Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AlwaysH schreef:Iedereen hier inmiddels de planning rond? Of juist een ‘we zien wel’ roadtrip?
Ik heb inmiddels alles rond. Op de heenweg een nachtje Oostenrijk, in een Alpen pension!
Dan naar Zadar, daarna stop Trogir, dan Vrbnik en vanuit daar gaan we weer terug naar boven.
We slapen dan tóch een nachtje in Trenta bij National Park Triglav, in een houten tent tussen de bergen. Dat zal niet genoeg zijn dus ik heb alvast een toekomstige reis naar Slovenië etc in mijn hoofd zitten.![]()
Op de terugweg gaan we nog even cultuur snuiven in München.
Ik heb in Trogir een boottocht geboekt.
Wilde eigenlijk gaan canyoning maar ik zie dat dat wel echt best wel duur is.. dus dat slaan we over (tenzij jullie wat weten).
Eigenlijk vroeg ik me vooral af wat jullie qua activiteiten hebben gedaan omgeving Zadar, Trogir (Split) en Otok Krk?
Alles is welkom!
Faelynn schreef:Ik ben vanmiddag in Zadar aangekomen. Even wennen, ben namelijk in m’n eentje, nu reis ik wel vaker alleen, maar dat zijn vaak grotere backpack reizen of enkele keer groepsreis met bepaald doel zoals surfen. Nu is t een paar dagen ontspannen, dat voelt nog beetje gek haha.
Wel paar ideeen voor de komende dagen, maar nog even kijken hoe ik dat makkelijk ga regelen.
Wil in ieder geval een dag een boottocht maken/naar een eiland.
En wou eigenlijk ook naar de plitvice meren, maar de prijs icm de verwachtte drukte houd me een beetje tegen.
Jolliegirl schreef:Faelynn schreef:Ik ben vanmiddag in Zadar aangekomen. Even wennen, ben namelijk in m’n eentje, nu reis ik wel vaker alleen, maar dat zijn vaak grotere backpack reizen of enkele keer groepsreis met bepaald doel zoals surfen. Nu is t een paar dagen ontspannen, dat voelt nog beetje gek haha.
Wel paar ideeen voor de komende dagen, maar nog even kijken hoe ik dat makkelijk ga regelen.
Wil in ieder geval een dag een boottocht maken/naar een eiland.
En wou eigenlijk ook naar de plitvice meren, maar de prijs icm de verwachtte drukte houd me een beetje tegen.
Mocht je een keer mee willen dolfijnen spotten met de boot... Wij zitten in Drage/pakostane. 38 km van Zadar.
Stuur me dan maar een prive berichtje
Lizz schreef:Over Dubrovnik: Als je een appartement in de oude stad kan bemachtigen, zeker doen!
Brac komen wij ook altijd, maar wij overnachten er niet. Wij gaan daar met de boot heen.
Eten hier geregeld:
https://vala-hrvaska.com/ Zij hebben ook appartementen. Weet even niet zeker of je er met de auto kan komenmaar zo een mooi plekje.
Al zijn er veel mooie plekjes, maar ik vind Brac wel het bezoeken waard. Zeker als je een beetje rust wil, de kustroute (vasteland) is veel drukker. Op Brac heb je heel rustige baaitjes.