Wat waren jouw mooiste reizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:30

Nieuw-zeeland <3
Drie maanden geweest, echt een geweldig land!
Alleen deze twee foto's bij de hand:
Afbeelding

Afbeelding

En Papoea Nieuw Guinea, heel gaaf land. Helaas geen foto's daarvan op mijn laptop staan.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:42

Ik ben nog niet zo ver van huis geweest, als wat ik hier allemaal voorbij zie komen.

Maar wel genoten van:

Engeland
Italie
Noorwegen

En Zwitserland <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 13:54

ravellie schreef:
Ik ben nog niet zo ver van huis geweest, als wat ik hier allemaal voorbij zie komen.

Maar wel genoten van:

Engeland
Italie
Noorwegen

En Zwitserland <3

Je hoeft niet ver van huis om prachtige dingen te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:01

moonsparkle schreef:
ravellie schreef:

Maar wel genoten van:

Engeland
Italie
Noorwegen

En Zwitserland <3

Je hoeft niet ver van huis om prachtige dingen te zien
En bestemmingen waar je altijd overduidelijk "de toerist" bent, hebben ook nadelen. :D

Yavanna

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:34

Mijn mooiste vakantie was naar Florida, cadeautje van mijn vriend, rondrit met een Mustang, mijn verjaardag gevierd in Miami, ingeluid met fles cava op het strand, tot we door de politie gevraagd werden weer terug naar Ocean Drive te gaan, omdat ze onze veiligheid niet konden waarborgen. En toen we daar terug waren, bij the Clevelander, schalde 50 ct door de straat met it’s your birthday.
Dat was zo speciaal.
En vorig jaar een grand tour naar Spanje met mijn eigen Mustang, 2 maanden rondtoeren in de regio Costa Blanca. Heerlijk.
Op 3 is dan lekker met mijn eigen scheepje rondvaren op de Loosdrechtse Plassen, iedere keer een andere plek om wakker te worden, de mooiste zonsondergangen en prachtige natuur..

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:39

Wat een prachtige bestemmingen komen er voorbij!

Mijn mooiste reis was die van 2019, heel het jaar op reis met onze camper. In Nederland begonnen, naar de noordkaap gereden in de winter, via Finland naar de Baltische staten, door het oosten via Roemenië en Bulgarije naar het onderste puntje van Griekenland. Daarna door de Balkan naar Italië, met de boot naar Marokko en vanuit daar via Spanje en Portugal weer naar Nederland. 34 landen gehad in 1 jaar. We hebben walvissen gespot op de Lofoten eilanden, het noorderlicht gezien, een zandstorm meegemaakt in de Sahara, op een kameel gereden, de mooiste bergpassen gereden en de meeste grenscontroles gehad in ons leven :') Beste reis ever en hopelijk kunnen we het nog een keer doen (al zou ik dan graag richting Iran gaan).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 09:10

Dat lijkt me echt heel gaaf! Maar hoe is het dan om weer terug te zijn na zo'n lange reis?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:24

Ik heb jullie blog toen gevolgd, erg leuk _/-\o_ Echt balen dat jullie bus toen overvallen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:54

Prachtig, Ballard! <3

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:24

Wauw Ballard wat prachtig zeg, echt super gave beelden en zo mooi dat je dat hebt kunnen doen.

Er komen hier zo ontzettend mooie foto's voorbij. @athelas Nieuw-Zeeland lijkt mij ook prachtig! Maar daar moet je inderdaad voor een langere tijd zijn vind ik dan..

Ik zag ineens mijn zebra foto op de homepage, hahaha! Hoe gaaf *\o/* :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:26

Zo die is ook mooi <3

Wat een prachtige foto's ook allemaal!

AnneliesHem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:58

Iran! Wat een prachtig land en lieve mensen. Ik hoop zo dat ze wat meer vrijheid krijgen daar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:15

moonsparkle schreef:
Dat lijkt me echt heel gaaf! Maar hoe is het dan om weer terug te zijn na zo'n lange reis?

Tja acclimatiseren, maar na 2 maanden kwam corona en toen waren we weer met z’n tweeën thuis, dus dat voelde toen heel vertrouwd :P

Ooh grappig Fitzroy! En ja dat was super balen…bepaalde foto’s en filmpjes van de reis hebben we niet meer en dat blijft wel stom. Gelukkig hadden we onze website goed bijgehouden :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:36

Mijn mooiste vakantie was ook IJsland. Wat een gaaf land!! Hopelijk nog eens terug naar toe, want nog lang niet uitgekeken daar!! Noorderlicht gezien, zo gaaf <3

Meest bijzondere wat ik heb ik gedaan was denkik naar Kjeragbolten en Trolltunga in Noorwegen.

Afbeelding

Kjeragbolten was 1 x, maar nooit meer. Trolltunga zou ik zo nog een keer doen als ik de conditie weer heb.

Nr 3 geen idee. Verder was alles leuk, niet perse super bijzonder :o

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:59

Die ene vakantie die mijn leven veranderde: La Palma.
Ik wist gelijk dat ik daar zou gaan wonen en ik ben er nog steeds.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 18:17

Palmera schreef:
Die ene vakantie die mijn leven veranderde: La Palma.
Ik wist gelijk dat ik daar zou gaan wonen en ik ben er nog steeds.

