Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaitlyn schreef:Wij doen 1200 km in 1 rit, mijn vriend heeft vorig jaar zelfs alles alleen gereden. Maar zijn we met 2 volwassenen, geen aanhanger, en knallen we in Duitsland dik 200+ km per uur waar mogelijk.
Met kinderen op de achterbank (ook al tieners, het vraagt aandacht) en een karretje erachter, zou ik voor je eigen veiligheid gewoon ergens langs de snelweg een overnachtig doen.
BloemBloem schreef:Kaitlyn schreef:Wij doen 1200 km in 1 rit, mijn vriend heeft vorig jaar zelfs alles alleen gereden. Maar zijn we met 2 volwassenen, geen aanhanger, en knallen we in Duitsland dik 200+ km per uur waar mogelijk.
Met kinderen op de achterbank (ook al tieners, het vraagt aandacht) en een karretje erachter, zou ik voor je eigen veiligheid gewoon ergens langs de snelweg een overnachtig doen.
Waarom dik 200+ ?
Kaitlyn schreef:BloemBloem schreef:
Waarom dik 200+ ?
Omdat die auto gewoon nog heel prettig rijdt met ruim 200 km per uur.
En als je grote stukken met dergelijke snelheid kunt doen, scheelt dat aanzienlijk veel reistijd.
Overigens zijn wij dan niet "die Nederlanders die denken dat ze mee kunnen komen, maar eigenlijk niet kunnen inschatten hoe/wat". Mijn vriend is daadwerkelijk Duits en heeft nooit anders gedaan.
Nessie schreef:Klinkt goed TS, naar de bergen en rodelen zijn altijd goede ideeën.![]()
Er zijn in Duitsland, in ieder geval richting het Ruhrgebied en richting het zuiden, geen stukken meer waar je daadwerkelijk langer zo hard kunt rijden, qua drukte, qua werkzaamheden en qua snelheidslimieten.
Het langste stuk wat ik heb gereden was een kleine 1000 km met 1 tankstop tussendoor. Waarbij in de middag vertrokken en in de nacht aangekomen. Dit was in de VS. Eigenlijk vind ik het bij die afstanden wel fijner om af te wisselen met een tweede chauffeurZeker als het zonder tussenstop is.
Mama3 schreef:Deze zomer ga ik waarschijnlijk last-minute met met mijn moeder en 2 van mijn kinderen met de auto op vakantie. Kamperen, dus bagagekar en dakkoffer mee.
De bestemming is 1375 km. Mijn vriend vind het onverantwoordelijk dat ik de enige bestuurder ben. Op mijn reactie dat alleenstaande ouders ook op vakantie gaan zegt hij dat zij niet zo ver gaan. Ik betwijfel dat. Maar goed, dat is onze discussie haha..
Ik kan 1 of 2x overnachten dus zie niet echt beren op de weg. Die tent opzetten lukt vast wel en zo niet, dan is er vast wel een helpend handje op een camping. Desnoods eerste nachtje in pop up tentjes.
Ik ben benieuwd wie van jullie is ook enige bestuurder en hoeveel km rij jij dan naar je vakantiebestemming en gaat dat goed?
Moet ik ergens rekening mee houden? Ik ben het gewend om naar wintersport in Oostenrijk - 900 km ook zelf te rijden maar dan wel met een evt vervanger in de auto.
Ik ben benieuwd.
Kaitlyn schreef:Wij doen 1200 km in 1 rit, mijn vriend heeft vorig jaar zelfs alles alleen gereden. Maar zijn we met 2 volwassenen, geen aanhanger, en knallen we in Duitsland dik 200+ km per uur waar mogelijk.
Alja schreef:Kaitlyn schreef:Wij doen 1200 km in 1 rit, mijn vriend heeft vorig jaar zelfs alles alleen gereden. Maar zijn we met 2 volwassenen, geen aanhanger, en knallen we in Duitsland dik 200+ km per uur waar mogelijk.
Onverantwoord!
Niet alleen voor jullie maar ook de medeweggebruikers….
Maar nu vind ik alle Duitsers ook echt wel asociale rijders die denken dat alles kan en mag…