Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 23:16

Ik zit net even te kijken naar Mallorca, dat is ook mooi! En ook niet zo lang vliegen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 00:20

Is Marrakech al genoemd?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 05:31

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 08:15

Tui heeft een moeder-dochterreis naar Kreta. Zag ik op Pinterest voorbij komen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 11:40

Ik ben nu aan het kijken naar (zuid) Turkije, dat voldoet eigenlijk aan alles wel en daar is het eind oktober ook nog mooi weer. Het enige waar ik tegenaan loop als ik ga kijken naar een complete reis is dat de terugvlucht overal om 05.50 is richting amsterdam. Naar Eelde (dat is hier dichtbij) kun je geen 5 dagen boeken, moet minstens een week zijn en dat is te lang. Ik heb hier geen verstand van, maar jeetje, frustrerend is zoiets _O-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 11:44

Als klein meisje heb ik echt een trauma overgehouden aan Turkije, alle mannen wilde aan me zitten en met me op de foto. Want: blond haar. Ben daar nooit meer naar teruggegaan. -O-

Zelf echt fan van Griekenland <3 heerlijk eten, mooi, vriendelijke mensen en lekker weer

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 11:52

Autumnn schreef:
Als klein meisje heb ik echt een trauma overgehouden aan Turkije, alle mannen wilde aan me zitten en met me op de foto. Want: blond haar. Ben daar nooit meer naar teruggegaan. -O-

Zelf echt fan van Griekenland <3 heerlijk eten, mooi, vriendelijke mensen en lekker weer

Oh dat vind ik in Turkije juist wel meevallen, Egypte was daarin drama. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 11:53

Janneke2 schreef:
Sorry.

Vliegvakanties: nergens voor nodig.

Ik zou er vast ENORM van genieten, maar het kan niet.
Ecologische voetafdruk en zo...

Geniet in de zomer van de on-Nederlandse zomers die we hebben.
(Het gaat hard met het klimaat.)

Ga wat puzzelen mbt slaaptreinen: er zijn prachtige plekken in Zwitserland, de Rivièra, en Italië 'onder slaapbereik'.

Mag iemand dit nog zelf bepalen? Dat jij dat vind wil niet zeggen dat iedereen het vliegtuig moet laten staan.

Misschien Valencia of Barcelona?
Of Berlijn, Brussel

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 11:57

Ik zou toch voor een week gaan. Je kunt vast wel oppas vinden voor zo lang? 1 oproepje op Bokt en je hebt het voor elkaar. Zelf kan ik helaas niet omdat ik nog maar 1 werkende hand heb, anders had ik het graag voor je gedaan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:18

Albufeira in Portugal was toen ik er eind okt was 28 graden,
en anders Cyprus of Canarische eilanden inderdaad

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:19

Met kinderen vind ik Egypte ook mwah. Wij zijn er als kind naartoe geweest met mama en papa en ik herinner me ook vooral dat mensen je niet met rust laten en bijna winkels in slepen, het was om 18u donker en te koud om buiten te zitten. Ik vond alles maar mwah muv de daguitstap die we maakten om te snorkelen, dat was wel mooi ja :)

Wij gaan altijd eind oktober op vakantie en gaan dit jaar voor de duizendste keer (ongeveer hé) naar Tenerife :) Maar cultuur etc zegt ons ook vrij weinig dan, daarvoor maak ik liever een korte citytrip eens door het jaar. Ik wil dan echt gewoon niet te veel doen := Het is er wel mooi genoeg hoor!

Marrakech ben ik met mama geweest omdat mijn beste vriendin naar daar verhuisd is, suuuuper mooi maar wel speciaal hoor. Als je cultuur wilt dan is het perfect daar hoor want het is echt een ommeslag ivm hier. Wij waren er 4 dagen en achteraf had ik liever langer geweest om ook de kuststadjes te kunnen gaan zien (Essaouira bv)
Houd er ook rekening mee dat ze andere ingrediënten gebruiken en kruiden, ik was 1 dag kwijt omdat ik boven de wc hing.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:20

Heb je al gekeken naar bestemmingen vanaf Bremen? Dat is vanaf jouw locatie ook dichtbij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:32

In Turkije werd ik als blonde meid ook niet met rust gelaten. In het hotel natuurlijk wel, maar daar buiten dus gewoon niet en het is doodvermoeiend.
Als Egypte hetzelfde is, dan skip ik dat definitief van mijn lijstje :')

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:39

Autumnn schreef:

Dat heb ik overgehouden na mijn vakantie in Tunesie en ik ben niet eens blond.
Je moest zo opletten waar je liep en kon nergens onbekommerd een gesprekje aangaan want er zat altijd wat achter.

