Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:25

Sauna!

Vaak met een zwembad erbij.

Dompelbad overslaan en je warmt er heerlijk van op!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:59

Veriye schreef:
Wij zijn dit jaar al een keer of 2 in Bocholt bij de Bahia geweest.

Wij hebben lekker afgewisseld tussen de warmere en koudere baden. Onze dochtr van 4 had de tijd van haar leven!

Ik ging jarenlang wekelijks naar bahia. Het water was daar heerlijk op temperatuur voor mijn spieren die meteen pijn gaan doen als ik het koud krijg. Inmiddels al jaren niet meer geweest. Door de jaren heen werd het water steeds kouder en kouder.. inmiddels is het voor mij te koud geworden.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 01:00

suus_toes schreef:
Thermen Bad Nieuweschans.. <3
Het enige bad waar ik niet koud uit kom. :D
Geloof rond 37/38 graden.

Maar als je voor glijbanen en gekkigheid komt is dat weer niet aan te raden.

Heeft Thermen Bad Nieuweschans ook een binnenbad of is dat alleen buiten? Ik kan dat niet duidelijk vinden. Want buiten lijkt me koud deze tijd van het jaar eigenlijk. Op zich zou ik er best een keer naar toe willen, ik vind koud water ook echt een nachtmerrie. Veendam vind ik al te koud, en dat was een paar jaar geleden. Misschien is het nu wel nog kouder, geen idee.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 02:26

Ibbel schreef:
Zonnetje81 schreef:
Maar dan is het simpel en moeten al die zwembaden sluiten.

Nee, de verwende Nederlander moet eens ophouden met te klagen over dit soort luxeproblemen.
Als je een koukleum bent, ga je thuis onder de douche, in een warm bad, je trekt een extra trui aan, of je koopt een voetenwarmer.

Niet specifiek op TS gericht, maar mensen, het klimaat is op hol geslagen. Allerlei subtropische luxe (of juist iedereen aan de airco) gaat daar níet bij helpen het op te lossen.
Tuurlijk kan de hele wereld doorgaan met wachten op de ander, maar dat gaat ook niets bijdragen.

Wees blij dat dit soort zwembaden (ongetwijfeld vanwege de kosten en niet uit idealisme, zo stom ben ik ook weer niet) de temperatuur naar beneden heeft bijgesteld. Níets zo goed voor het klimaat als pijn in de portemonnee.

Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, vind ik wel dat het een druppel op een gloeiende plaat is. Ons wordt 'luxe' afgenomen en is uit den boze... Maar in Afrika worden opgebruikte autobanden op 1 hoop geflikkerd zo groot als heel provincie gelderland, en in de fik gestoken. Zolang wij als europa dingen moeten laten maar ze in andere werelddelen niet de crisis zien of ernaar handelen heeft ons aandeel praktisch geen zin.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 06:23

Het is geen subtropisch zwemparadijs maar ze hebben wel water tot maximaal 37 graden. Sanadome in Nijmegen. En je kunt meteen lekker de sauna in. Het is ook gewoon in badkleding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:15

Denk dat je in Duitsland wel meer opties zult vinden, Palmenparadies zitten op meer plaatsen voor zover ik weet. Daar heb je vaak een apart sauna en zwem paradijs.

Of anders zoeken op Badewelt.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:31

Ik zag Arcen al voorbij komen, maar Arcen is wel wat anders dan een zwemparadijs.... En de regels zijn aangepast, vanaf 16 jaar... Dus beetje zonde als je daar met kids aankomt die jonger zijn ;)

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 12:02

Texas02 schreef:
suus_toes schreef:
Thermen Bad Nieuweschans.. <3
Het enige bad waar ik niet koud uit kom. :D
Geloof rond 37/38 graden.

Maar als je voor glijbanen en gekkigheid komt is dat weer niet aan te raden.