<3

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:39

- Marokko met collega's, geleid door een Marokkaanse collega

- Vakantiewerk in een Frans kasteel. ik hou van werken op reis, dan leer je zoveel van de cultuur kennen! Zo ook vakantiewerk bij de Alliance Française in Nice.

Ik vind het leuk om dingen te ervaren op vakantie, dat maakt het voor mij geslaagd. Bijzondere dingen te doen die je niet elke dag meemaakt. En dan bedoel ik voor mij persoonlijk niet 1 of andere influencerschommel in een tropisch land, maar meer dingen die mij zelf uitdagen.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:51

Oei.... moeilijke vraag na al mijn reizen.

Meest unieke dan maar

1. Mongol Derby / Gaucho derby (geen reis, maar wel race :Y)

Afbeelding

Afbeelding

2. Noord Korea

3. Pacific <3 en dan met name de kleine eilanden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:58

1. Rondreis Nicaragua, Costa Rica, Panama
2. Colombia
3. Van Rio de Janeiro naar Lima

Zuid en centraal Amerika is toch wel favoriet bij ons, die reizen waren het mooiste. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 12:59

Neonlight schreef:
1. Rondreis Nicaragua, Costa Rica, Panama
2. Colombia
3. Van Rio de Janeiro naar Lima

Zuid en centraal Amerika is toch wel favoriet bij ons, die reizen waren het mooiste. :)

Je eerste rondreis lijkt me ook heel gaaf!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 14:01

Ja, natuur is prachtig en veel dieren, groot en creepy klein. :)) Weinig tot geen cultuur, maar de overdaad aan natuur heft dat op. Doorgaans gaan we meer voor de mix natuur en cultuur.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 15:06

Psydoxy schreef:

Meest unieke dan maar

[ [url=m/B9SwZa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CroDmV.jpg]Afbeelding[/url] ]

2. Noord Korea

Heb je foto’s van nr3?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:27

Met stip op 1: met onze 20 jaar oude 4WD genaamd Moses en de daktent erop naar Cape York, het meest noordelijke punt van het Australische vasteland.
Wat deze reis extra bijzonder maakte was dat we hem voor mei 2020 gepland hadden maar door covid niet doorgegaan was. Toen we hier rond juni/juli weer vrij binnen onze eigen staat mochten reizen, hebben we vrij last minute vrij genomen en zijn gewoon gegaan. Weinig andere toeristen in de regio en beter weer dan eerder in het jaar.

2: (Studie) rondreis door een deel van Zuid Afrika. Geen enorm groot deel van het land gezien, maar heel veel geleerd. En hands-on met wilde dieren gewerkt als onderdeel van de opleiding.

3: Naar de Big Red Bash in Birdsville. Een muziek festival aan de rand van de Simpson Desert. De reis erheen is al een beleving op zich en het kamperen op het festival is een uitdaging door de beperkte voorzieningen. Dit in combinatie met gave optredens tegen de achtergrond van het grootste zand duin in Australië, maakte dit voor mij echt een heel bijzonder avontuur.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:55

DiantaM schreef:
Psydoxy schreef:

Meest unieke dan maar

[ [url=m/B9SwZa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CroDmV.jpg]Afbeelding[/url] ]

2. Noord Korea

Heb je foto’s van nr3?

Helaas niet op deze laptop.... :(:)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 12:38

Moeilijk kiezen want er zijn zoveel geweldige plekken. Maar als ik dan een topper moet kiezen... Ik vond de Dominicaanse Republiek echt helemaal geweldig. Iedereen komt daar voor de stranden van Punta Cana, wat wel mooi is, maar alsnog de lelijkste plek die ik in dat land heb kunnen vinden. Het land heeft echt de allermooiste stranden, maar ik vond met name ook de bergen geweldig, en de dorpjes, en de fincas (boerderijen)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IJsland hoort er ook zeker bij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan toch ook wel Zuid Afrika, waar ik nu nog ben

Afbeelding
Afbeelding
En de rest van de foto’s willen niet, ik maak wel even een aparte post

Ben gister naar Lesotho geweest voor 1 dagje (het plan was een week maar ging niet door vanwege het weer). Zulke vriendelijke mensen l, prachtige bergen, heel hoog, en alles kan te paard
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga daar sowieso binnen nu en 2 jaar alsnog heen en ik denk dat die dan sowieso 1 van bovenstaande verdringt en dan in de top 3 komt. Wat een geweldig land!

Heb nog meer prachtige landen bezocht maar dit is wel mijn top tot nu toe

Op de bucketlist staat momenteel dus terugkeren voor een reis geheel in het teken van Lesotho (hoewel ik er ook voor kan kiezen om het te combineren met een andere Afrikaans land en een lokale vlucht naar Lesotho misschien), en verder Panamá (met name de eilanden daar) en Costa Rica, Nicaragua, Namibië, Cabo Verde (Santo Antão), Groenland, Dominica (en eigenlijk heel veel plekken in het Caribisch gebied), nouja eigenlijk te veel om op te noemen