Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veriye schreef:Wij zijn dit jaar al een keer of 2 in Bocholt bij de Bahia geweest.
Wij hebben lekker afgewisseld tussen de warmere en koudere baden. Onze dochtr van 4 had de tijd van haar leven!
suus_toes schreef:Thermen Bad Nieuweschans..![]()
Het enige bad waar ik niet koud uit kom.![]()
Geloof rond 37/38 graden.
Maar als je voor glijbanen en gekkigheid komt is dat weer niet aan te raden.
Ibbel schreef:Zonnetje81 schreef:Maar dan is het simpel en moeten al die zwembaden sluiten.
Nee, de verwende Nederlander moet eens ophouden met te klagen over dit soort luxeproblemen.
Als je een koukleum bent, ga je thuis onder de douche, in een warm bad, je trekt een extra trui aan, of je koopt een voetenwarmer.
Niet specifiek op TS gericht, maar mensen, het klimaat is op hol geslagen. Allerlei subtropische luxe (of juist iedereen aan de airco) gaat daar níet bij helpen het op te lossen.
Tuurlijk kan de hele wereld doorgaan met wachten op de ander, maar dat gaat ook niets bijdragen.
Wees blij dat dit soort zwembaden (ongetwijfeld vanwege de kosten en niet uit idealisme, zo stom ben ik ook weer niet) de temperatuur naar beneden heeft bijgesteld. Níets zo goed voor het klimaat als pijn in de portemonnee.
Texas02 schreef:suus_toes schreef:Thermen Bad Nieuweschans..![]()
Het enige bad waar ik niet koud uit kom.![]()
Geloof rond 37/38 graden.
Maar als je voor glijbanen en gekkigheid komt is dat weer niet aan te raden.
Heeft Thermen Bad Nieuweschans ook een binnenbad of is dat alleen buiten? Ik kan dat niet duidelijk vinden. Want buiten lijkt me koud deze tijd van het jaar eigenlijk. Op zich zou ik er best een keer naar toe willen, ik vind koud water ook echt een nachtmerrie. Veendam vind ik al te koud, en dat was een paar jaar geleden. Misschien is het nu wel nog kouder, geen idee.
Gypsy schreef:Soms heb ik ook het idee dat mensen toch wel een beetje verwend zijn, 33 graden al koud vinden.
Over het algemeen is 29 graden lekker als je normaal baantjes schoolslag zwemt. Voor fanatiek is dat al weer aan de warme kant, de meeste wedstrijdbaden zijn kouder.
30 graden is prima als je nog redelijk in beweging bent. Maar als je echt stil wil zitten en het dan nog warm wil hebben moet je aan 32 tot 35 graden denken.
Best ook in het "koudste" bad beginnen en dan naar warm toewerken. Zorgen dat kleine kinderen af en toe een tussendoortje nemen want zwemmen en warm blijven kost die kleine lijfjes veel energie, dat geeft niet maar als ze te lang niks eten krijgen ze het sneller koud.
Verder zit het soms ook tussen de oren, in de zomer vinden mensen 30 graden heerlijk, in de winter is het "ijskoud".
pluisje88 schreef:Dat mag je mijn reuma lijf uitleggen. Verwend m’n hoela. In de zomer kan ik ook niet zwemmen in water van 30 graden. Ook niet een beetje. Gewoon niet…
Gypsy schreef:pluisje88 schreef:Dat mag je mijn reuma lijf uitleggen. Verwend m’n hoela. In de zomer kan ik ook niet zwemmen in water van 30 graden. Ook niet een beetje. Gewoon niet…
Daar zijn toch ook doelgroepenbaden voor?
Ik heb het over mensen die boos naar het personeel toegaan dat het water geen 30 graden maar koud is, zelfs al haal je een thermometer waarop ze zelf af kunnen lezen dat het water wel degelijk 30 graden is.
Mensen met reuma of echte koukleumen kunnen dus beter kijken welke baden water van 32 graden of warmer hebben.
Siesjuh schreef:Leuk ook als je kinderen hebt... ook met reuma of een spieraandoening wil je wel eens zwemmen met je kind(eren). Ik vind dat zelfs een basisbehoefte in een land met zoveel water. Of gewoon met vrienden/familie. Maar dan is het wel fijn als je daarna niet dagenlang hoeft te boeten. Dan vlieg ik wel een keer minder, zodat ik een keer lekker kan gaan zwemmen.
Ik ga Düb in Dülmen uitproberen, die schijnen geen koud water te hebben en wat leuke glijbanen. Osnabrück schijnt ook een leuk zwembad te hebben (niet koud), maar er zijn er meer aan de grensstreek, dus ik zou daar ook gewoon eens kijken