Heeft Thermen Bad Nieuweschans ook een binnenbad of is dat alleen buiten? Ik kan dat niet duidelijk vinden. Want buiten lijkt me koud deze tijd van het jaar eigenlijk. Op zich zou ik er best een keer naar toe willen, ik vind koud water ook echt een nachtmerrie. Veendam vind ik al te koud, en dat was een paar jaar geleden. Misschien is het nu wel nog kouder, geen idee.

Bad Nieuweschans heeft alleen 2 buitenbaden inderdaad.
In Soesterberg zit er ook nog één. Die heeft wel een binnenbad. Ook heel mooi!
Soesterberg vind ik persoonlijk mooier als Nieuweschans. Maar goed, wij doen dan ook inclusief saunas. Maar echt dat zwembad water..... Heerlijk! <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 12:53

Een binnenbad heeft wel de voorkeur :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:40

Soms heb ik ook het idee dat mensen toch wel een beetje verwend zijn, 33 graden al koud vinden.

Over het algemeen is 29 graden lekker als je normaal baantjes schoolslag zwemt. Voor fanatiek is dat al weer aan de warme kant, de meeste wedstrijdbaden zijn kouder.

30 graden is prima als je nog redelijk in beweging bent. Maar als je echt stil wil zitten en het dan nog warm wil hebben moet je aan 32 tot 35 graden denken.

Best ook in het "koudste" bad beginnen en dan naar warm toewerken. Zorgen dat kleine kinderen af en toe een tussendoortje nemen want zwemmen en warm blijven kost die kleine lijfjes veel energie, dat geeft niet maar als ze te lang niks eten krijgen ze het sneller koud.

Verder zit het soms ook tussen de oren, in de zomer vinden mensen 30 graden heerlijk, in de winter is het "ijskoud".

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:28

Bosbad putten midden van Nederland op de veluwe

Leuk zwembad en in de zomer is het buiten ook open.

Niet zo groot als center parcs maar wel leuk.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:12

Gypsy schreef:
Soms heb ik ook het idee dat mensen toch wel een beetje verwend zijn, 33 graden al koud vinden.

Over het algemeen is 29 graden lekker als je normaal baantjes schoolslag zwemt. Voor fanatiek is dat al weer aan de warme kant, de meeste wedstrijdbaden zijn kouder.

30 graden is prima als je nog redelijk in beweging bent. Maar als je echt stil wil zitten en het dan nog warm wil hebben moet je aan 32 tot 35 graden denken.

Best ook in het "koudste" bad beginnen en dan naar warm toewerken. Zorgen dat kleine kinderen af en toe een tussendoortje nemen want zwemmen en warm blijven kost die kleine lijfjes veel energie, dat geeft niet maar als ze te lang niks eten krijgen ze het sneller koud.

Verder zit het soms ook tussen de oren, in de zomer vinden mensen 30 graden heerlijk, in de winter is het "ijskoud".

Dat mag je mijn reuma lijf uitleggen. Verwend m’n hoela. In de zomer kan ik ook niet zwemmen in water van 30 graden. Ook niet een beetje. Gewoon niet…

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:22

Storm schreef:
Iemand kort geleden toevallig nog in het zwembad bij Preston Palace geweest? Ik ga er 1e (mid)week januari heen en ben nu ook wel benieuwd of het water lekker warm is.

Ik ben er zondag nog geweest. Vond het een heerlijk warm zwembad! :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:25

Als je glijbanen ook leuk vind kan ik duinrell ook aanraden. Al meerdere keren leuk dagje weg geweest en niet koud gehad

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:26

pluisje88 schreef:
Dat mag je mijn reuma lijf uitleggen. Verwend m’n hoela. In de zomer kan ik ook niet zwemmen in water van 30 graden. Ook niet een beetje. Gewoon niet…

Daar zijn toch ook doelgroepenbaden voor?

Ik heb het over mensen die boos naar het personeel toegaan dat het water geen 30 graden maar koud is, zelfs al haal je een thermometer waarop ze zelf af kunnen lezen dat het water wel degelijk 30 graden is.

