Twee maanden reizen, waar zou jij heengaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:22

Met mijn campervan door Europa trekken en dan vooral het Noorden en Oosten :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:51

Als er geen budget is, dan zou ik me absoluut wel een paar maanden kunnen vermaken met een combinatiereis in Alaska en Canada <3.

Midden-Afrika staat ook nog op het lijstje, en dan zou het een rondje Tanzania, Rwanda, Kenia en Zanzibar worden :D.
Noord-Afrika heb ik al een aantal landen van gezien, maar vind ze vooral hetzelfde en Zuid-Afrika is tof, maar dan zou ik 3 maanden dronken zijn en niets zinnigs uitkramen _O-. Lange leve familie daar :'). Dus nee, voor langere tijd zou ik echt voor het land, voor de natuur en cultuur gaan en dan wordt het Midden-Afrika.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 16:05

moonsparkle schreef:
Ik ben benieuwd naar waar jullie heen zouden gaan en waarom, de vragen zijn dus eigenlijk niet van toepassing ;) maar nu ben ik dus nieuwsgierig waarom je voor Scandinavië zou kiezen :D

Ah oké, vraag verkeerd begrepen.

Als geld geen rol speelt en ik er gewoon lekker op los mag fantaseren dan zou ik heel graag met een eigen 4x4 buscamper die off-grid kan staan richting lapland trekken om deze evt. ook later nog te laten verschepen naar IJsland en Nieuw-Zeeland.

Reden: ik ken Noorwegen/Zweden goed, ben er vaak geweest, en kan er geen genoeg van krijgen. De vrijheid van een eigen buscamper lijkt me geweldig en plekjes opzoeken in niemandsland lijkt me helemaal het einde. De rust, ruigheid, de nog ongerepte natuur. Maar ook, de stilte, de duisternis, de sterren, het noorderlicht. En dan, de mensen, de dieren.

Inspiratie:

Niet echt een reisvlog maar haar video's over het noorden van zweden zijn <3

annikavolder

Re: Twee maanden reizen, waar zou jij heengaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 17:33

Als ik mag dromen zonder praktische problemen als budget, vakantiedagen etc zou ik of 2 maanden naar Nieuw Zeeland gaan vanwege de prachtige (vulkanische) natuur en daar Tasmanie aan vastplakken ( ook vanwege de ruige natuur daar) of als andere optie 2 maanden door het noorden van Chili en Argentinie trekken ) Atacama woestijn oa en Brazilie ( jungle en Igauzu watervallen) ( en dan evt nog gecombineerd met een 3 weekse expeditie cruise naar South Georgia en Antarctica vanwege de overweldigende natuur beleving en wildlife)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:16

In 2019 3 maanden wezen reizen door dubai, Sri Lanka, malediven, Thailand, Maleisië en Maleisisch borneo.

Nu zou ik terug gaan naar Borneo en ook de eilandjes eromheen willen zien,geweldig land.
Daarna door naar Filipijnen, bali, Maleisië..
Heerlijk en mooie landen en leuk betaalbaar

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:42

Amerika! Vorig jaar een road-trip gemaakt in twee weken tijd; van Massachusetts naar South Carolina en weer terug.
Onderweg heb ik veel vrienden ontmoet die daar wonen. Was heel gaaf!
Ik heb nog aantal vrienden daar die ik zou willen ontmoeten, wat meer richting de Midwest en wat zuidelijkere staten. En in diezelfde omgeving heb je ook veel Nederlandse plaatsnamen die ik wel zou willen bezoeken :D

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:44

Absoluut cultuursnuiven en natuurkijken in Azie (verschillende landen) :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 13:55

Als geld geen rol speelt ging ik de 8 daagse Lemosho doen naar de Kilimanjaro, gevolgd door 4 of 5 dagen luxe safari. Dan heb je Tanzania gehad. Vervolgens door naar de Sunda eilanden om te duiken, naar de Filipijnen om te duiken. naar Thailand voor de natuur en om te duiken, en Maleisie. Ik zou dus het langst in Azie blijven en 2-3 weken in Afrika. Misschien dat ik nog 1-2 weken zuid Afrika zou meepakken.

