Hoe overleef ik: festival camping

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:58

Houdbare soya vla heb ik zelf altijd in bakjes van 125 gram.
2 daarvan + een paar scheppen haver en muesli is voor mij voldoende als maaltijd in het vliegtuig.

(ja wikkel gaat er af en er staat geen gewicht of volume op. Kom er tnt steeds mee weg als ik beweer dat de inhoud precies hetzelfde is als mijn 100ml flesje handencreme, waarvan ik verdenk dat de inhoud ooit 100ml was, maar het flesje zelf iets groter is ;) )

Er zijn volgens mij ook wat grotere pakjes, halve liter of zo. Voor op een camping makkelijker, en omdat het lekker genoeg is, krijg je zo’n pakje vast wel op voor het weg gedragen wordt. Daarnaast denk ik dat je het toch niet open laat staan, want voor het weg rot hebben de mieren het al lang ontdekt. :Y)

Vergeet niet zo’n pakje met 10 oordoppen mee te nemen. Je dure pluggen raak je áltijd kwijt en zo kun je in elke broekzak een setje doppen stoppen. En in het zakje in de tent bij de mini zaklantaarn doe je er voor de zekerheid ook een paar. :)*

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 11:41

Ik gooi dit topic weer omhoog.

Met dit weer en die filmpjes die online staan van oa Intents, heb ik er toch wat minder zin in :=

Wie heeft er goede tips om je tent droog te houden? Klamme kleding en een vochtig bed zijn de hel..
Ik heb een black&white tent waarvan ik hoop dat het een beetje de vochtigheid tegen houdt en er gaat een zeil onder de tent.
Het liefst zou ik iets meenemen om m'n bed op te hogen maar dat is vaak groot / zwaar dus niet echt mee te nemen of te duur.

Welke bokker heeft nog geniale ideeën? *\o/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:50

Nyaleti schreef:
Ik gooi dit topic weer omhoog.

Met dit weer en die filmpjes die online staan van oa Intents, heb ik er toch wat minder zin in :=

Wie heeft er goede tips om je tent droog te houden? Klamme kleding en een vochtig bed zijn de hel..
Ik heb een black&white tent waarvan ik hoop dat het een beetje de vochtigheid tegen houdt en er gaat een zeil onder de tent.
Het liefst zou ik iets meenemen om m'n bed op te hogen maar dat is vaak groot / zwaar dus niet echt mee te nemen of te duur.

Welke bokker heeft nog geniale ideeën? *\o/*

Met dit weer voorkomen dat de boel klammig wordt: niet!

Mijn oplossing: niet kamperen in sh*t weer.... maar dat is natuurlijk niet de oplossing die jij graag hoort....

Zorgen voor een goede waterdichte tent, extra plastic folie eronder tijdens het opzetten (en zorg dat er nergens folie onder de tent uit steekt, anders loopt er water tussen folie en tent grondzeil en heb je 100% gegarandeerd nattigheid binnen)

Verder zou je kunnen denken aan vacuüm zakken waar je overdag je beddengoed/slaapzak in opruimd, maar nadeel is dat vocht voornamelijk in de nacht ontstaat door condens, dus waarschijnlijk is de slaapzak in de ochtend juist klam/ vochtig, dan kan je het beter laten liggen ipv in plastic stoppen.

Wat ik wel graag doe op modderige plekjes, is om iets van een uitloopje te creëren met zoiets:https://www.google.com/search?q=bamboe+strandmat&client=ms-android-samsung-ga-rev1&sca_esv=1e33b27adb72ec82&sca_upv=1&sxsrf=ADLYWIKa_TTGHkTpRRAd-MJIMudrd8bNbQ%3A1718013218594&ei=Is1mZpXmI8-K9u8PprOYoAY&oq=bamboe+str&gs_lp=EhNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwIgpiYW1ib2Ugc3RyKgIIBTIFEAAYgAQyDRAuGIAEGMcBGAoYrwEyBRAuGIAEMgUQABiABDIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgARIrjRQsQpYiB1wAHgAkAEAmAG_AaABygeqAQM2LjO4AQHIAQD4AQGYAgmgAqYJwgIIEAAYgAQYsAPCAgkQABiwAxgIGB7CAgsQABiABBiwAxiiBMICChAjGIAEGCcYigXCAgYQABgWGB7CAgUQIRigAcICCxAAGIAEGLEDGIMBwgIIEAAYgAQYsQPCAhEQLhiABBixAxiDARjHARivAZgDAIgGAZAGBpIHBTIuNi4xoAfqMw&sclient=mobile-gws-wiz-serp#vhid=dQOOwtOlJRsMfM&vssid=l
Dan voorkom je dat je de ergste bagger mee naar binnen sleept.

En hopen dat het warm en droog weer is als je gaat.