Overigens, terugreis om 5:50 betekend dat je rond 1:00 klaar moet staan voor transfer, wie verzint deze tijden?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:09

Of je tickets los kopen van je verblijf. Dan zou je via airbnb een plekje kunnen zoeken. Of booking.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:10

Ieuw, booking := *huilendehoteluitbater*

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:13

Dat valt best mee hoor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:15

Imre schreef:
Heb je al gekeken naar bestemmingen vanaf Bremen? Dat is vanaf jouw locatie ook dichtbij.

Of Düsseldorf, dat is vanuit Groningen ook goed aan te rijden. Vergelijkbaar met Schiphol. Wij konden naar Kreta ook alleen maar op idiote tijden vanaf Schiphol, Düsseldorf bood veel meer opties.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:18

Ik zou geen tickets los kopen en zelf boeken als je geen tot nauwelijks reiservaring hebt. Mocht er iets zijn tijdens de vakantie kun je je met een pakketreis altijd contact opnemen met de reisorganisatie. En je hebt dan gewoon meer zekerheden dan wanneer je los iets zelf regelt. Ook ivm het garantiefonds etc…

Vergeet trouwens niet om een goede reisverzekering af te sluiten en let specifiek ook op welke zorgkosten er eventueel vergoed worden en wat niet. Mocht je ziek worden of een ongelukje krijgen. Neem altijd eerst contact op met je reisorganisatie, die weten meer naar welk ziekenhuis / dokter je het beste kunt gaan ( ook ivm de kosten )

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:03

karijn schreef:
Dat valt best mee hoor.

Bwa als mensen me vragen wat ik liever heb raad ik ze toch altijd aan om rechtstreeks te boeken :+ het is dat je haast niet zonder kan want ze zijn mega groot

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:27

Granoek schreef:
karijn schreef:
Dat valt best mee hoor.

Bwa als mensen me vragen wat ik liever heb raad ik ze toch altijd aan om rechtstreeks te boeken :+ het is dat je haast niet zonder kan want ze zijn mega groot

Doe ik ook het liefst, maar ik heb toch een paar locaties in Italië wel via booking gedaan. Als er dan wat is dan kan ik het via booking nog laten oplossen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 19:31

Dat durf ik echt niet _O- , ik vind een pakketreis al doodeng. Nog nooit op een vliegveld geweest dus geen idee hoe dat gaat, bang dat ik die transfer niet ga vinden, mijn tassen kwijtraak enz. Laat ik me maar niet aan losse boekingen gaan wagen.

Normaal gaan we met de auto weg, vrij om te gaan en staan waar we willen en dan reserveer ik wel vaak via bookings of airbnb. Maar ik wil dit een keer meemaken en ik durf ook geen hoge bergen aan in de auto, dus anders komen we nooit eens verder dan Duitsland of de Ardennen ofzo :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:44

Comfort en gerust op reis is best wat waard hoor! :j Zeker als het de eerste keer is, dat moet je niet spannender maken dan het is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 22:27

Het gaat nog niet zo top _O- , gelukkig heb ik nog even tijd om te oefenen! Inmiddels stond ik met 1 been op Ibiza, leuk hotel, mooie ligging bij een baai, 5 dagen all inclusive voor zo'n 600 p.p. netjes! Dus maar eens een stapje verder kijken. Transfer erbij (74 p.p. stond erbij), terugvlucht gewijzigd naar een gunstiger tijd (+59 euro p.p.). Verder niks dacht ik, maar mn totaalprijs was opeens 2100 euro. Uhm ja.. nou nee dus :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 07:23

We piekeren en kijken nog even verder. Tot nu toe staan Ibiza, toch ergens in Griekenland (wat een ellende daar nu met de branden), Cyprus, zuid Portugal of toch een canarisch eiland op mijn lijstje (welke is dan het minst kaal?).

Moeilijk hoor, ik wil eigenlijk wel zeker weten dat we geen week in de regen zitten en dat we niet alleen naar het zwembad/ de zee hoeven te kijken, maar er ook daadwerkelijk in kunnen.

Ik denk dat we de reisduur kunnen oprekken naar 6 of 7 dagen, dat is wel echt max, langer zijn we ook niet vrij.