Wat moet je gezien hebben in omgeving Bergen, Noord-Holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Em_

Re: Wat moet je gezien hebben in omgeving Bergen, Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 01:16

Ik denk dat ik een week moet bijboeken om al die vele leuke dingen te gaan doen :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 03:13

Alkmaar, me stadsie. Sencha heeft écht de lekkerste taartjes, De Binnenkomer is ons favoriete eetcafé. Op zondag heb je in Alkmaar Zomer op het Plein, afhankelijk van wanneer je komt zijn er toffe concerten.

Ga met kinderen? Er is een alpacafarm in Egmond, in de stad een kinderboerderij met daarnaast Villa Zoethout, echt lekker eten maar ook trampolines.

Hmm. Wil je een feestje pakken dan kun je naar de Victorie maar in Bergen zit ook een prachtige bioscoop met heel goed aanbod films.

En in Alkmaar gewoon lekker een bootje huren en vanaf je boot eten en drinken bestellen in het water.

Heel veel plezier!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 04:38

Haha eens over Sencha en de Binnenkomer, ook mijn favoriete plekken! Zeker elke week haalde ik er koffie met de kindjes daar.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:45

jasz schreef:
Haha eens over Sencha en de Binnenkomer, ook mijn favoriete plekken! Zeker elke week haalde ik er koffie met de kindjes daar.

Ook leuke tips voor mij haha. Die kende ik nog niet.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 08:43

Ik ga niet met kinderen trouwens, alleen met m'n vriend.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:46

Niqui schreef:
jasz schreef:

Ook leuke tips voor mij haha. Die kende ik nog niet.

Voor mij ook! Laatst een high tea daar gedaan en die staat echt op 1 nu :j allemaal vers en erg lekker!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:50

Is wel vaak vol, maar mocht dat zo zijn kan je naar Kaldi gaan. Die verkopen ook de taartjes van sencha :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:32

Em_ schreef:

Lekker de kinderboerderij overslaan dan.

Ik vind het trouwens wel heel leuk dat we je lekker maken met Alkmaar, maar tot eind juli is de Sluispolder tussen Bergen en Alkmaar afgesloten dus de omleiding is echt flink. Rijden jullie elektrisch?

https://www.bergen-nh.nl/fileadmin/_pro ... 5644a4.png

Hier trouwens Zomer op het plein: https://theaterdevest.nl/specials/zomer ... n-de-mare/

Het lekkerste ijs van Alkmaar haal je bij Laan en de lekkerste friet bij De Vlamingh.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 11:08

Urbanus schreef:
Ik vind het trouwens wel heel leuk dat we je lekker maken met Alkmaar, maar tot eind juli is de Sluispolder tussen Bergen en Alkmaar afgesloten dus de omleiding is echt flink. Rijden jullie elektrisch?

Oh goed dat je het zegt! Vanaf wanneer is dat? Ik kan via Google alleen wegwerkzaamheden vinden die in juni geweest zijn.. en we rijden niet elektrisch, maar met een benzine Golfje. Maakt dat uit? Alkmaar heeft geen milieuzone oid toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:12

Nee, met de auto kun je gewoon heen en weer, maar met de fiets ben je de Sjaak. De weg is al maanden dicht. Met een elektrische fiets kun je die omleiding wel fietsen, vandaar.

Met de auto parkeren bij het gemeentehuis lijkt me het makkelijkst, daar is altijd plek.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 11:19

Urbanus schreef:
Nee, met de auto kun je gewoon heen en weer, maar met de fiets ben je de Sjaak. De weg is al maanden dicht. Met een elektrische fiets kun je die omleiding wel fietsen, vandaar.

Met de auto parkeren bij het gemeentehuis lijkt me het makkelijkst, daar is altijd plek.