Of ik zou beginnen met Mera Peak beklimmen in Nepal en dan heb je alles in Azie gedurende die 2 maanden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 13:56

germie schreef:
Als geld geen rol speelt ging ik de 8 daagse Lemosho doen naar de Kilimanjaro, gevolgd door 4 of 5 dagen luxe safari. Dan heb je Tanzania gehad. Vervolgens door naar de Sunda eilanden om te duiken, naar de Filipijnen om te duiken. naar Thailand voor de natuur en om te duiken, en Maleisie. Ik zou dus het langst in Azie blijven en 2-3 weken in Afrika. Misschien dat ik nog 1-2 weken zuid Afrika zou meepakken.

Of ik zou beginnen met Mera Peak beklimmen in Nepal en dan heb je alles in Azie gedurende die 2 maanden.

Ga je de kili nog doen? Ik kan me het topic herinneren

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 14:04

moonsparkle schreef:
germie schreef:

Ga je de kili nog doen? Ik kan me het topic herinneren

Als ik het geld zou hebben wel. Maar helaas, dat is het probleem. Je bent gewoon 2200 kwijt voor de klim, dat is exclusief vlucht en exclusief fooi. Je zit dus voor 1 week al op 3000 euro. En dan neem ik de goedkoopste aanbieder. Je kunt zeggen ik geef geen fooi, maar dat wordt ook weer niet gewaardeerd lees ik.
Mera Peak is voor 18 dagen ook zo'n 2200, maar dat is wel 10 dagen langer. Maar ja, ook daar ontbreken de centen voor. Wie wil sponsoren? dan zou ik direct gaan. Ik hoef maar 1 keer op die top te staan in mijn leven.
Laatst bijgewerkt door germie op 08-07-24 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

JorienNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 14:08

Thailand! Ik vind dit van alle landen waar ik ben geweest wel echt het land waar je veel verschillende dingen kan doen. Prachtige binnenlanden, echt geweldige eilandjes, maar ook drukke steden. Wat mij betreft echt het land om 2 maanden te verteoveven!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 14:31

Ik ben niet zo'n reiziger/avonturier dus ik zou kiezen voor Bonaire. Ja, daar ben je na een paar weken wel uitgekeken maar dat lijkt me juist heerlijk. Twee maanden niets moeten, lekker lezen, misschien een leuke cursus volgen. In ieder geval alle tijd om echt tot rust te komen, te genieten van het weer en de mooie omgeving. Even de kans om je weer eens echt te vervelen en daarnaast de mogelijkheid om te ervaren hoe het is om daar te wonen, heerlijk!

Als tweede optie lijkt Nieuw-Zeeland me ook echt tof. Afwisselende natuur, als ik het goed begrepen heb zo goed als geen giftige/gevaarlijke dieren (reden om niet voor Australië te gaan). Maar dat zou zeker wel een meer actieve vakantie worden. Voor een minder lange periode zou ik nooit zolang in het vliegtuig stappen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 15:49

Australië met stip op 1. Nog nooit geweest maar het heeft altijd een enorme aantrekkingskracht op me gehad. Als tweede Nieuw Zeeland en nr. 3 Afrika.

Azië en Amerika trekken me dan weer totaal niet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 16:49

Ik zou Azië doen, er is zoveel moois te zien, de mensen zijn zo vriendelijk en er is zoveel variatie.

Bijv:
Indonesië:
Borneo: Prachtige natuur/oerwouden
Sumatra: Oerang oetans kijken/oerwoud
Bali: Genieten van de prachtige cultuur
Komodo-eilanden: Prachtige natuur en veel wildlife in zee en op het land.
Raja ampat: Geweldig snorkelen

Filipijnen:
Bohol: geweldige natuur
Siquijor: heerlijk chille vibe, en gigantische zeeschildpadden ontmoeten
El Nido: Prachtige eilandengroep bezoeken met het mooiste blauwe water wat er is.