Mensen met reuma of echte koukleumen kunnen dus beter kijken welke baden water van 32 graden of warmer hebben.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:49

Tja. Dat soort luxe heb je niet echt in de achterhoek ;)

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:55

pluisje88 schreef:

Achterhoek is groot.. maar Rozengaarde in Doetinchem heeft een zorgbad van 33°. Bad is in een andere ruimte en de luchttemperatuur ligt daar ook al een stuk hoger.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:12

Gypsy schreef:
pluisje88 schreef:

Daar zijn toch ook doelgroepenbaden voor?

Ik heb het over mensen die boos naar het personeel toegaan dat het water geen 30 graden maar koud is, zelfs al haal je een thermometer waarop ze zelf af kunnen lezen dat het water wel degelijk 30 graden is.

Mensen met reuma of echte koukleumen kunnen dus beter kijken welke baden water van 32 graden of warmer hebben.

Leuk ook als je kinderen hebt... ook met reuma of een spieraandoening wil je wel eens zwemmen met je kind(eren). Ik vind dat zelfs een basisbehoefte in een land met zoveel water. Of gewoon met vrienden/familie. Maar dan is het wel fijn als je daarna niet dagenlang hoeft te boeten. Dan vlieg ik wel een keer minder, zodat ik een keer lekker kan gaan zwemmen.

Ik ga Düb in Dülmen uitproberen, die schijnen geen koud water te hebben en wat leuke glijbanen. Osnabrück schijnt ook een leuk zwembad te hebben (niet koud), maar er zijn er meer aan de grensstreek, dus ik zou daar ook gewoon eens kijken :)

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:26

Hof van saksen ?
Het marveld ?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:21

Hommage schreef:
pluisje88 schreef:

Achterhoek is groot.. maar Rozengaarde in Doetinchem heeft een zorgbad van 33°. Bad is in een andere ruimte en de luchttemperatuur ligt daar ook al een stuk hoger.

Die kende ik nog niet. Thanks!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:49

Siesjuh schreef:
Leuk ook als je kinderen hebt... ook met reuma of een spieraandoening wil je wel eens zwemmen met je kind(eren). Ik vind dat zelfs een basisbehoefte in een land met zoveel water. Of gewoon met vrienden/familie. Maar dan is het wel fijn als je daarna niet dagenlang hoeft te boeten. Dan vlieg ik wel een keer minder, zodat ik een keer lekker kan gaan zwemmen.

Ik ga Düb in Dülmen uitproberen, die schijnen geen koud water te hebben en wat leuke glijbanen. Osnabrück schijnt ook een leuk zwembad te hebben (niet koud), maar er zijn er meer aan de grensstreek, dus ik zou daar ook gewoon eens kijken :)

Maar als je 32 of 33 graden zo belangrijk vind dan kijk je toch van te voren op de website of bel je op om na te vragen wat de temperatuur van het water is?

"koud" is een subjectief begrip, dus echt heel onhandig om op die manier met elkaar zwembaden te vergelijken.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:47

Het zal best dat koud een subjectief begrip is, maar naar mijn mening hoort een zwembad inderdaad lekker warm te zijn. Ook voor mijn spieren is het heel slecht, dat koude water. Plus dat ik de komende uren gewoon niet meer warm word als ik eenmaal koud ben. Dus omdat ik zo'n ziekte heb zou ik maar weet ik hoe ver moeten rijden en dure benzine moeten betalen om in een warm zwembad te mogen? Dan betaal ik toch echt liever wat meer voor een kaartje bij een zwembad in de buurt.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:59

De Bonte Wever in Assen was al genoemd, maar hier vond ik het ook niet koud!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:27

Kwal schreef:
De Bonte Wever in Assen was al genoemd, maar hier vond ik het ook niet koud!

Ik vond het daar wel echt koud

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:15

Linnie050 schreef:
Bosbad putten midden van Nederland op de veluwe

Leuk zwembad en in de zomer is het buiten ook open.

Niet zo groot als center parcs maar wel leuk.

Deze inderdaad! :j Gaan wij en de kinderen altijd graag naar toe! Met o a. wild waterbaan en glijbaan.