Geen idee of je wat mist, maar gezien de lengte van de lijst kan ik het me niet voorstellen. Past dit allemaal op de fiets?
Suliko
Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-23 15:39
Ik denk ook niet dat ik iets mis, ik denk eerder dat ik te veel mee heb. Ik heb de blouse eruit gehaald, die vond ik overbodig. Ik blijf alles nalopen, maar de rest ga ik wel nodig hebben, sommige dingen waarschijnlijk alleen in noodgevallen, maar daarom moeten ze juist mee.
En ja, alles past in mijn tassen! Nu zit het propvol, maar mijn bidons en pomp gaan aan de fiets ipv in de tassen, mijn tent kan nog op de bagagedrager. Dus als alles op de fiets geïnstalleerd is, heb ik nog genoeg ruimte in mijn tassen. Er zit nu ook een pak stroopwafels en blok kaas bij, die is voor mijn host in Stockholm waar ik 2 nachtjes mag verblijven (via couchsurfing).
Ik heb respect voor je hoor. Heel veel succes en vooral plezier
Weissjee
Geplaatst: 23-07-23 16:42
Ik sloeg "aan" op je 2 gasflesjes. Ga je het daarmee redden of denk je onderweg nieuwe te kunnen kopen? Campinggaz heeft namelijk een eigen systeem dus flesjes van andere merken passen niet. Daarnaast verkopen ze amper tot geen campinggaz in Scandinavië. Ons is het iig nooit gelukt om ze te vinden. Wij koken niet alleen op de campinggaz dus geen idee hoelang je ermee doet, wellicht redt je het wel met die 2 flesjes?
Goeie Weissjee, dankje, ik wist niet dat campingaz totaal onvindbaar was in Noorwegen en Zweden, maar omdat ik weet dat ze vaker lastiger te krijgen zijn (in NL op dit moment ook vaak uitverkocht) heb ik er bewust 2 mee en ik denk dat het precies genoeg is. Ervan uitgaande dat ze 2-3 uur brandduur hebben per stuk en ik ze zo’n 10 minuten gebruik, kan ik er ongeveer 30 keer mee koken. Dan ga ik uit van 5 uur brandduur in totaal. Waarschijnlijk ben ik net wat meer nachten weg, maar ik ga ook op campings overnachten (campings in Scandinavië hebben vaak keukens), shelterplekken hebben meestal een vuurpunt met houtvoorraad en in de steden of wanneer het lukt wil ik gebruik maken van warmshowers/couchsurfing. Dus ik ga er vanuit dat ik niet elke avond mijn gasflesje hoef te gebruiken! En anders wordt het salades kauwen Ontbijt (havermout) maak ik door het in de nacht te laten weken, dat scheelt ook!
Wow, respect dat je zelf kookt. Ik wilde die ruimte per se uitsparen. Hier in IJsland wordt dat nog weleens kielekiele: haal ik, met deze benen, de volgende worsttent nog wel?
Klinkt alsof je er inderdaad algoed over nagedacht hebt! 2 tot 3 uur per flesje haal je volgens mij makkelijk. Ik heb het zelf nooit echt bijgehouden maar heb het idee dat wij daar vaak wel overheen gaan. Met ook koken op kampvuurplekken ga je het vast redden. Ik ben benieuwd naar je avonturen.
Misschien is een kleine zaklamp meenemen voor de zekerheid geen slecht idee? Ik ga er vanuit dat je ook de zaklamp app op je telefoon hebt, maar als die er mee stopt is het wel handig om toch een reserve zaklamp mee te hebben.
Suliko
Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-23 20:09
Luisterboeken gedownload, ereader aangevuld met boeken, alles opgeladen, plantjes water gegeven en de tassen staan al in de auto. Morgen om 08:00 vertrekt de flixbus vanaf Amsterdam Sloterdijk, dinsdag om 08:00 (zal wel iets later zijn) kom ik aan in Stockholm. Dan blijf ik 2 nachten in Stockholm, ik overnacht bij een host die ik gevonden heb via couchsurfing, ik heb stroopwafels en een blok Utrechtse boerenkaas voor hem mee als dankjewel. Over een jaar ga ik waarschijnlijk een master doen in Stockholm, dus leuk om even de tijd te hebben om door de stad te struinen waar ik straks ga wonen! Donderdagochtend begin ik met fietsen.
@musiqolog, ik vind de vrijheid die je krijgt door te kamperen echt heerlijk, maar het heeft wel het nadeel dat je een stuk meer moet sjouwen. Dat is de keus tussen heel minimalistisch op pad gaan en afhankelijk zijn of volbepakt en minder afhankelijk zijn, beide hebben voor- en nadelen!
@Weissjee, mij staat het inderdaad ook bij dat je behoorlijk lang met die gasflesjes doet.
@lauwie, dankjewel!
@noordje, dankjewel voor de tip! En leuk dat je ook komt volgen
@idyllie, gezellig! Je vragen heb ik bovenaan deze post beantwoord.
@Cayenne, oh ja goeie, dat was ik vergeten te zeggen. Ik heb een hoofdlamp mee, maar die moest mijn vriend nog meenemen van werk, dus vergeten op de foto te zetten. Mijn powerbank met zonnepanelen heeft ook een zaklamp + een ontzettend fel led scherm, die verwacht ik niet zo gauw te gebruiken. Maar genoeg licht dus.
Ik ga volgen Hele goede reis morgen en kijk uit naar je verslagen en foto’s
black_kelpie
Geplaatst: 23-07-23 23:21
Goede reis en heel veel plezier!
Wat betreft je gasblikjes, ik denk dat ze nog wel aardig langer mee gaan dan 3 uur. Ik heb 6 dagen voor 2 man eten gekookt, soms ook ontbijt, en water voor thee/chocomelk en koffie. We hadden nog over, blikje van 227 gram.
Ik kan je wel aanraden om een windschermpje mee te nemen, dat maakt zo'n brandertje vele malen effectiever en dus zuiniger. Intersport of XXL in Stockholm heeft dat wel.
Ik zou inderdaad ook kijken naar zon scherm voor je gas fles. Je zou eventueel in geval van nood nog een Zweedse fakkel/toorts kunnen maken als je een zaagje meeneemt. Heb je ook gelijk lang warmte.
Leuk dat er nog mensen komen volgen! Windscherm voor het gasflesje vind ik een erg goed idee, daar ga ik even naar kijken als ik in Stockholm ben. Thanks black_kelpie voor de tips voor winkels!
Ik ben helaas nog wakker. We hadden vroeg gegeten, zodat we vroeg naar bed konden, omdat we morgen vroeg weg moeten. Kunnen we niet slapen en nu hebben we honger, maar ik heb heel mijn koelkast leeggegeten, dus hebben we pizza besteld.
Ik kan gelukkig in de bus slapen, maar mijn vriend moet gewoon werken waarschijnlijk ben ik ook degene die ons wakker houdt door de zenuwen.
Dankjewel allemaal! Ik vind het echt gezellig dat er zoveel mensen volgen
Ik zit in de bus! Moest wel even een traantje laten toen ik afscheid van mijn vriend nam. Ontlading van het ergens naartoe leven, uit mijn comfortzone stappen, op mezelf aangewezen zijn en mijn vriend, diertjes en huisje moeten missen. En ik vind internationaal vervoer met een fiets erg stressvol. Zoveel emoties! Nu maar lekker een boekje lezen.