Persoonlijk zou ik vooraf goed onderzoek doen naar het terrein en alvast kijken waar de meest droge plekken te vinden zijn. En dan zorgen dat je er vroeg genoeg bent om je plekje te claimen.

Gelukkig duurt het nog ruim 2 weken en kan het prima weer zijn eind juni.

Nyaleti

Re: Hoe overleef ik: festival camping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 11:58

Ja echt zo balen hoor..
Al is het het weekend zelf droog, de weilanden staan gewoon blank dus het wordt hoe dan ook een modderpoel.

Heel hard duimen dat het oké weer is het weekend!

Je linkje werkt niet, kun je een screenshot plaatsen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:59

Nyaleti schreef:
Ja echt zo balen hoor..
Al is het het weekend zelf droog, de weilanden staan gewoon blank dus het wordt hoe dan ook een modderpoel.

Heel hard duimen dat het oké weer is het weekend!

Je linkje werkt niet, kun je een screenshot plaatsen?

Het is een bamboe strandmat, als je googled, vind je ze wel

Voordeel van dit soort matjes is dat ze goedkoop zijn, ik zie ze rond de €2,5 per stuk. Na het festival gewoon de prullenbak in, want herbruikbaar zijn ze eigenlijk niet.

Je kan ook voor bijvoorbeeld een tent tapijt gaan, maar duurder en zwaarder.

Als laatste optie zie ik dat er een echte camping vlak bij het festival terrein is, die zullen waarschijnlijk drogere staanplaatsen hebben. Of als het echt slecht weer is, gewoon niet gaan kamperen, maar in de omgeving een hotel boeken of thuis slapen.

Ik ben gek op kamperen, maar heb een absolute schurfthekel aan kamperen in slecht weer, dat doe ik dus gewoon niet meer. (En m'n ouders óók niet meer, die zijn last minut gaan vliegen ipv kamperen :D)
Laatst bijgewerkt door mvdende op 10-06-24 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:05

Gewoon een B&B nemen :o (sorry, ik ben niet zo'n campingganger) maar dan heb je een droog bed, een douche en met een beetje geluk nog een keukentje/magnetron ook...

Met regenweer wordt alles vochtig en klam... (Je hebt ook van die tenten voor op een auto, maar dan moet dat wel weer op je auto passen, dat zou ook nog een optie zijn ;))

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:12

Liannetje86 schreef:
Gewoon een B&B nemen :o (sorry, ik ben niet zo'n campingganger) maar dan heb je een droog bed, een douche en met een beetje geluk nog een keukentje/magnetron ook...

Met regenweer wordt alles vochtig en klam... (Je hebt ook van die tenten voor op een auto, maar dan moet dat wel weer op je auto passen, dat zou ook nog een optie zijn ;))

Op een ondergelopen weiland? Dan mag de TS minimaal een Landrover of Rangerover hebben, anders komt ze nooit meer die modderpoel uit :+ met een normale 2 wiel aangedreven auto moet je nu niet in een weiland willen gaan staan, dat is vragen om ellende. Daarnaast vraag ik me af of campers/ auto's zijn toegestaan op z'n festival camping. Meestal is het dacht ik uitsluitend tenten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:30

Ik zat ook al met een oog naar het weer te kijken voor komend weekend, ja het gaat iets regenen, en ja het terrein zal best vochtig zijn, goddank gaan we dit keer met een camper (tenzij deze toch niet op tijd klaar is, dan wordt het de tent), zo erg als de eerste paar jaren waar ik met de rolstoel tot aan de assen in de modder vastzat _O- en de stro combain die een hopelijk iets dempende stro laag overal rondspoot op de camping en op het terrein was een grote attractietrekker :)) . Onze tent kreeg toen de volle laag stro. Ach ja het was wel grappig, al is de tent daarna nooit meer de oude geworden :(:)

Wat we eerder deden was bij erg nat weer. Zorgen voor wat extra droge sets en desnoods deze in de auto laten liggen als je die meehebt, anders is het blijven omkleden en je natte gebruikte spul op een bergje in de tent laten liggen. Niet alvast in een zak stoppen om problemen te voorkomen,

Verder schoenen/laarzen die natte voeten voorkomen, extra sokken mee en deze regematig wisselen, natte voeten is een garantie voor een onaangenaam gevoel en kou. Poncho/waterdichte jas mee. Eventueel een waterdichte broek of blote benen als de temperatuur daar zich voor leent. Blote benen drogen sneller dan een natgeregende broek.

Probeer regelmatig te schuilen al ben je daarin niet de enige, zorg voor een warme binnenkant met eten en drinken en verder geniet en laat eventuele regen je weekend niet verpesten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 19:25

De weervoorspelling ziet er nu fantastisch uit :D 25° met misschien een beetje regen. Fingers crossed dat het zo blijft!
De camping wordt toch wel een modderboel maar als je kleding droog blijft en je niet ligt te verkleumen in bed, komt het allemaal wel goed.