Vietnam:
Ha giang Loop rijden
Halong bay
Trektocht Sapa

Thailand:
Reis door Chang Mai
Bezoek vele prachtige eilanden bijv Koh Tao

Genoeg te doen dus. :D

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:12

2 maanden en geld zou geen rol spelen : de VS . Daar al zoveel rondgereden ,maar je raakt niet uitgekeken.
Dan zou ik ook Alaska meepakken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:30

Als ik 2 maanden vrij had zou ik de hond meenemen en op een compleet afgelegen plek gaan zitten. Ik weet een heel mooi dal in Oostenrijk waar alleen af en toe een verdwaalde wandelaar komt en nog 1 boerderij staat. Uitzicht op besneeuwde bergtoppen en beboste hellingen. De rust die daarvan uit gaat is heerlijk. Dichter bij huis zou 2 maanden Vlieland of ergens op de Veluwe midden in het bos ook geweldig zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 09:04

SusanH schreef:
Als ik 2 maanden vrij had zou ik de hond meenemen en op een compleet afgelegen plek gaan zitten. Ik weet een heel mooi dal in Oostenrijk waar alleen af en toe een verdwaalde wandelaar komt en nog 1 boerderij staat. Uitzicht op besneeuwde bergtoppen en beboste hellingen. De rust die daarvan uit gaat is heerlijk. Dichter bij huis zou 2 maanden Vlieland of ergens op de Veluwe midden in het bos ook geweldig zijn.

Dat is ook een mooi idee, 2 maanden in de natuur in alle rust :D

Ik ben in ieder geval geen mega gehaaste reiziger want ook ik kan het erg waarderen om gewoon een dag op een balkon met jungle, bergen of stranduitzicht te zitten. Ook bij een roadtrip wil ik altijd minimaal 3 hele dagen op eenzelfde plek zijn waarvan gerust een dag niks hoeven doen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:14

oooh ik zou het wel weten, ik zou 2 maanden lang door heel Griekenland trekken :D
Waarom? Ik hou gewoon van dat land en zou in 2 maanden zoveel kunnen zien!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 10:22

_Tarzan schreef:
oooh ik zou het wel weten, ik zou 2 maanden lang door heel Griekenland trekken :D
Waarom? Ik hou gewoon van dat land en zou in 2 maanden zoveel kunnen zien!

Ik ben wel op verschillende eilanden geweest maar ik kan me eigenlijk niet echt voorstellen hoe het vaste land is :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:28

Het vasteland van Griekenland is echt prachtig. Maar 2 maanden daar rondreizen lijkt mij wel lang. Dan kun je beter een tweede huis aanschaffen :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:15

Ohnee lijkt mij juist heerlijk, op je ooie dooie rondtrekken en een beetje eilandhoppen, blijven plakken op knusse plekjes, ik denk dat ik na 2 maanden helemaal niet meer naar huis wil :')

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:33

Even het vliegen daar gelaten want dat vind ik vreselijk..

Ik zou nog graag eens naar Japan gaan vanwege de cultuur, de natuur en het eten. En IJsland lijkt me heel tof qua ruige natuur maar ook de paarden daar.

Maar heel heerlijk, als het zou kunnen zou ik me 2 maanden in de natuur van Nederland met mijn eigen paard ook echt enorm vermaken. Weg uit de drukte van de randstad en fijn de rust opzoeken. Heerlijk lange tochten maken over de heides, zandvlaktes, bossen en meertjes. Ik denk dat ik daar nog het meeste van zou genieten van allemaal. Home is where your heart is.. :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 11:41

Mooi als je verlangt naar Nederland, dat lijkt me niet zo moeilijk te realiseren, haha.

Nederland heeft echt wel mooie plekjes, maar ik hou van watervallen, kabbelende beekjes, bergen en dus natuur die hier moeilijk te vinden is :P