Aha! Nu snap ik um :) thanks!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:06

Het fietspad langs het water is idd al een tijdje dicht. := Voor mij is stal te ver met de fiets dus ga sowieso altijd altijd met de auto naar stal. :')

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:42

Kaatjes bakery café is ook leuk klein tentje. Zit naast de hema in Bergen.
En bij la vie kun je heerlijk vers gebakken brood halen ( zuurdesem)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 20:27

Verrassing: we waren afgelopen week in Bergen! Prachtig weer en enorm genoten. We hebben ons programma wel iets aangepast vanwege de hoge temperaturen. Iets minder actief en meer relaxen op verschillende stranden. Was eigenlijk helemaal prima en ook fijn! Markt in Schagen hebben we niet gedaan, want was de gewone weekmarkt ipv folklore markt, die pas vanaf volgende week is. Ook hebben we voor sommige dingen gewoon geen tijd gehad haha dus alle reden om nog eens terug te komen! Door jullie tips hebben we dingen gedaan die we niet wisten en die echt heel leuk waren dus nogmaals enorm bedankt!

Maandag: Bergen aan Zee (strandwandeling en kibbeling eten), eind vd middag rondgelopen in Bergen (leuke maar beetje dure winkeltjes).
Dinsdag: Camperduin aan Zee, super leuk en mooi (bij de "Lagune" geweest en heerlijk geluncht bij Struin, chicken & waffle).
Woensdag: Egmond aan Zee (parkeren lastig en duur!), smakelijke tosti bij de Jongens, leuke braderie, en biertje op gezellig terras bij Wapen van Egmond.
Donderdag: deel vd ANWB dijk en duin route gedaan, vlotbrug was dicht, dus toen door naar Callantsoog (gratis en goed parkeren, jeej!). Daar op strand gezeten en ijs bij ijsie prima. Iegewies was gesloten. Winkeltjes waren leuk. 's Avonds heerlijk (vis) gegeten bij Fabels in Bergen, daarna nog even gewandeld en mooie oude (en vast hele dure) huizen bekeken.
Vrijdag: kaasmarkt in Alkmaar. Stadswandeling via app op telefoon. Op terras gezeten op het Waagplein. Frietje van de Vlaminck. 's Avonds gewandeld in Bergen, langs hertenkampje en park.
Zaterdag: fietstocht door Schoorlse duinen. Op terras gezeten bij Honky Tonk aan het klimduin. Menukaart zag er lekker uit (trio van vis) dus goeie reden om nog eens terug te komen want die avond gingen we al wat anders eten helaas. Geluncht bij Paal 29, Schoorl aan Zee. Stond veel wind dus was wat fris en strand was erg smal dus viel wat tegen. Callantsoog vond ik eerlijk gezegd mooier. Daarna verder gefietst naar Bergen aan Zee en toen terug naar Bergen. We vonden het duingebied in Schoorl heel mooi en bijzonder. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik Terschelling waar ik de laatste 5 jaar 4x ben geweest ook (nog steeds) erg leuk vindt.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:44

Tipje voor de volgende keer voor parkeren bij Egmond aan Zee: wij hebben op de Hogedijk geparkeerd bij de tennisclub (Hogedijk 6, Egmond-Binnen). Daar zit een grote parkeerplaats bij waar je ook zo mag parkeren (gratis). En dan is het misschien een kwartier - 20 minuten fietsen op de gewone fiets. Met de elektrische vast sneller. Was echt prima te doen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:40

Urbanus schreef:
Em_ schreef:

Pff ze blijven bezig. Eerst ook al die pokke N9

Fijn dat het leuk was TS

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 22:42

Dorine92 schreef:

Fijn dat het leuk was TS

Het is dit of een gevaarlijke weg dus op zich vind ik het wel chill?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:21

Urbanus schreef:
Dorine92 schreef:

Fijn dat het leuk was TS

Het is dit of een gevaarlijke weg dus op zich vind ik het wel chill?

De N9 zie ik niet eens verschil eigenlijk. Stak er altijd met de paarden over en heb geen idee wat er nou veranderd is :+