Vriendinnen gaan met een XXL tent dus we kunnen daar zitten ipv onder de partytent, fantastisch. En evt daar ook kleding uithangen etc.
Een zeil onder de tent schijnt juist ook weer drama te geven als die niet precies goed ligt, dus dat ga ik niet doen. Wel wat vuilniszakken onder m'n luchtbed, misschien maakt dat een klein verschil.
En ik neem zo'n zomer slaapzak mee. Heel klein en compact. Daar in en dan je gewone slaapzak, zal al heel veel schelen kwa temperatuur.

En voordeel als paardenmeisje: goede laarzen en een goede regenjas :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:51

Bloodymary schreef:
Ik ben ook oud, maar we gaan nog steeds elk jaar naar Rock Werchter, vier nachten op de camping. Maar neem eigenlijk niet veel mee. Water en een sapje voor 'smorgens, bananen, chips en verder vooral veel geld, alles is daar te koop. En een groot pak wcpapier.

Ja, beste tip. Ik koop ook gewoon alles, mijn ervaring is dat niks lekker blijft in zo'n tentje.

Verder ductape, babydoekjes, droogshampoo en glitter meenemen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 20:05

Mja helaas wordt dit wel Festival on a budget :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 20:14

Afbeelding
Afbeelding
Hier droog maar de grond :')

Tip neem geen witte schoenen mee en vies worden is niet erg. Ja er zijn mensen die niet vies willen worden en met smetteloze witte gympen aankomen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 21:04

Nyaleti schreef:
Mja helaas wordt dit wel Festival on a budget :=

Oke dan zakken vol krentenbollen mee en lege colaflessen vullen met wodka-jus ♡♡

Oh, en zoute nootjes of chips.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 19:21

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels van Bokt voldoet.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 23:14

Je ticket ben je denk ik zo kwijt op ticketswap :)
Alleen de camping weet ik dan niet...

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:18

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het TS is vergaan tijdens het festival?
Hoeveel van de tips heb je meegenomen, uitgevoerd, en belangrijker, wat heeft het je geleverd?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 13:27

Hoe doen jullie dat qua spullen in de tent, ik heb een tent gekocht voor twee personen, met matjes er in is de tent al vol :')

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 16:47

Soms zit er een luifeltje aan de voorkant. Of een soort uitstulping waar je nog wat spullen kwijt kat en voor nat weer de schoenen kan zetten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:49

moonsparkle schreef:
Hoe doen jullie dat qua spullen in de tent, ik heb een tent gekocht voor twee personen, met matjes er in is de tent al vol :')

Ik hanteer gewoon de regel: hoeveel personen = +1 per groote tent. Dus 1 persoon = 2 persoonstent. 2 personen = 3 persoonstent, 3 personen = 4 persoonstent.

Ik heb dus altijd minimaal een 2 persoonstent mee, al is mijn allerkleinste tentje meer een 1,5. Je kan er met 2 mummie matjes in, als je hoofd aan voeteneind slaapt. Dat tentje is echter niet mijn lichste tentje, dat is een ruime 2 persoons.

Verder afhankelijk van de situatie heb ik de 2 persoons, 3 persoons of de 4 persoonstent mee. In m'n eentje eigenlijk altijd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:32

Heel verstandig. De comfort die je hebt (voor zoverre er sprake is van comfort in een tent :') ) van net een inimini beetje meer ruimte is echt enorm.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:35

Appels zijn lang houdbaar.
Rijstwafels en crackers. Pot pindakaas mee en houdbare pakjes melk.. Prima ontbijt :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:25

Ik heb een grotere tent maar die is me teveel geld waard voor een festival terrein :') dan toch maar afzien en half op mn rugzak kleding slapen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:38

Comfort is me veel waard, dus ik heb een grote 4 tent. Er is nog nooit een tent gesloopt op een festival.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:43

moonsparkle schreef:
Ik heb een grotere tent maar die is me teveel geld waard voor een festival terrein :') dan toch maar afzien en half op mn rugzak kleding slapen

Ik zie genoeg tenten in de aanbieding op het moment.

Ik ga zo een 3p bestellen voor €95. Ter vervanging van mijn oude Coleman, welke een gebroken stok heeft in een rare vorm en welke nergens meer te verkrijgen is.

Dat vind ik best een redelijk goede prijs voor een 3 persoonstent.

Kan je die 2p tent niet retourneren? / verkopen aan diegene die bij jou in de tent zou komen. Of gewoon aangeven dat diegene die in de tent erbij zou komen, zelf een tent moet regelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:58

Altijd een tent met een voorstukje. Ik heb een tunneltent, met voorin ruimte genoeg voor 2 grote tassen. Ik zorg voor een grondzeiltje zodat alles droog kan liggen.