zo'n beste rug als in , ik kan prima hiken maar niet met kampeerspullen op mijn rug. Maar op een eiland met heel weinig mensen slapen lijkt me heel gaaf maar ik heb nog geen optie gevonden om bijvoorbeeld een of twee nachten te slapen niet ver van waar je ook wordt opgehaald/gebracht. Of ik zou zelf wat kampeerspullen moeten aanschaffen, dat is misschien een optie, maar dat is wellicht wel erg prijzig voor zo kort. Ik had toen iemand gevonden die kampeerspullen verhuurd maar voor minimaal een week.
Dus daar nog enige twijfel of ik toch voor een ander eiland moet kiezen, maar ik hou van mooie natuur waar weinig mensen komen :D

Super lief dat je aanbiedt dat we dan misschien samen met een boot een tochtje zouden kunnen doen :D

Wel even een reminder dat het nog een meer jaren plan is :o dat ik van de week eens ga bereken wanneer het een beetje haalbaar zal zijn qua kosten.

HopeDreamer

Re: Mensen die in Australië zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:03

Als je niet zo aan Nederland gebonden bent qua werk, is een Working Holiday Visa dan niet wat? Dan heb je sowieso gewoon een jaar daar en dan kan je gewoon werken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 11:12

Dat is helaas geen optie ivm werk hier.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 12:10

moonsparkle schreef:
Wel even een reminder dat het nog een meer jaren plan is :o dat ik van de week eens ga bereken wanneer het een beetje haalbaar zal zijn qua kosten.

Haha, wij zijn voorlopig niet van plan om hier weg te gaan. En mochten we toch verkassen, heb je pech :P

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:17

Ik geef dit topic weer even een upje :) Ga op een later tijdstip (na werk) even het topic lezen.

Mijn droom is ook al jarenlang om naar Australië te gaan (voor langere tijd, minimaal een half jaar). Sinds dat ik een klein meisje was veel bij mijn opa & oma en mijn oom wezen logeren en opgegroeid met de verhalen over Australië, inmiddels ben ik 28 en de nood voelt nogsteeds dat ik er heen moet. Inmiddels ook een rijbewijs in bezit (moet nog even veel gaan rijden hier thuis) en druk aan het sparen. Ik heb werkelijk geen idee aan welk bedrag ik moet denken :') Ik wil niet perse moeten werken daar, maar wil ook geen dingen laten omdat ik geen geld heb. Wil zelf (in de hoop dat ik het aan durf) met een auto op pad, tentje oid mee of slapen in de auto, zoiets :)

Hier ook een beetje bang dat het misschien niet aan de verwachtingen kan doen, terwijl de rest hier thuis een tikkeltje bang is dat ik misschien wel wil blijven :+
Verder nog geen concreet plan, dus ik volg lekker mee haha

En wie weet ook Tasmanië of Nieuw-Zeeland meepakken, dus wel een groot plan ook in mijn geval :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:31

Het blijft een fantastisch land.
Wel mega veel veranderd in sommige steden sinds de laatste keer dat ik er was.
Wel zijn bepaalde waarschuwingen inmiddels wat Amerikaans doorgeslagen :')

Afbeelding
Dit waarschuwingsbord stond niet in de jungle of zo, maar bij een botanische tuin :=

Ik heb een hele kollectie aan overdreven bordjes op de foto gezet :P

Alenthe05

Re: Mensen die in Australië zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:54

Ik ben 2x 9wkn in Australie geweest, 2018 en 2023.

1e keer van Adelaide naar Cairns, 2e keer van Perth naar Augusta vis het binnenland en via de kust omhoog naar Exmouth.

Eigenlijk zouden we heel graag gaan emigreren maardat is echt heel moeilijk.

Walvishaai snorkelen hebben wij gedaan met Ocean Eco Adventures, geweldige crew en boot.

Wij hebben zoveel gedaan aan beide kanten dat het heel moeilijk voor mij is om aan te geven wat ik het mooiste vond.

Monkey Mia zou ik zeker skippen, dolfijnen zie je overal. Mocht je het wel willen bekijken rij er dan voor een dagje heen vanaf Denham. Whitsundays hebben wij 2 nachten op een catamaran tocht gedaan, zo mooi! Daintree wauw, Fraser; gevlogen vanaf het strand over het eiland, tour over het eiland gemaakt. Hamelin bay met de pijlstaartroggen, Grampians, Bleu mountains echt zo mooi. Vlieg nu wel van oost naar west hahaha. Australie heeft heel veel mooie dingen!!

Qua budget; 2018, waren we met zn 2en, zo'n klein campertje gehuurd. Incl vlucht, stay over Singapore, benzine kosten, campings etc waren wij zo'n E21.000 kwijt. In 2023 waren we met zn 3en. Incl vluchten, stay over Singapore, alle leuke dingen, benzine, camper ed ed waren we zo'n E40.000 ofzo kwijt. We hebben nergens op bezuinigd en gedaan wat we wouden doen. Ook keihard voor gespaard.

Grappige is dat ik zwanger terug kwam in 2018, onze zoon is op 26 jan 2019 geboren. Dat is Australian day. Wij hopen als onze zoon een jaar of 12 is om dan weer te gaan en dan de regio Darwin en Arnhemland te gaan doen. Ook anders te gaan reisen met een 4x4 met zo'n daktent is dan de wens.

Mocht je vragen hebben, stel ze mij gerust. Kan echt zoveel vertellen maar dan blijf ik tiepen...